Jump to content

Laste opp videofil ETTER at kjøp er gjort


DaBouncer

Recommended Posts

Hei,

Ny bruker, ser at der ikke finnes eget norsk forum, men forstår jo dansk...

Forsøker å sette opp en ny nettbutikk med mer enn 600 videofiler som hver er på rundt 20MB; det vil komme minst like mange nye videoer hvert år fremover så jeg ønsker ikke å lagre disse på server.

Problemstilling; pga. ovenstående ønsker jeg ikke å laste opp videofilen før ETTER at kjøpet er gjort, men får det foreløpig ikke til å virke. Noen som vet hvordan man kan få noe slikt til?

Mvh,

DaBouncer

Fant ut dette: Om man oppretter produktet og setter filnavnet men ikke laster opp filen kommer følgende:

This product is missing:
/home/myusername/public_html/prestashop/download/41fe4a5104cdfa01fa0fd184d01d19917966ee4d


Når kunden har kjøpt videoen kan man laste opp til /downloads/ og rename filen til "41fe4a5104cdfa01fa0fd184d01d19917966ee4d"

Seems to work (",)
Link to comment
Share on other sites

Vet noen hvordan download-filnavnet faktisk genereres i prestashop?
41fe4a5104cdfa01fa0fd184d01d19917966ee4d samsvarer ikke med faktisk filnavn når jeg genererer en sha1 via diverse online-generators
Ettersom jeg må legge inn et betydelig antall varer i bulk håper jeg å kunne importere pregenererte sha1-verdier via MySQL, men tvilsomt om dette virker dersom Prestashop har en egen metode for å generere disse. Håper selvsagt å slippe å gå gjennom alle varene manuelt for å generere download-filnavnene...

Please advice!

Mvh,

DaBouncer

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...