Mikael Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Hejskulle vilja ändra så att när man listar produkter att det inte står "i lager" när man har 0 i antal men har kryssat i att det går att beställa även om lagret är slut. skulle vilja få så det står "Beställningsvara"tror att det är i product-list.tpl man ska greja i rad 26{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0)}{l s='Available'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}vore tacksam för hjälp//Mikael Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Du verkar ha hittat hur man gör, eller funkar inte detta? {if ($product.allow_oosp AND $product.quantity == 0)} {l s=‘Order’} {else if $product.quantity > 0)} {l s=‘Available’} {else} {l s=‘Out of stock’}{/if} /Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Min kod är lite moddad där, men i princip såhär skrev jag och funkar såvitt jag ser {if ($product.quantity == 0)} {if $product.allow_oosp} {l s=‘Order’} {else} {l s=‘Out of stock’} {/if} {else} {l s=‘Available’} {/if} /Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Toppenska testa när jag kommer hem..tack för hjälpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Tack själv, för tipset. Det fick mig att ge mig på att fixa i min kod, ser mycket bättre ut nu .-)/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Tjahar testat men får inte till det, den listar inte produkterna här är koden som jag tror det ska va men det funkar ju onekligen inte hoppas du ser felettack för hjälpen//Mikael >{if isset($products)} <!-- Products list --> </pre> <ul> {foreach from=$products item=product name=products} {if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0)}{l s='Available'}{else}{l s='Out of stock'}{/if} getImageLink($product.link_rewrite, $product.id_image, 'home')}" alt="{$product.legend|escape:'htmlall':'UTF-8'}" /> {if $product.new == 1}{l s='new'}{/if}{$product.name|truncate:35:'...'|escape:'htmlall':'UTF-8'} {$product.description_short|strip_tags:'UTF-8'|truncate:360:'...'} {if $product.on_sale} {l s='On sale!'} {elseif ($product.reduction_price != 0 || $product.reduction_percent != 0) && ($product.reduction_from == $product.reduction_to OR ($smarty.now|date_format:'%Y-%m-%d' <= $product.reduction_to && $smarty.now|date_format:'%Y-%m-%d' >= $product.reduction_from))} {l s='Price lowered!'} {/if} {if !$priceDisplay || $priceDisplay == 2}{convertPrice price=$product.price}{if $priceDisplay == 2} {l s='+Tx'}{/if}{/if} {if $priceDisplay}{convertPrice price=$product.price_tax_exc}{if $priceDisplay == 2} {l s='-Tx'}{/if}{/if} {if ($product.quantity == 0)} {if $product.allow_oosp} {l s=‘Order’} {else} {l s=‘Out of stock’} {/if} {else} {l s=‘Available’} {/if} {l s='Add to cart'} {else} {l s='Add to cart'} {/if} {l s='View'} {/foreach} </ul> <br> <!-- /Products list --><br Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Hmm, nåt borde den ju visa tycker jag...Men ... kanske inte funkar med parenteser, så {if $product.quantity == 0} Sorry, jag är inte så van vid smarty...Edit: koden kanske ska vara efter {l s='View'} /Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Hejdet är lungt jag är tacksam för all hjälp har dålig koll på dettatyvärr blev det samma sak är helt tomt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Kan det vara att ... fallit bort?/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuttis Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 HallåHar ni fått det att funka?Annars finns det en likande engelsk tråd om detta. Det han skriver har iaf funkat för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimpy Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 För att hjälpa ev. framtida med detta problem så är koden som ersätter original i product-list.tpl denna: {if $product.quantity > 0}{$product.available_now|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{if $product.allow_oosp}{$product.available_later|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}{/if} Funkar alla tiders.. tog ett tag innan jag själv hittade svaret så lägger in det här på Swe sidan med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuttis Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Det funkade finfint det här tack så mycket. Det behövde jag verkligen då jag har en del beställningsvaror.Är det nån som vet hur man kan få ditt texten "i lager" och "tillfälligt slut" på första sidan också?Just nu så ser man inte texten alls där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulpinator Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 För att hjälpa ev. framtida med detta problem så är koden som ersätter original i product-list.tpl denna: {if $product.quantity > 0}{$product.available_now|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{if $product.allow_oosp}{$product.available_later|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}{/if} Funkar alla tiders.. tog ett tag innan jag själv hittade svaret så lägger in det här på Swe sidan med. Jajjemen, det funkade ju kanon.MEN! Nu så försvann istället "I Lager" på alla mina i lager-produkter?Slut på lager visas fortfarande, och om jag ställer produkt till antal noll o tillåterbeställning, samt fyller i min text ("beställningsvara") så funkar alltså det med.Nån ide om vad jag missat som gjorde att "I lager" status försvann?/Hasse, Hobbybokhandeln AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts