Jump to content

Ändra "i lager" i produktlistan till "Beställningsvara"


Mikael

Recommended Posts

Hej

skulle vilja ändra så att när man listar produkter att det inte står "i lager" när man har 0 i antal men har kryssat i att det går att beställa även om lagret är slut.

skulle vilja få så det står "Beställningsvara"

tror att det är i product-list.tpl man ska greja i rad 26

{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0)}{l s='Available'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}

vore tacksam för hjälp

//Mikael

Link to comment
Share on other sites

Min kod är lite moddad där, men i princip såhär skrev jag och funkar såvitt jag ser

{if ($product.quantity == 0)}
 {if $product.allow_oosp}
   {l s=‘Order’}
 {else}
   {l s=‘Out of stock’}
 {/if}
{else}
 {l s=‘Available’}
{/if}



/Mats

Link to comment
Share on other sites

Tja

har testat men får inte till det, den listar inte produkterna här är koden som jag tror det ska va men det funkar ju onekligen inte :(

hoppas du ser felet

tack för hjälpen

//Mikael



>{if isset($products)}
   <!-- Products list -->
</pre>
<ul>
   {foreach from=$products item=product name=products}


{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0)}{l s='Available'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}
getImageLink($product.link_rewrite, $product.id_image, 'home')}" alt="{$product.legend|escape:'htmlall':'UTF-8'}" />
{if $product.new == 1}{l s='new'}{/if}{$product.name|truncate:35:'...'|escape:'htmlall':'UTF-8'}

{$product.description_short|strip_tags:'UTF-8'|truncate:360:'...'}


               {if $product.on_sale}
{l s='On sale!'}
               {elseif ($product.reduction_price != 0 || $product.reduction_percent != 0) && ($product.reduction_from == $product.reduction_to OR ($smarty.now|date_format:'%Y-%m-%d' <= $product.reduction_to && $smarty.now|date_format:'%Y-%m-%d' >= $product.reduction_from))}
{l s='Price lowered!'}
               {/if}
               {if !$priceDisplay || $priceDisplay == 2}{convertPrice price=$product.price}{if $priceDisplay == 2} {l s='+Tx'}{/if}{/if}
               {if $priceDisplay}{convertPrice price=$product.price_tax_exc}{if $priceDisplay == 2} {l s='-Tx'}{/if}{/if}
               {if ($product.quantity == 0)}
                 {if $product.allow_oosp}
                   {l s=‘Order’}
                 {else}
                   {l s=‘Out of stock’}
                 {/if}
              {else}
                {l s=‘Available’}
              {/if}
{l s='Add to cart'}
               {else}
{l s='Add to cart'}
               {/if}
{l s='View'}




   {/foreach}
</ul>
<br>   <!-- /Products list --><br

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

För att hjälpa ev. framtida med detta problem så är koden som ersätter original i product-list.tpl denna:

{if $product.quantity > 0}{$product.available_now|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{if $product.allow_oosp}{$product.available_later|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}{/if}



Funkar alla tiders.. tog ett tag innan jag själv hittade svaret så lägger in det här på Swe sidan med.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det funkade finfint det här tack så mycket. Det behövde jag verkligen då jag har en del beställningsvaror.

Är det nån som vet hur man kan få ditt texten "i lager" och "tillfälligt slut" på första sidan också?

Just nu så ser man inte texten alls där.

25861_6nCNQj2Xwc2HIc9pZABb_t

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
För att hjälpa ev. framtida med detta problem så är koden som ersätter original i product-list.tpl denna:

{if $product.quantity > 0}{$product.available_now|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{if $product.allow_oosp}{$product.available_later|escape:'quotes':'UTF-8'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}{/if}



Funkar alla tiders.. tog ett tag innan jag själv hittade svaret så lägger in det här på Swe sidan med.



Jajjemen, det funkade ju kanon.
MEN! Nu så försvann istället "I Lager" på alla mina i lager-produkter?
Slut på lager visas fortfarande, och om jag ställer produkt till antal noll o tillåterbeställning, samt fyller i min text ("beställningsvara") så funkar alltså det med.
Nån ide om vad jag missat som gjorde att "I lager" status försvann?

/Hasse, Hobbybokhandeln AB
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...