Jump to content

Configuratie verzendopties


Recommended Posts

Hallo,

Ik al erg lang te klooien met de verzendmodule. Ik heb namenlijk 3 verzendmethodes: Tnt pakket, TNT brievenbus, en Afhalen.

Bij elk van deze opties heb ik een weight range ingesteld, nl:
Afhalen: 0-500 kg
TNT pakket: 2-500kg
TNT brievenbus: 0-2kg

Ik verkoop games en console's +hardware, en de games die in een bubbelenvelop passen geef ik dus een gewicht van 1kg.
overige artikelen die per pakket moeten geef ik een gewicht van meer dan 3kg mee.

Wanneer ik bij het betalen van een pakketartikel kom, staat er zoals gepland alleen Afhalen en TNT pakket als verzendopties, met daarbij dus de correcte prijs.

Echter wanneer ik een game wil afrekenen (dus een 1kg artikel) geeft hij ALLE opties weer, dus ook die van tnt pakket, terwijl dan alleen de brievenbusoptie zichtbaar moet zijn..

Ik word er een beetje moedeloos van..
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alles gechecked, nogmaals gechecked, en voor de zekerheid nog eens gechecked.

Ook heb ik alle carriers al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt, ook de database heb ik een keer schoongeveegd. Zonder resultaat helaas.

Hij blijft het goed doen bij items van meer dan 3kg, die dus alleen via tnt pakket kunnen verzonden worden.
De items die alleen met brievenbuspost moeten blijven óók de pakket optie tonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hi,

Ook ik zit te rommelen met de verzendopties. Ik heb twee methodes: brievenbuspost en pakketpost. Via de brievenbus heb ik een gewichtsklasse van 0-1kg aangemaakt en voor pakketpost 1-2kg. De verzendmethode staat op Facturering Bij totaal gewicht. Bij de carriers heb ik ook deze twee opties aangemaakt (brievenbus en pakket). Wanneer ik nu in de catalogus een produkt op 1,5 kg zet, zie ik de verzendkosten staan van de brievenbuspost (waarschijnlijk omdat bij carriers deze bij opties op standaard staat). Wanneer ik de optie op pakketpost zet, pakt hij wel de andere verzendkosten.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de shop automatisch de goede verzendkosten gebruikt?

Alvast dank.

Met hartelijke groet,

Steven

Link to comment
Share on other sites

Hi Norman,

Bij zoals ik het nu gedaan heb, krijg ik aan het einde van de bestelcyclus wel de keuze tussen pakket en brievenbus. Dus het werkt (denk ik wel) maar ik wil dat de shop zelf deze keuze al invuld en niet dat een bezoeker dat moet doen.

Bij zones staat Europa, US , Asia, Africa en Oceanie... Nederland staat onder Europa bij countries. Newbee vraag maar moet daar ook nog iets aangepast worden dan?

Gr.

Steven

Link to comment
Share on other sites

Aan het eind van het afrekenen zie ik dit staan (zie afbeelding) De pakketpost staat aangevinkt maar in de kassa staat het brievenbus post bedrag. Ook kan een bezoeker de ander optie aanklikken. Ik heb al van alles geprobeerd, het lijkt mij niet ingewikkeld maar ik zie het niet.

Alvast bedank voor je hulp.

Groeten,

Steven

19414_t3K2cgylUR9d3zNzCh1w_t

Link to comment
Share on other sites


Ik word er een beetje moedeloos van..
Iemand die hier een oplossing voor heeft?


Staat de berekening wel op gewicht ingesteld?

lijkt wellicht een domme vraag, maar ik heb van het weekend na het installeren van de one-page-checkout, me rot zitten zoeken dat ik bij de checkout een witte blanco pagina kreeg..

..... bleek later dat ik ssl nog op aan had staan, terwijl er op de testserver geen ssl draait.
Link to comment
Share on other sites

Wat msk69 al zegt.

Als je configuratie vwb. het verzenden via Gewicht (Weight Ranges) goed staat zou je dus of de Brievenpost moetn krijgen of de Pakketpost.

Dat je nu beiden ziet klopt als het niet goed geconfigureerd is.
Ook klopt het dat je de goedkoopste versie ziet staan pas als werkelijk de keuze voor de duurdere optie is bevestigd zal hij dat wijzigen.

Link to comment
Share on other sites

wel iets anders, maar bekijk de one-page-checkout module eens, buiten het feit dat het de checkout verkort, vindt ik het krachtigste punt dat het direct naar het land kijkt, en de verzendkosten voor dat land laat zien, en betalings opties.
Persoonlijk haak ik vaak af als ik eerst een account aan moet maken voor de verzendkosten te zien.

Enigste minpuntje wat ik zo even zie voor de niet bekende met rechten op de server is dat de root (indien de shop in de root staat) even op 777 moet staan (of voor degene die geen toegang hebben om de root andere rechten te geven), maar installatie gaat zo simpel.

Indien je veel naar het buitenland stuurt, is het wellicht handig om voor veel voorkomende landen een eigen zone aan te maken, echter niet vergeten die weer te koppelen aan de btw. Dan kun je makkelijk de kosten van een land aanpassen indien je betere prijzen krijg..

Link to comment
Share on other sites

ik zelf heb nederland en vele eu landen uit de zone eu gehaald, en een eigen zone voor elke land aangemaakt, wat het allemaal wat overzichtelijker maakt.

ik aan dat je de laatste stabiele versie gebruikt? met een oude versie heb ik ook al eens zitten klooien, en daar zat toen een bug in..

Link to comment
Share on other sites

Ik heb versie: Version 1.2.4.0 - 0.066s. Het verschil met de laatste versie is dat daar allen wat bug fixes mbt tell a friend en zo zijn gemaakt toch?

Als het goed begrijp moet ik dus per land waar aan geleverd wordt een zone maken. Dus zone Nederland met daarin de country Nederland?

Bedankt voor je hulp trouwens!

Gr.

Steven

Link to comment
Share on other sites

probeer eens van default carrier te wisselen, en eventueel weer terug.

Anders kan een bug in de categorieen het ook nog wel zijn..

maak eerst even een backup ervan..

verander line #7 in /modules/productscategory/js/productstcategory.js naar:

$('#productscategory_scroll_right').css('cursor', position + pc_serialScrollNbImagesDisplayed == pc_serialScrollNbImages ? 'default' : 'pointer').fadeTo(500, position +
pc_serialScrollNbImagesDisplayed == pc_serialScrollNbImages ? 0.2 : 1);

Dat hielp mij met een andere module die het niet deed.

Link to comment
Share on other sites

precies, zo kun je voor elk land overzichtelijk de verzendkosten aanpassen.
Tip, voor verweggistan kun je ook aangetekend erbij zetten, als je niet te grote en zware produkten heb, zodat je eco mailing aan bied, plus dat eu tot 500 gram 7,70? is en de volgende schaal tot 2kg.

Link to comment
Share on other sites

Moge,

Zat net te denken. Nu heb ik als test aan 1 artikel een gewicht meegegeven de rest heeft dat niet. Wanneer ik de kosten per gewicht wil doen, moet ik bij alle artikelen een gewicht meegeven om het te laten werken? Er zijn nl. maar 4 artikelen die andere verzendkosten hebben. Dus ik dacht nergens een gewicht mee te geven en alleen die 4 wel.

Gr.

Steven

Link to comment
Share on other sites

Wat ik nu gedaan heb: Zone Nederland aangemaakt, Netherlands als country eraan toegevoegd.

Twee gewichtklasses ingesteld. Brievenbus tot 1 kg en pakket vanaf 1 kg. Bij carriers ook Nederland aangevinkt. 1 artikel een gewicht van 2 kg meegegeven de rest niet.

Wanneer ik dit artikel met de 2 kilo bestel toont hij in de winkelwagen het brievenbustarief ipv het pakketpost tarief. Bij het afrekenen staat wel pakketpost aangevinkt. Zie afbeeldingen in mijn vorige post. Volgens mij moet een bezoeker deze keuze niet zien toch?

Je zou toch zeggen dat dit een essentieel onderdeel van de shop is. Ik begrijp echt niet wat ik fout doe. Voor de duidelijkheid nog even een plaatje van de instelling van het artikel met de 2 kilo. Ik heb nog niet daadwerkelijk betaald aan het einde van de bestel cyclus. (De site staat ook live)

19536_Dyj8o1HBZrY6KPLX9Blh_t

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@patrickvbw

Ook ik heb een tijd zitten rommelen met dit verhaal. Veel heen-en-weer ge pmt met msk69 (nogmaals dank daarvoor). Maar we kwamen er niet uit. Vandaag nog 1 keer gekeken en volgens mij heb ik de oplossing.

Ik heb nu 1 carrier (TNT) aangemaakt en gemerkt dat je aan 1 carrier verschillende gewichtsklassen kunt hangen. Nu blijft ie uitsluitende TNT tonen (er is er maar 1) en laat de juiste verzendkosten zien per verschillend gewicht. Te simpel voor woorden eigenlijk maar ik maakte een denkfout door aan te nemen dat je per verschillend gewicht een aparte carrier moest aanmaken. Geen bug dus.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Steven

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu 1 carrier (TNT) aangemaakt en gemerkt dat je aan 1 carrier verschillende gewichtsklassen kunt hangen. Nu blijft ie uitsluitende TNT tonen (er is er maar 1) en laat de juiste verzendkosten zien per verschillend gewicht. Te simpel voor woorden eigenlijk maar ik maakte een denkfout door aan te nemen dat je per verschillend gewicht een aparte carrier moest aanmaken. Geen bug dus.


Keurig!

Precies zoals het bedacht is.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar ik kreeg ook die melding geen vervoerder beschikbaar in deze plaats

nu heb ik bij coutries nederland bewerkt en bevat de provincies aangezet en nu doet ie het perfect

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Heb je dit uiteindelijk opgelost, en zo ja: hoe?

Heb je ook gekeken naar de afrondingsmethode (tabblad Preferences)? Dit kan er voor zorgen dat 0,5 vreemd afgerond wordt waardoor je product in een hogere of lagere klasse terecht komt qua bezorgkosten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...