Jump to content

[Solved] Mail instellen


Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben pas begonnen met Prestashop en heb eigenlijk alles al voor elkaar. Behalve het hele mail gebeuren. Nu heb ik het forum al afgezocht maar nog geen antwoord gevonden. Mail alerts heb ik al wel geïnstalleerd.

 

Waar en hoe moet ik instellen vanaf welk email adres klanten een mail ontvangen met de status updates en de bestelbevestiging. De instellingen staan nu op PHP maar waar pas ik die PHP functie dan aan.

 

Als ik namelijk zelf een test bestelling plaats, krijg ik geen mail met 'bedankt voor uw bestelling'

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Edited by devotionevents (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Even een vraagje, staat de site online bij een hosting provider of op je computer (localhost). In het laatste geval verstuurt de shop geen mail.

 

De mail instellingen staan standaard goed voor phpmail.

Het uitgaande email adres dat wordt gebruikt kun je vinden onder instellingen >> winkelcontacten

 

Mail alert gebruik je als je zelf een mail wilt ontvangen als er een bestelling is geplaatst. Hiervoor geld ook dat de shop online moet zijn.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Prestashop Newbie,

 

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik dit probleem opgelost!

 

Bestaat er in Prestashop eigenlijk ook een 'Bij dit product horen ook deze artikelen' module? Zeg maar dat ik per product, producten kan aanvinken die ook bij het product hoort?

 

Stel de klant klikt op het product 'hond', dan zie je de hond staan en is het dan mogelijk om daaronder een balk te maken met producten die bij de hond horen zoals halsband, drinkbak, eetbak, borstel etc?

 

Bedankt

Link to comment
Share on other sites

Je kunt op de productpagina in de BO aangeven onder assoiciaties, producten uit dezelfde of andere categorieën koppelen in het veld accessoires. Deze producten worden dan weergegeven op de productpagina van het betreffende product.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie.

 

Nu we toch bezig zijn, weet je dan heel toevallig ook hoe ik sommige onderliggende categorieën als blok met de naam van de categorie en een plaatje in de bovenliggende categorie kan plaatsen?

 

Bijvoorbeeld hoofd categorie geluid en onderliggende categorieën speakers en kabels. In de categorie geluid komen geen producten te staan. Ik wil dat in die categorie 2 blokken staan met een plaatje en de titel van de categorie.

 

Wat ik nu zie is dat de onderliggende categorieën aan de linkerkant staan.

 

hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.

 

Groeten

Link to comment
Share on other sites

We raken geheel off topic maar deze zal nog proberen te beantwoorden.

 

Als je aan de (hoofd) categorie geluid 2  (of meer) subcategorieën toevoegt worden deze, ervan uitgaande dat je het default theme gebruikt, weergegeven op de bovenliggende categorie pagina. Uitgezonderd de home categorie.

 

Geef elke subcategorie een afbeelding mee zodat de naam en de afbeelding van de subcategorie op de bovenliggende categoriepagina zichtbaar is.

 

Wil je geen producten laten zien in de bovenliggende categorie dan moet je dit per product aangeven in de productopties onder assoiciaties. Vink alleen de subcategorie aan waar jij het product wilt laten zien.

 

Ik hoop dat het duidelijk is.

 

nieuwe vragen graag in een nieuw topic plaatsen en deze graag op opgelost.

 

Succes.

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Bedankt heb het aangepast. Als ik in mijn subcategorie een plaatje toewijs dan is deze helaas niet zichtbaar in de bovenliggende categorie. In mijn bovenliggende categorie blijven de onderliggende categorieën in de linker kolom staan en blijft de tekst zichtbaar 'er zijn geen producten in deze categorie'. Maar in deze categorie moet de tekst juist weg en daar moeten plaatjes staan van de onderliggende categorieën.

 

Bedankt alvast voor je antwoord.

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik het bijgeleverde thema van Prestashop versie 1.6.0.9.

 

Webshop link-> www.webshop.devotionevents.nl

 

We pakken even de categorie special FX. De onderliggende categorieën zijn o.a. confetti FX, Flame FX en CO2 FX.

Als je nu alleen op special FX klikt zie je rechts staan dat er zich geen producten in de categorie bevinden. Links zie je categorie linkjes staan naar de onderliggende categorieën ( o.a. confetti fx, flame fx en co2 fx). Nu wil ik dat de onderliggende categorie linkjes i.p.v. links, zich in het midden bevinden met afbeelding van de betreffende categorie er bij en dat er dus niet staat dat er zich geen producten en deze categorie bevinden.

 

Alsvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...