Jump to content

Betaling ontvangen, maar bestelling komt niet binnen


MyBlackDoll

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik werk met prestashop 1.6.9.

Mijn website is nog niet online, maar wilde gisteren wat tests uitvoeren om te kijken of alles goed verloopt.

Ik merk dat ik een probleem heb wanneer ik een betaling heb gedaan. Op mijn bankrekening komt het binnen, maar in Prestashop komt geen bestelling binnen. Daarnaast blijft het artikel na afrekenen ook gewoon in het winkelmandje staan, waardoor het lijkt alsof je niets hebt besteld.

 

Als je kijkt op de site van klanten, dan staat dat betaalde artikel nog als 'In de winkelwagen'  gekenmerkt. Voor mij lijkt het dus ook alsof de klant niets heeft betaald.

 

Ik maak gebruik van Targetpay voor iDEAL.

 

Tweede probleem is dat de order ook niet per mail wordt bevestigd.

 

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Edited by MyBlackDoll (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem.

Bij klanten staat dat de klant 1 bestelling heeft, de betaling is ontvangen maar geen betelling in het bestel overzicht.

 

Sommige bestellingen komen dan weer wel door. Erg vaag.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Heb hetzelfde probleem (prestashop 1.6.0.9) De meeste transacties gaan goed maar voor sommige betalingen lijkt het of het orderverwerkingsproces na de betaling afgebroken wordt (het genereren van de factuur, status omzetten naar betaling ontvangen, orderdetails wegschrijven etc. gebeurd niet na een succesvolle betaling). In ieder geval is het moeilijk voor mij na te gaan waarom en waar sommige orders niet goed gaan.

 

Mij valt wel op dat bij de statistieken de betalingswijze van alle orders die bovenstaand probleem hadden, de module "Targetpay Bank Payments" staat en bij alle order die goed verwerkt zijn dit "Targetpay Bank Payments(IDE)" is. 

 

Wellicht even goed om terug te koppelen:

-1- Gebruiken jullie allemaal de targetpay module?

-2- Herkennen jullie het verschil van registratie van de betaalmodule in de tab statistieken? (betalingsverdeling).

 

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

Link to comment
Share on other sites

Wellicht even goed om terug te koppelen:

-1- Gebruiken jullie allemaal de targetpay module?

Nee, ik gebruik totaal ander payment module. (ideal)

-2- Herkennen jullie het verschil van registratie van de betaalmodule in de tab statistieken? (betalingsverdeling).

ja, bij mij staat er ideal  xx euro(maar het lijkt wel of het niet geupdate is.)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

Ik heb ook prestashop 1.6.0.9 en werk met mollie, maar heb hetzelfde probleem.

 

Ene bestelling komt wel binnen en de andere niet. Wel betaling ontvangen, maar geen bevestigingsmail met de bestelling. In de backoffice zie ik bij bestellingen allen het bedrag, niet wat er is besteld.

 

Erg vaag.

 

Grtz.

Link to comment
Share on other sites

Eens met mkq:
Het is waarschijnlijk, ook mede gezien de antwoorden dat ook bij Mollie en andere betalingsproviders met een andere ideal-plugin dan Targetpay, niet direct gelinkt aan de ideal-plugin maar ontstaat wel direct na het betalen daar waar de orderdetails in de database geschreven dienen te worden vanuit de gegevens in de shopping cart. Dit proces wordt om de een of andere reden soms (bij mij in ongeveer 10-20% van de orders) onderbroken.

 

Wel is het goed om even nog te kijken naar de exception log-files op de server, bij mij staat er op ../public_html/logs bij het moment dat een order na betalen fout gaat de volgende foutmelding:
*ERROR* 2014/11/28 - 12:54:15: Property OrderDetail->unit_price_tax_incl is not valid at line 846 in file classes/ObjectModel.php

 

Wellicht dat iemand wil checken of en welke foutmeldingen geregistreerd staan bij hem/haar die een verband hebben met deze bug?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hi beste mensen, 

Hier hetzelfde probleem met Sisow als eerder in dit (oude) topic naar boven komt, met grote regelmaat komen er bestellingen niet goed door en worden er geen of te weinig producten in het overzicht bij ons getoond.
In een andere shop met Mollie, die wij beheren gebeurt het (bijna) niet.

Is er al iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft? Sisow zegt dat het probleem zeker niet bij hen ligt :) 

Alvast hartelijk dank!

Iris

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...