Jump to content

Hvordan registrere PS antal besøgende?


Daniel79

Recommended Posts

Jeg tænkte lige på hvordan PS ren faktisk registrere antallet af besøgende på ens webshop.

 

Når jeg sidder og ser på de data der vises i backend på Kontrolpanel står der bla "Online Gæster I de sidste 30 minutter"

Og man kan også se hvor mange besøgende der har været på en given dag.

 

Mit spørgsmål er så om jeg tæller med i disse data, når man er en ny webshop er der jo ikke nødvendigvis så mange besøgende her i starten, så når jeg sidder og arbejder på siden og retter lidt til rundt omkring og tester hvordan det ser ud for besøgende.

Så jeg tænkte bare om PS tager højde for mig som admin/udvkikler, og ikke tæller mig med i de forskellige statistiker?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Nu skriver du ikke hvilken version PS du anvender men formoder det er 1.6.x.x

 

Jo du tælles med - ALT tælles med inkl. Spiders fra søgemaskinerne. Det gælder også antal varer sider som er set. Det betyder at når søgemaskinerne indfinder sig og gennemløber din shop - tælles de med alle steder.

 

Mvh

Bjarne

www.pifosmykker.dk

Link to comment
Share on other sites

Generelt skal man være forsigtig med web statistik - også den Prestashop samler sammen. 

Om ud selv tæller med: Ja, det gør du. Hvor meget afhænger af om du er logget ind, om du accepterer cookies osv. 

Der er en kort beskrivelse i PS's dokumentation: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Statistics 

men den siger ikke ret meget om hvordan statistikken er samlet. Normalt anvendes en kombination af sessionscookies, login cookies og url til at tælle på. Hvor det tælles (før eller efter cache) kan også have en betydning, og her kan forskellige cache systemer give forskellige resultater.

En god idé er at bruge Analytics. Den kan du selv fintune, og du kan ekskludere dine egne IP adresser og domæner. Det er ikke lykkedes mig at få Analytics optælling til at stemme overens med PS' egen optælling, og det uanset hvordan jeg skruer på begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Generelt skal man være forsigtig med web statistik - også den Prestashop samler sammen. 

Om ud selv tæller med: Ja, det gør du. Hvor meget afhænger af om du er logget ind, om du accepterer cookies osv. 

Der er en kort beskrivelse i PS's dokumentation: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Statistics

men den siger ikke ret meget om hvordan statistikken er samlet. Normalt anvendes en kombination af sessionscookies, login cookies og url til at tælle på. Hvor det tælles (før eller efter cache) kan også have en betydning, og her kan forskellige cache systemer give forskellige resultater.

En god idé er at bruge Analytics. Den kan du selv fintune, og du kan ekskludere dine egne IP adresser og domæner. Det er ikke lykkedes mig at få Analytics optælling til at stemme overens med PS' egen optælling, og det uanset hvordan jeg skruer på begge dele.

 

Analytics er også et af mine næste projekter der skal kikkes på.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg bruger PS 1.6

 

Vil det sige at hvis der igår har været 5 besøg, og jeg igår selv har været inde på min frontend 4 gange, så har der reelt kun været 1 besøgende ?

Nop, det er ikke sikkert. Hvis du er logget ind, og serverens session ikke er timet ud, så tæller hver tilgang kun en gang.

Hvis du ikke er logget ind, og du selv stopper sessionen (lukker browseren), eller hvis serveren timer ud, så tæller hver tilgang. 

Hvis du ser på statiske sider og har cache koblet på gælder ovenstående muligvis ikke. 

Det eneste du med sikkerhed ved er, at antallet af besøgende har været minder end 5.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...