Jump to content

webshop naar andere hoster, winkelwagen fout


Recommended Posts

Heya medestrijders,  we kopieerde onze shop ( www.derks-wielersport.nl ) naar andere hoster. We gebruiken versie 1.6.0.9.

 

Shop werkt op toekomstige locatie maar kent 'n probleem... leg je iets in de winkelwagen komt er melding dat maximum te bestellen aantal van dit artikel is bereikt. https://www.derks-wielersport.nl/img/foutmelding/foutmelding_winkelwagen.png

Deze melding is onjuist. 

 

Bij de oude site werkt alles naar wens.

 

Bij ingeschakeld serverfoutmeldsysteem krijgen we deze foutmelding: http://www.derks-wielersport.nl/img/foutmelding/server%20error%20winkelwagen%20fout.png.   Uit de foutmelding maakte ik op dat Prestashop core files worden aangepast. Ontdekte de module die dat doet ( een module ter vervanging van de standaard Prestashop cart ).

 

Die module is verwijderd, maar de foutmelding blijft en verwijst naar bedoelde module. Blijkbaar werd bij het verwijderen van de module niet alles hersteld naar de oude situatie. De ontwikkelaar van de module heeft nog een reactie op onze vraag gegeven.

Nu wil ik eigenlijk terug naar schone Prestashop core files.  Heeft iemand hier de gouden tip?

Groet,

 

Peter

Edited by peter4661 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dit ziet eruit als een database fout, misschien kunt u iets vertellen over hoe u de webshop heeft verplaatst naar de nieuwe host? En welke versie gebruikte u vroeger en welke gaat u nu gebruiken? 

 

Ik zelf exporteer altijd alle producten naar een .csv bestand, en op de nieuwe host (of nieuwe Prestashop versie) importeer ik deze weer. Alle extra configuratie van de shop dan toch handmatig weer invoeren. ( wat soms geen slecht idee is om controleren of alles nog hetzelfde hoort te zijn )

Link to comment
Share on other sites

Dit ziet eruit als een database fout, misschien kunt u iets vertellen over hoe u de webshop heeft verplaatst naar de nieuwe host? En welke versie gebruikte u vroeger en welke gaat u nu gebruiken? 

 

Ik zelf exporteer altijd alle producten naar een .csv bestand, en op de nieuwe host (of nieuwe Prestashop versie) importeer ik deze weer. Alle extra configuratie van de shop dan toch handmatig weer invoeren. ( wat soms geen slecht idee is om controleren of alles nog hetzelfde hoort te zijn )

 

De site draait op de nieuwe server zonder verdere problemen. Admin alles O.K.

 

In debug mode geen foutmelding aan admin zijde. Enige foutmelding bij product in winkelwagen

Hier is de foutmelding  https://derks-wielersport.nl/img/foutmelding/cart-foutmelding-debug-aan.png

 

Probleem lijkt te ontstaan omdat een prestashop core files wordt overschreven. De modules die dat deden zijn ge-installeerd. Uit de foutmelding blijkt dat restjes van die modules toch nog actief zijn, er zijn 'override' instructies. 'n Override instructie past de normale werkflow van Prestashop aan. Ik hoopte door herinstallatie van de module die de override doet het probleem op te lossen. Dat lukte niet.

 

Om die reden wil ik weer even terug naar default - dus alle overrides - uitschakelen. Hoe dat te doen heb ik wel 's ergens gelezen, maar kan 't niet meer terugvinden.

Link to comment
Share on other sites

De site draait op de nieuwe server zonder verdere problemen. Admin alles O.K.

 

In debug mode geen foutmelding aan admin zijde. Enige foutmelding bij product in winkelwagen

Hier is de foutmelding  https://derks-wielersport.nl/img/foutmelding/cart-foutmelding-debug-aan.png

 

Probleem lijkt te ontstaan omdat een prestashop core files wordt overschreven. De modules die dat deden zijn ge-installeerd. Uit de foutmelding blijkt dat restjes van die modules toch nog actief zijn, er zijn 'override' instructies. 'n Override instructie past de normale werkflow van Prestashop aan. Ik hoopte door herinstallatie van de module die de override doet het probleem op te lossen. Dat lukte niet.

 

Om die reden wil ik weer even terug naar default - dus alle overrides - uitschakelen. Hoe dat te doen heb ik wel 's ergens gelezen, maar kan 't niet meer terugvinden.

 

Ter informatie, oplossing kwam van database expert:

 

 

Field 'modules' doesn't have a default value, needs to be removed

we should change it as empty in phpmyadmin

set the modules as NULL

 

we cannot change the mysql setting for this sever, some servers allow the field as NULL ,

If we define the field as not empty, but we insert empty , it will display the error

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...