Jump to content

Ustabil Email via SMTP Meebox PRO


Aupino

Recommended Posts

Jeg har i en længere periode haft problemer med at sende mails ud via Prestashop når jeg bruger SMTP.

det ene øjeblik virker det. det næste ikke.. Bruger jeg php.mail er der ingen problem, men vil helst bruge smtp og det har virket stabilt. men de seneste 2mdr er fejlen mere og mere hyppig og nu sker det mange gange pr dag.

 

Andre der har samme problem, med meebox ???

 

Har snakket med meebox om problemet, men får ikke rigtig noget svar..

 

NB: Der er ikke foretaget nogen ændringer af prestashop version som er 1.4.4

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Så må det da være de billige hoteller du har ligget på. Meebox PRO er yderst velegnet til en Prestashop.

 

Forøvrigt har der indlæg intet med det oprindelige indlæg at gøre. Det handler om at sende mail.

 

Men velkommen til alligevel.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bruger helst ikke php mail, da chancen for at mails havner i spam hos brugeren er større..

Samtidig brokkede, jeg mig også over de har en "Service" hvis 5mails i en time ikke er gyldige mails. er der blokeret for at hjemmesiden kan sende yderligere mails ud i en time. Det vil sige hvis nu bare 2 kunder i løbet af en time opgiver fejl email. får

de efterfølgende kunder den næste time ikke mails. da prestashop sender 3 mails ud straks i forbindelse med køb.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

En løsning ville være at pege dine mx-records over til zoho.com og bruge deres mail-system samt deres smtp.

 

EDIT: Jeg omformulerer mig lige efter snakken med Pertho

 

Du kan vælge ikke at bruge Meebox til at modtage din mail, der er blandt andet en service som zoho.com som er gratis op til 10 mailadresser. Hvis du vil have jeg uddyber hvordan, siger du bare til.

Edited by nsordk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig... Det kan godt være aupino forstår hvad du skriver, men for mig snakker du sort.

 

Du skal vide at du er på et forum hvor mange brugere ikke har den store tekniske indsigt.

 

Det svar du lige har lagt er for indforstået. Beklager....

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig... Det kan godt være aupino forstår hvad du skriver, men for mig snakker du sort.

 

Du skal vide at du er på et forum hvor mange brugere ikke har den store tekniske indsigt.

 

Det svar du lige har lagt er for indforstået. Beklager....

 

Pertho, du skriver næsten som om jeg har trådt dig over tæerne. Hører jeg dig sige at fordi vi ikke alle er på samme plan, så skal alt der skrives herinde uddybes så alle kan forstå?

 

Hvis du har brug for at jeg uddyber, eller andre synes det er en løsning der skal uddybes, så gør jeg det gerne. Beklager ...

Edited by nsordk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du har sandelig i ikke trådt mig over tæerne.

 

Jeg prøver blot at fortælle, at du med dine svar er på et højere teknisk plan end 80-90% af brugerne her på forum. Beklager alle I andre...

 

Det bør du have med i overvejelserne, når du svarer.

 

Anyway. ... jeg skal noget holde mig fra de tråde, du deltager i fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tit godt blive for teknisk, så der er intet galt i at prikke mig på skulderen. Nu handlede min post jo stadig om at ville hjælpe.

 

Jeg går ud fra at i også gerne vil have os der sidder 16 timer i døgnet med blandt andet PrestaShop, selvom vi nogen gange lyder lidt for tekniske?

Link to comment
Share on other sites

Hej alle i denne tråd,

Jeg vil gerne lægge ud med at beklage over for dig, Aupino, og de andre af jer, som har haft problemer med udsendelse af mails. Det er selvfølgelig beklageligt og langtfra tilfredsstillende.

Udfordringen ligger i, at man ved shared webhosting deler samme udgående mail IP med dem der også ligger på serveren. Derfor kan det ske, at hvis bare én på serveren udsender spam, vil alle på serveren blive 'blacklisted' og derfor ikke kunne sende mails overhovedet. Dette er ikke kun et problem som vi kæmper med, men noget som alle der udbyder shared webhosting slås med.

Dette er også en af de mange grunde til, at vi anbefaler de mere seriøse webshops at ligge på en Cloud server. I forlængelse heraf kan jeg godt løfte sløret for at vi lige nu arbejder på en billigere cloud løsning, end den public cloud som vi udbyder i dag. Mere om det senere.

Nu over til det andet emne som blive diskuteret her i tråden: vores platforms stabilitet. Det er ganske enkelt ikke korrekt, at vi ikke egner os til at hoste f.eks. PrestaShops. Det gør vi, og det har vi mange tilfredse kunder der kan vidne om. Hvis en af vores medarbejdere, som du fortæller om, nsordk, er kommet til at sige at vi kun egner os til at hoste 'private sider' (jeg går ud fra at dette dækker over f.eks. blogs?), så er det ganske enkelt ikke korrekt. Hvis en af vores medarbejdere er kommet til at sige dette, kræver det selvfølgelig at vi lige vender det med vores hold, men jeg er sikker på at der er tale om en misforståelse.

Hvis nogle af jer har yderligere spørgsmål til os hos Meebox, er I altid mere end velkommen til at skrive til os via Live Chat, som har åbent 12 timer i hverdagene, på [email protected], på Twitter eller på Facebook.

Hav en god dag,
Casper Ackermann
Meebox.net.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej alle i denne tråd,

 

Jeg vil gerne lægge ud med at beklage over for dig, Aupino, og de andre af jer, som har haft problemer med udsendelse af mails. Det er selvfølgelig beklageligt og langtfra tilfredsstillende.

 

Udfordringen ligger i, at man ved shared webhosting deler samme udgående mail IP med dem der også ligger på serveren. Derfor kan det ske, at hvis bare én på serveren udsender spam, vil alle på serveren blive 'blacklisted' og derfor ikke kunne sende mails overhovedet. Dette er ikke kun et problem som vi kæmper med, men noget som alle der udbyder shared webhosting slås med.

 

Dette er også en af de mange grunde til, at vi anbefaler de mere seriøse webshops at ligge på en Cloud server. I forlængelse heraf kan jeg godt løfte sløret for at vi lige nu arbejder på en billigere cloud løsning, end den public cloud som vi udbyder i dag. Mere om det senere.

 

Nu over til det andet emne som blive diskuteret her i tråden: vores platforms stabilitet. Det er ganske enkelt ikke korrekt, at vi ikke egner os til at hoste f.eks. PrestaShops. Det gør vi, og det har vi mange tilfredse kunder der kan vidne om. Hvis en af vores medarbejdere, som du fortæller om, nsordk, er kommet til at sige at vi kun egner os til at hoste 'private sider' (jeg går ud fra at dette dækker over f.eks. blogs?), så er det ganske enkelt ikke korrekt. Hvis en af vores medarbejdere er kommet til at sige dette, kræver det selvfølgelig at vi lige vender det med vores hold, men jeg er sikker på at der er tale om en misforståelse.

Hvis nogle af jer har yderligere spørgsmål til os hos Meebox, er I altid mere end velkommen til at skrive til os via Live Chat, som har åbent 12 timer i hverdagene, på [email protected], på Twitter eller på Facebook.

 

Hav en god dag,

Casper Ackermann

Meebox.net.

Jeg har altså også købt en dedikeret ip.. netop for at komme ud over det problem med blokering på diverse spamblockere.. og det har jeg ikke haft problemer med siden.. Mit problem er at SMTP serveren kører meget ustabil.. og kun virker ca halvdelen af tiden.

om det skyldes at den stadig er shared, ved jeg ikke.. og derfor overbelastet.. det må i jo kunne fortælle.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...