Jump to content

PS 1.6 - Nederlands als standaardtaal voor FO en BO


Recommended Posts

Mijn vriendin zou graag een webshop opzetten en aangezien ik wat technischer ben dan haar heb ik beloofd de installatie voor mijn rekening te nemen.

 

Ik heb Prestashop 1.6.0.8 geïnstalleerd (met Nederlands als installatietaal), maar na de installatie is zowel de Front Office als de Back Office in het Engels.

 

Zoals je kan zien is in de Localization tab Nederlands als standaardtaal geïnstalleerd.

post-831058-0-50411600-1408562242_thumb.png

 

In de Languages tab zie je dat Nederlands geïnstalleerd is.

post-831058-0-95749500-1408562241_thumb.png

 

Als ik naar Translations ga zie ik echter dat alle Nederlandse vertalingen missen.

 

Ook heb ik in het profiel van de gebruiker Nederlands als standaard taal ingesteld en in de Employee tab de "Allow employees to select a specific language for the Admin panel form." op "Yes" gezet.

De Back Office blijft echter in het Engels.

 

Als laatste poging heb ik de Localization tab nogmaals het Localization Pack voor België geïmporteerd, maar zonder succes.

 

De handleiding van PrestaShop brengt geen raad en mijn zoektocht op het Internet al evenmin.

 

Is er iets vanzelfsprekend dat ik over het hoofd zie?

 

- Niels

Link to comment
Share on other sites

Hmzz Misschien dan toch niet zo technisch ?  :lol:

tijdens de installatie kreeg je nederlands , geloof erna moet je het nog een keer aanvinken <weet het even niet meer zeker door automatisme ,, ik geloof na het instellen van de database 

 

wat je kan doen is ,, zet de standaard taal op engels

en verwijder het gehele nl taalpakket 

download het taalpakket van de prestasite en installeer het nog een keer en kijk dan of het wel klopt

denk dat er tijdens de installatie iets is mis gegaan ,,

heb diverse installaties gedaan met die versie en geen vreemde taal dingen tegen gekomen 

Link to comment
Share on other sites

Hmzz Misschien dan toch niet zo technisch ?  :lol:

tijdens de installatie kreeg je nederlands , geloof erna moet je het nog een keer aanvinken <weet het even niet meer zeker door automatisme ,, ik geloof na het instellen van de database 

 

wat je kan doen is ,, zet de standaard taal op engels

en verwijder het gehele nl taalpakket 

download het taalpakket van de prestasite en installeer het nog een keer en kijk dan of het wel klopt

denk dat er tijdens de installatie iets is mis gegaan ,,

heb diverse installaties gedaan met die versie en geen vreemde taal dingen tegen gekomen 

 

Ik ben voor de pragmatische aanpak gegaan en heb de installatie gewist en PrestaShop opnieuw geïnstalleerd. Ik ben echter geen optie tegen gekomen om de standaard taal gelijk te stellen aan de installatietaal.

 

Buiten het invoeren van basisgegevens over de shop en de databasegegevens is er geen optie te bespeuren.

 

De nieuwe installatie is wederem volledig in het Engels (en de Nederlandse vertalingen ontbreken).

 

Ik heb de vertalingen gedownload vanop de Prestashop website (nl.gzip) en via de BO geïmporteerd. Ik krijg de melding "The translations have been successfully added.", maar toch blijven ze ontbreken als ik in de Translation tab ga kijken.

 

Verdekke... ik krijg er de kriebels van!

 

- Niels

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...