Jump to content

gavekort?


HeidiG

Recommended Posts

Findes der en dansk tilføjelse/ modul for at man kan lave gavekort i webshoppen?

 

Jeg har søgt under moduller men har umiddelbart kun fundet en engelsk udgave og den er ikke helt billig at tilføje.

 

Altså jeg tænker på gavekort til webshoppen, så en kunde kan vælge at købe et gavekort og give i gave til en anden.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gavekort på vores webshop (shop.cremebrulee.dk). Da vi startede lavede vi dem blot en stribe produkter med forskellige priser. Når kunden bestilte gavekortet lavede vi en rabatkode, og printede den ud sammen med "kortet" som så blev sendt som et almindeligt brev til køberen. 

Det var ganske besværligt at have med at gøre, og ufleksibelt fordi der var fysisk post involveret.

I dag bruger vi dette modul: http://addons.prestashop.com/en/pricing-promotion-prestashop-modules/16680-gift-card-advanced-solution.html (Gift Card Advanced solution). Det er fransk udviklet og koster knapt 150 Euro (omkring 1.200 kr). Om det er dyrt eller ej afhænger jo lidt af hvor mange gavekort man sælger, og hvor bøvlet alternativet er.

Vi er MEGET glade for dette modul. Det er nemt at få til at virke, nemt at oversætte, nemt for kunderne at bruge, og giver alt det vi gerne vil have af funktionalitet. Noget af det vi har sat pris på er:

 

-At kunden vælger om det skal printes ud eller sendes til modtageren direkte.

-At kunden kan vælge et "rigtigt" gavekort med motiv.

-At du (med passende grafikmodul) kan lave dynamisk tekst på kortet (det bruger vi ikke endnu).

-At du får et direkte link til gavekort maskinen i menuen på produktsiden.

-At oprettelse af rabatkoden sker helt automatisk.

-At der er en gift card manager i backend så du har fuldstændig overblik over hvad der er solgt og hvad der er brugt.

 

Vi havde et lille problem med vores (hjemmelavede) tema, men supporten fra franskmændene var helt super. Vi havde svar på problemet og en anvist løsning på under 2 timer. Rigtig god support. 

 

Selv om 1200 kr er relativt mange penge i vores lille shop, så tjener den sig hurtigt hjem. Nu koster det ingen tid at sælge et gavekort, mod mindst 10 minutter tidligere, plus en masse regnskabsfnadder.

 

Du kan jo prøve at gå ind på vores shop at kigge (ligger i kategorien "Gaver"). Du er velkommen til at prøve det hele vejen igennem, og hvis du skriver i bemærkningen at det er en test, må du også gerne gå helt igennem og gennemføre købet - så skal jeg nok slette din ordre bagefter. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...