Jump to content

(LØST) Lidt begynder-hjælp søges :o)


HeidiG

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er ny her på Presta forum.

 

Jeg er ved at afprøve Presta webshoppen for at se om jeg skal skifte hertil (bruger ellers UniqFree som er på OsCommerce)

 

Jeg er ved at prøve at finde rundt i Presta shoppen som jeg har set op som test, og mens nogle ting får mig til at tænke "fedt", så er der også nogle mere "hmm" ting i forhold til min nuværende webshop som er meget enkel, simpel og let at overskue både på bruger og admin-siden.

 

Jeg er i første omgang ved at se på selve designet. Og noget som driller mig er den der bjælke hvor der er et BLOG link. Det vil jeg selvfølgelig ikke have i min webshop - men jeg kan bare ikke finde ud af hvor jeg fjerner det?

Jeg vil også gerne have en menu over kategorier et andet sted end i bunden på hjemmesiden. Altså enten i toppen eller i venstre side.

Men største problem lige nu er altså hvordan jeg får fjernet BLOG linket?

 

Kan jeg i admin modulet ændre på baggrundsfarven? (den helt bagerste) eller skal jeg der ind og pille i filerne?

 

Edited by HeidiG (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hmm nu er teksten BLOG forsvundet og der står intet, men der er linkfunktion på stedet - det linker så bare til webshoppen selv. Det er jo sådan set fint noik, men kan jeg få teksten "Forside" til at stå der så??

 

Jeg aner ikke hvordan jeg har fået teksten "BLOG" væk...

Link to comment
Share on other sites

Du skriver rigtigt med dig selv....

 

Du skal på opdatelse i Prestashop. Det er en hel anden verden end den du kommer fra.

 

Designet ændrer du primært i .css filerne under dit theme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke så meget af disse selvkommenterende posts, du laver. Men du bedes rette dit indlæg til løst - og i øvrigt bør du fortælle andre, hvad løsningen er på dit problem (jf. de retningslinier der er for forum).

 

En ny læser får ikke voldsomt meget ud af at læse "Yeeyy - jeg fandt det" når de har googlet og fundet dit indlæg om blog-posts.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...