Jump to content

[Solved] Geen categorieën zichtbaar in module topmenu v 1.6


noek

Recommended Posts

Ik heb een webshop in ps 1.5 en dat werkt prima. Momenteel ben ik bezig met een nieuwe website die ik offline opzet. Ik ging hierbij uit van mijn oude website en wil de nieuwe site meteen in 1.6 maken. Dus het geheel gekopieerd en lokaal weer opgezet. Bij het updaten onstonden wat problemen met de database, dus heb ik de database van de oude webshop handmatig over moeten halen. Alles is gelukt maar 1.6 heeft alles dusdanig anders dat de layout dramatisch was, daarbij was het niet mogelijk om categorieën in te delen of om deze in het topmenu zichtbaar te krijgen.

 

Ik heb nu dus een nieuwe installatie van 1.6 gedaan en de oude database nogmaals geheel overgezet. 

Nu kan ik alles gewoon doen, en alles werkt zoals het hoort. maar ik krijg weer geen categorieën zichtbaar in de module van het topmenu. (ook geen nieuw aangemaakte en ja.. ze staan op zichtbaar)

Ik kan de pagina's wel handmatig als link toevoegen, maar dan kan ik de onderliggende pagina's er natuurlijk niet onder hangen.

 

De module geeft wel het woord categorieën maar geeft geen aangemaakte categorieën weer.

(zie afbeelding) Hieronder zouden  tenminste 3 categorieën zichtbaar moeten zijn.

 

Ik heb geen idee waar het probleem in kan zitten. :unsure:  Dus oplossingen of mogelijke oorzaken zijn van harte welkom.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Opgelost.

Bij het nogmaals doorlopen van mogelijke problemen in dit geval bleek 'Root' geen juiste waarde te hebben in Categorie_groep. Waarde van 'ID_group' was '1' i.p.v. '0'.

Waarschijnlijk bij mijn eerste controle over het hoofd gezien. :blink:

post-796539-0-58957400-1400150766_thumb.jpg

Edited by noek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...