Jump to content

LØST: Brødkrumme i Presta 1.6


jaggop

Recommended Posts

Jeg har prøvet at skrive denne post i PrestaShop English, men der er nok mindre erfaring med problemet end her i det danske forum.

 

Jeg har det problem, at med en hel ren installation af Prestashop 1.6 fungerer breadcrumb ikke, hvis æ, ø eller å indgår i menupunktets titel. 

 

Hvis der er æ, ø eller å i titlen, så er mit a-tag bare tomt:

<div class="breadcrumb clearfix">
<a class=home href="/" title="Returner til Home"><i class=icon-home></i></a>
<span class=navigation-pipe>></span>
<a href=skonhed_359 title=""></a><span class=navigation-pipe>></span><a href=makeup_374 title=Makeup>Makeup</a><span class=navigation-pipe>></span>
</div>

Mens hvis jeg har en tilsvarende menu uden æ, ø og å, så kommer koden ud som

<div class="breadcrumb clearfix">
<a class=home href="/" title="Returner til Home"><i class=icon-home></i></a>
<span class=navigation-pipe>></span>
<a href=boligindretning_438 title=Boligindretning>Boligindretning</a><span class=navigation-pipe>></span><a href=boligtekstil_440 title=Boligtekstil>Boligtekstil</a><span class=navigation-pipe>></span>Plaider
</div>

Er det lykkedes nogen at komme rundt om problemet? Eller er der bud på, hvad der skal gøres? I og med, at brødkrummen ikke er styret af moduler, så er jeg som newbie lidt i tvivl om, hvor jeg skal starte...

 

Edited by jaggop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet, Prestafan - jeg fandt ikke noget, der allerede var skrevet, men jeg tilføjede en bug i bugtracker (http://forge.prestashop.com/browse/PSCSX-2105) - sikkert skrevet helt forkert, men nu er den der da.

 

Er det rigtigt, at der ikke er noget sted, man som almindelig dødelig kan finde ud af, hvad der går galt? Det ser ud til, at det hele er styret af en breadcrumb.tpl, der nedarver sine oplysninger alle mulige andre steder fra.

Link to comment
Share on other sites

Løst. Problemet var ikke relateret til Prestashop, så løsningen fungerer fint på 1.6.0.5.

Problemet var, at vores virtuelle maskine, HHVM, så efter en opdatering af HHVM, så er der æ, ø og å alle steder, hvor jeg forventer at se dem.

 

Problemet var relateret til https://github.com/facebook/hhvm/issues/2266

Og løsningen var simpelt hen en HHVM-opdatering.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...