Jump to content

[1.5] Tonsvis af Sider Ikke Fundet. Hvorfor?


NickKK

Recommended Posts

Hej alle,

 

Jeg fatter hat... I shoppen under Statistik -> Sider Ikke Fundet, er der hele tiden en laaang liste, både kategorisider og varesider. De fleste links slutter på noget med "?controller=statistics", men hvorfor kommer de?

 

Det er www.nicksfotogrej.dk der har problemet.

 

ER der nogle af jer dygtige folk, der kan hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Her er fra bare den sidste times tid:

 

Side     Henvisning     Tæller

/favicon.ico     --     2

/index.php?controller=statistics     www.nicksfotogrej.dk/26-kamerastativer     1

/stativer/241-vs-b300.html?controller=404     --     1

/identity?controller=404     --     1

/identity     --     1

Edited by NickKK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kører du nogen form for SEO? Hvis Ja, prøv at slå det fra.

Har du flyttet rundt på menuer eller oprettet / nedlagt kategorier? Hvis ja, har du slettet cachen efter ændringer?

Kører du med Friendly URL eller Videresend automatisk til kanoniske URL? Hvis ja, prøv at slå det fra.

 

Se her: http://www.prestashop.com/forums/topic/86553-404-error-in-stats/?hl=%2Bstatistics+%2Bnot+%2Bfound+%2Bpage&do=findComment&comment=471845

 

Det ser ud til, at andre har fået denne fejl, og tråden ender uden en løsning. 

Link to comment
Share on other sites

Torben, jeg har slået Videresend til kanonisk URL fra, men slår jeg Friendly URL fra, så er der jo en million links fra f.eks. Google, der ikke virker.

 

Det er da til at blive skør af... Skal jeg virkelig bare acceptere, at så mange kunder ender på en 404?

 

*snøft*

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger Google Webmaster Tools når du tjekker gennemgangsfejl? Jeg stoler ikke et øjeblik på den indbyggede statistik, det betyder intet for dine brugere, hvis et favicon ikke bliver fundet f.eks. Jeg ville udelukkende gå efter at rette fejl, som findes i Google Webmaster Tools - og hvis du ikke allerede har Tims DC modul, så vil jeg anbefale dig at købe det.

 

Du skal hverken slå kanonisk URL eller friendly URL fra, det vil være rigtig dumt for dine rankeringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har en lignende fejl, som jeg har skrevet om før. Jeg troede den var løst ved at lave en helt ny shop men hvor jeg importerede mine produkter og kategorier, samt brugte mit tidligere theme.

Jeg er bange for at mine fejl er på vej retur og fatter simpelthen ikke hvad der sker. Jeg vil sætte rigtig meget pris på hvis der er en der kan hjælpe mig med gennemskue hvad jeg skal gøre for at komme problemet til livs. Jeg betaler gerne for hjælp, jeg tror fejlen ligger i min DB og kommer med når jeg importere produkter, men jeg er simpelthen ikke skarp nok til at gennemskue hvad jeg kan gøre ved det. Og har ikke kunnet få hjælp ved dem jeg har kontaktet (2 forskellige timebaserede programmører...)

 

Mine url'er fejler ikke for brugeren endnu så vidt jeg kan se, men jeg kan se i webmaster tool at de ser ud til at være på vej retur, så eg er ret desperat for at få det løst inden det giver rigtig mange problemer som det har gjort før.

 

Eks. på fejl i webmaster tool:

http://jkoffice.dk/62-konferencestole-brugte/pladefarve-orange_laminat/pladest%C3%B8rrelse-180_x_110_90_cm/stelfarve-silver?p=3

 

Skriv evt. en mail til mig på [email protected] hvis der er en der kan hjælpe mig. Jeg skal naturligvis nok skrive herinde med den løsning som jeg håber der kan findes frem til :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...