Jump to content

Tilføje et Stednavnsfelt til kundeadresse


John60

Recommended Posts

Hejsa, -

 

Er der mulighed for at koble et ekstra felt i Kundeadresse, således at man kan tvinge kunden til at skrive et stednavn ?

Hvis ja, - hvor og hvordan gør jeg så det ? ? ? :rolleyes:

 

Hvis ja, - kan dette felt så kobles op imod Zoner, således at Zonen så er med til at bestemme en fragtrate ? ? ? :rolleyes:

 

Jeg hører gerne gode ideer

 

/John60

post-738148-0-90997500-1389783281_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hejsa, -

 

Jeg havde heller ikke tænkt mig at rode med det selv.

Det var bare en strøtanke jeg fik, om der umiddelbart var en mulighed for at koble Zoner-Fragtrater sammen.

Men betingelsen er selvfølgelig at Zonen skal dukke op på købers skærm og udfyldes, så raten kan blive bestemt med det samme.

 

Jeg er i mellemtiden stødt på dette modul:

http://www.presto-changeo.com/dk/shipping-modules/83-localized-shipping.html#p_tab_change_log_cont

 

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med det ?

Jeg skal i givet fald bruge det på postnumre i Danmark.

 

/John60

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har oprettet nogle Zoner (lokalisering-> zoner -> tilføj ny) da vores fragtpriser også er afhængige af hvor i landet kunden bor. Det virker fint bortset fra at der nogle gange er problemer for kunden med at vælge zone. Det er et obligatorisk felt/dropdown.

 

Er der andre af jer der fik de zoner til at virke og som evt kender til det problem med at vælge zone?

Man får bare en dropdown hvor der ikke er noget i, hvis man udfylder resten og gemmer uden at vælge zone, så kommer dropdown rigtigt frem derefter og man kan vælge sin zone.... Men det er jo ikke rigtigt holdbart...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...