Jump to content

Indlæsning af produkter incl. billeder.


DennisJ

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har behov for hjælp til at indlæse produkter fra en excel-fil.

 

Filen skal indeholde varenavn, varenr., pris excl. moms., pris incl. moms, kostpris excl. moms., kort beskrivelse, lang beskrivelse, kategori, producent, varianter, kun online, meta og billeder.

 

Billederne har jeg adgang til på en FTP-server og tænker om det er muligt at linke til dem heri fra excel-arket?

 

På import eksemplet fra Prestashop ser det ud til at det er muligt at indsætte et link til et billede.

 

Tror at jeg har det hele med...

 

Hvordan løser jeg dette?

Eller hvem kan løse dette?

 

Mvh Dennis

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder med det samme lige nu, jeg skal importere en masse varer men har problemer med at få fotos med. Jeg har siddet og testet lidt forskelligt men kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor billederne ikke kommer med. Jeg har lagt billederne i en mappe på min server som jeg har min shop på og de ligger i den mappe som der kaldes på i csv filen.

 

Når produktet oprettes, ser det ud som om der er et foto, eller dvs, når jeg går ind under fotos er der et flueben ved et foto, men det er en broken img ikon der er der i stedet. Men det virker jo så som om den har forsøgt at hente foto i hvert fald.

I product oversigten er der heller ikke et thumb på, og heller ikke online på selve produktet.

Hvad kan være galt?

Skal billederne ligge i en specifik mappe?? jeg har bare oprettet en mappe som passer med den sti som står i min eksporterede cvs fil, fra den gamle shop. Er det et problem? Jeg har sat 777 på filtilladelse via ftp.

Link to comment
Share on other sites

Du kan gemme dine data i en CSV-fil, som du så kan importere.

 

Den indbyggede importfunktion er ret sløv. Kig evt. på det importmodul jeg sælger, hvis du vil have noget, der er hurtigere.

 

/Kjeld

 

Hej Kjeld,

 

Tak for din besked.

 

Dit svar løser ikke min opgave.

 

Jeg kan ikke selv håndtere at få billederne automatisk indsat i importfilen.

 

Hvis du ikke kan hjælpe med det, så er dit indlæg irrelevant.

 

Mvh Dennis.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder med det samme lige nu, jeg skal importere en masse varer men har problemer med at få fotos med. Jeg har siddet og testet lidt forskelligt men kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor billederne ikke kommer med. Jeg har lagt billederne i en mappe på min server som jeg har min shop på og de ligger i den mappe som der kaldes på i csv filen.

 

Når produktet oprettes, ser det ud som om der er et foto, eller dvs, når jeg går ind under fotos er der et flueben ved et foto, men det er en broken img ikon der er der i stedet. Men det virker jo så som om den har forsøgt at hente foto i hvert fald.

I product oversigten er der heller ikke et thumb på, og heller ikke online på selve produktet.

Hvad kan være galt?

Skal billederne ligge i en specifik mappe?? jeg har bare oprettet en mappe som passer med den sti som står i min eksporterede cvs fil, fra den gamle shop. Er det et problem? Jeg har sat 777 på filtilladelse via ftp.

 

 

Edited by DennisJ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

 

Tak for din besked.

 

Dit svar løser ikke min opgave.

 

Jeg kan ikke selv håndtere at få billederne automatisk indsat i importfilen.

 

Hvis du ikke kan hjælpe med det, så er dit indlæg irrelevant.

 

Mvh Dennis

 

Og med den attitude får du måske nok ikke meget mere hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Ja det kunne være dejligt med hjælp. Har købt flere af Kjelds moduler og er meget tilfreds med dem samt supporten der følger med, men til dette burde det bare være muligt uden? Jeg er bare i tvivl om hvad jeg gør forkert.. Der finde så mange smarte moduler, men synes ikke jeg kan blive ved med at købe dem :)

 

Jeg skal importere ca 2.000 produkter, så det ville være super at slippe for at uploade alle billederne. Men hvis eneste løsning er det modul så er det klart også tidsbesparelsen værd!

 

Jeg sætter meget pris på alt hjælp :) Hvis jeg kan gøre noget tilbage vil jeg meget gerne det. Kan eks. nok hjælpe med nogle billige kontormøbler :)

Det er nok lidt irrelevant info, men jeg vil bare give udtryk for at jeg godt ved at folk hjælper i fritiden, og det sætter jeg rigtig stor pris på!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...