Jump to content

[Solved]aanpassen mailadressen lukt niet


Helicanopy

Recommended Posts

ps versie 1.5.6.0

 

Ik wil in "Geavanceerde parameters separator_breadcrumb.png E-mail " een ander mailadres zetten, wijzigen lukt wel alleen na "opslaan" komt weer het oude mailadres in het veld te staan!

 

Hetzelfde in "Voorkeuren separator_breadcrumb.png Winkelcontactinformatie" ook daar wil ik het mailadres aanpassen maar ook daar komt elke keer weer het oude ingevoerde andres terug!

 

Hoe kan ik dit voor beide velden aanpassen?

Edited by Helicanopy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk heb je een error tijdens het opslaan (geheugentekort of zo).

Om de error te zien, zet kortstondig de debug mode aan:

edit file: config/defines.inc.php

 

en 

/* Debug only */
define('_PS_MODE_DEV_', true);
 
zet de debug mode aan door de waarde op true te zetten.
 
Zet het wel weer uit nadat je er error gekopieerd hebt, want anders krijgen je klanten de fouten ook te zien...
plak de error melding hier, zodat we er naar kunnen kijken.
 
pascal.
Link to comment
Share on other sites

Hoi Heli,

 

Om de debug mode aan te zetten, moet je naar je host (server) gaan en daar naar de files van Prestashop gaan. Normaal kun je met "cPanel" allerlei dingen doen op je host. Heb je dat al eerder gedaan? (Tijdens de Installatie van PrestaShop o.i.d.) Zo ja, log dan in by je cPanel en dan selecteer de applicatie "File manager"

Je komt dan bij je 'harddisk' op de server terecht. Hier zie je allerlei files staan alsook enige folders.

- Waarschijnlijk zie je of meteen al een folder "config" (die staat dan tussen een stuk of 10 andere folders, met namen zoals modules, cache, class, controller etc) Ga daar dan in (dubbel click er op)

- Indien je die niet meteen ziet, zit je waarschijnlijk een stap hoger in de 'folder structuur' en zie je een folder "public_html" ga hier dan in en dan vervolgens in "config"

 

Ben je hier beland, dan zie je een bestand met de naam defines.inc.php. Open deze (click op het "EDIT" icoontje boven aan. Zoek dan de regel zoals beschreven in mijn post #2 hierboven. Maak de verandering en sla de wijzigingen op (druk op de save knop rechts boven)

 

Mijn post #3 is een "php" instelling, de taal waarin je met de server spreekt. "mod_security" is een soort mini applicatie, die de veiligheid van je site beïnvloed. In dit geval echter te streng, zodat je geen soms geen wijzigingen kunt opslaan. Daarom moet deze applicatie niet gebruikt worden. (probeer echter eerst de bovenstaande dingen, en zie of er een duidelijker beschreven fout optreedt tijdens het opslaan)

 

Hoop dat dit duidelijker is. Zo niet, laat nogmaals weten 'waar het precies mis' gaat...

 

pascal

Link to comment
Share on other sites

In het kort:

- Ga in je admin (back office)

- Ga naar Advanced Parameters

- zet alle cache, ccc optimalisaties, etc UIT.

- ga naar Preferences->SEO&URL's (Sorry, weet niet precieze NLse vertaling)

- verander het path naar je shop (als je nu www.mijndomein.nl/prestashop als winkelnaam had, staat hier nu /prestashop, verander in /

- Verplaats al je bestanden en folders naar de root van je domein

 

- Leeg je webbrowser cache .

 

- probeer in te loggen in back office (gebruik nieuwe pad: www.mijndomein.nl/myadminfolder, niet meer www.mijndomein.nl/prestashop/myadminfolder

 

als dat goed gaat, probeer je winkel te bereiken door www.mijndomein.nl in te typen.

 

Als dat goed gaat, zet alle cache en ccc optimalisaties weer aan.

 

Dat is in het kort geloof ik wat er bij komt kijken. Hoop dat ik niets vergeet... :-)

 

Mocht je hulp nodig hebben, meld het dan nogmaals.

Succes!

 

pascal

Link to comment
Share on other sites

Maar even een vraagje over de plaats in de root: de nieuw shop staat onder de Publc_html map dan staat hij toch in de root? Alleen ook de oude oscommerce shop staat ook in de root en kan wel eens "in de weg staan" Ik wil daarom de map waar de oude shop instaat even verplaatsen, moet toch kunnen...

Link to comment
Share on other sites

Ja, als het in public_html staat, EN je domein root staat ook hier naar toe (i.e. het is je hoofddomein, niet een ADD-ON domein), dan staat het in je root.

 

Quote:

Ik wil daarom de map waar de oude shop instaat even verplaatsen, moet toch kunnen...

Bedoel je de osCommerce root folder met inhoud? (i.e. de huidige public_html/<osCommerceBestanden en folders> ? )

Graag even uitleg.

 

pascal

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...