Jump to content

Moms


mitmit

Recommended Posts

Hej

Jag vet att momsdiskussioner förekommit men jag har inte hittat "best practice" för den svenska marknaden än.
Min fråga till er är, hur löser ni momshantering.

Vad jag kan se så kan man välja att inte hantera moms alls i system. Kanske hanteras då moms via en faktura i det sända paketet?

Man kan välja att visa moms i butiken men den visas då inte "per enhet" i varukorgen, men däremot visas momsen korrekt i "totalt per enhet".

Man kan välja att visa varor utan moms i varukorgen.

Då jag har privatpersoner som kunder så ska ju momsen synas såväl i butiken, varukorgen och på fakturan.
Är det någon som har lyckats lösa det så, eller har ni hanterat det på annat sätt?

Det är egentligen det enda jag tycker att jag inte fått klarhet i hur man ska göra i Prestashop. Vet att även andra har det problemet så ett eller flera exempel vore tacksamt.

Link to comment
Share on other sites

Nu förstår jag inte riktigt vad som är problemet..?

Du kan ju välja att antingen visa moms överallt, inte visa moms någonstans förutom på totalsumman, eller visa priser både med och utan moms.

Fakturan är väldigt specifik när det gäller moms, den visar alla varor både med och utan moms, fraktpris med och utan moms, totalt med och utan moms.

I varukorgen ser du vad varje produkt kostar med och utan moms.

Kolla runt lite bland inställningarna =)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tack för svaret.
Som du säger så kan man visa pris med och utan moms i "shoppen" men i varukorgen så står pris per enhet ex moms. Summa för respektive produkt visas korrekt inkl moms men inte pris per enhet.

Jag skrivit en fråga tidigare om det men inte funnit någon lösning, därav var jag nyfiken på hur folk hanterar momsen.

Jag sänder med en bild som visar var jag upplever att det borde stå "pris per enhet inkl moms" istället för ex moms som det står när jag valt "visa priser inkl moms" i admindelen.

12069_tKpRnmaZqB5ktcFGOq8m_t

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...