Jump to content

geen vertalingen na nieuw thema


Recommended Posts

PS 1.5.60

theme: simpleresponsivetheme

 

Hallo,

nadat ik een nieuw theme  heb geïnstalleerd en aangevinkt, heb ik alleen nog maar gedeeltijlijk de nl vertalingen.

Is dit redelijk te verhelpen, of moet ik via ftp bestanden aanpassen........

 

De teksten van categorie en producten heb ik wel gevonden, maar bv de contactpagina die te voorschijn komt via de link in topmenu, kan ik niet vinden in de backend.

Ok is er opeens weer een cart ipv winkelwagen, en in het zoekveld is het "search" Deze zaken lijken me toch in de vertaling te moeten staan?

 

Een dag (en halve nacht) verder is me al een stuk gelukt. Alleen staat er bovenin een responsive topbar, waar ik nog geen vertaalmogelijkheden voor kan vinden. 

Is me inmiddels ook duidelijk geworden, dat een link wellicht meer respons oplevert: www.pcmx.nl/shop 

Edited by blackktm (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De vertalingen van een theme staan in de nl.php file in de lang subdirectory van een theme. Veel theme's leveren geen Nederlandse vertaling. Je zou kunnen proberen de nl.php van het default theme te kopiëren naar jouw theme. 

 

Sommige teksten zijn geen onderdeel van het theme maar van een module die bij het theme gevoegd was. Dat kan je aanpassen met de localization->translations dan de backoffice. Dit geld o.a. voor menu's.

Link to comment
Share on other sites

De vertalingen van een theme staan in de nl.php file in de lang subdirectory van een theme. Veel theme's leveren geen Nederlandse vertaling. Je zou kunnen proberen de nl.php van het default theme te kopiëren naar jouw theme. 

 

Sommige teksten zijn geen onderdeel van het theme maar van een module die bij het theme gevoegd was. Dat kan je aanpassen met de localization->translations dan de backoffice. Dit geld o.a. voor menu's.

 

Dit werkt inderdaad. Ik werk met PS 1.5.6.0

 

Ook ik heb een thema geinstalleerd waar bij gebruik dus alles in het Engels was.

 

heb de file nl.php gekopieerd van theme/default/lang/  naar   theme/free_blue_presta15/lang/

 

Dit werkt perfect, althans heb nog geen foutmelding of vreemde dingen waargenomen.

 

Maak eerst natuurlijk een backup ;)  voor het geval het toch fout mocht gaan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ik heb ook zo de vertalingen aangepast. En voor het grootste deel werkt het! Maar er zijn nog een paar zaken die ik nog zou moeten vertalen. 

Ik ben echter IT-leek en heb geen idee hoe ik dat moet doen. Als ik het php bestand open, zie ik wel wat men doet, maar er staan daar telkens ellenlange codes bij (achter de oorspronkelijke zin). Hoe weet ik welke code ik moet gebruiken?

Link to comment
Share on other sites

Je moet die bestanden niet gebruiken voor de vertalingen. Prestashop biedt een veel betere interface in de backoffice bij Localisatie->Vertalingen. Uiteindelijk worden dan wel die nl.php bestanden aangepast.

ja, daar krijg ik echter een foutboodschap. Vandaar dat ik het via een andere weg probeer. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...