Jump to content

SEO url, sætter bestemt variant i url


SaLiC

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har problemer med seo venlige url'er.

 

Når jeg slår det til så er det som om Layered Navigation husker hvis man har valgt nogle variationer selvom man er gået videre til en andet product.

Eller jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad det er der sker.

 

Se foto.

 

Eksempelvis ser min url således ud,

 

http://jkofficeline.dk/5-cafeloungemiljoe/pladefarve-ahorn?selected_filters=pladefarve-ahorn

 

Selvom jeg er gået til en kategori hvor pladefarve ikke er en variant.

 

Lige nu giver det som sådan ikke nogle problemer andet end at det undre mig, men jeg har tidligere været nødt til at slå seo url fra da den faktisk sorterede efter det så der kun blev vist produkter som havde den attribut. Og det ville i det ovenstående tilfælde betyde at der ikke blev vist nogle produkter..

 

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt her?

 

Jeg bruger PS 1.5.2.0.

post-442895-0-39742300-1377502250_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har stadig ikke fået løst dette problem, og jeg har forsøgt at slå layered navigation fra, det fjerner ikke fejlen. Den forsvinder kun hvis jeg ikke bruger seo venlige url'er.

 

Så problemet/fejlen må ligge et andet sted end der. Hvor mon det kan være?

 

Det begynder at gi mig mange problemer, da jeg nogle gange ender med links til tomme sider pga at url'erne bliver ændret.

Jeg har haft en til at se på det, som endnu ikke har fundet løsningen, og det begynder for alvor at gi mig grå hår det her :/

 

Jeg sætter pris på et hvert hint i kunne ha til en løsning. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ingen der kan hjælpe?? Hvis bare jeg vidste hvilke filer der laver de seo url'er så kunne jeg overskrive dem med nye.. Det er noget rigtig møg at jeg ikke kan komme denne bug til livs..

Hej Sara

 

Nogen gange er det nødvendigt at regenerere htaccess filen efter ændringer i SEO & url indstillinger:

http://mypresta.eu/en/art/basic-tutorials/how-to-regenerate-htaccess-in-prestashop-1-5.html

Den letteste måde at gøre det på er at slå brugervenlig URL fra og til igen (eller evt. omvendt) i back office.

Men det har du måske allerede prøvet?

 

Er dit problem der også, hvis du slår default theme til?

Link to comment
Share on other sites

Hej Elund.

 

Jeg har prøvet at slå seo url til og fra flere gange, samt slå layered navigation fra. Når jeg har forsøgt en af disse ting så virker det fin i en dag eller 2, og så kommer fejlen tilbage.

 

Jeg har faktisk ikke testet med default theme, men det må jeg da hellere få gjort :) Tak

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart så har jeg ikke fået den bug at se endnu i default themet, men det har også før taget længere tid før det dukker op igen.

Altså det er noget der sker med tid, er det ikke underligt?

 

Jeg har slået default theme og slåe layered navigation fra i min test shop og holder øje med det.

I min rigtige shop har jeg haft slået layered navigation fra i et par dage og nu begynder der sig at vise noget igen, men det er som om det er lidt anderledes, eksempelvis får jeg sådan en her http://jkofficeline.dk/29-borde/Array

Og den kommer kun lige en gang og så går der noget tid før det sker igen.

 

Siger det dig noget om hvad der kan være galt??

Link to comment
Share on other sites

Tak, det er jeg ikke sikker på at jeg har gjort, jeg har haft det slået fra og til så mange gange at jeg snart ikke kan huske rundt i det.

Men nu har jeg gjort det og håååber det bare er det :) Men må jo vente og se om fejlen holder sig væk nu :)

 

Og mange tak for hjælpen!!

Edited by SaraL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har du genopbygget indeks på siden, når du har slået layered navigation til? Både i konfigurationen af modulet, men også Præferencer - Søg og herunder genopbyg hele indeks.?

 

Nå nu er fejlen kommer igen efter jeg har indexeret begge steder, så det var desværre ikke bare det.

Andre foreslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke fejlen er der i default themet...

Hvis fejlen IKKE er i default-themet skal du lede efter fejlen i det theme som du har købt/installeret.

Jeg har ikke lige nogen ideer til, hvad fejlen så kan være, men det kan du jo spørge ham, der har lavet dit theme.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hov jeg kom helt fra denne tråd igen, eller dvs, jeg kan ikke se den i mine topics.

Fejlen viste sig også at være i default themet, og jeg endte med at installere en ny presta og importere produkter og kategorier dertil samt bruge mit tidligere theme.

 

Det er et par mdr. siden, og jeg er nervøs for at det er på vej tilbage, jeg ser et stigenede antal fejl i webmaster tool...

 

Jeg er ret desperat efter at finde en løsning på dette, hvor jeg ikke skal oprette alle produkter på ny i en ny shop. Hvis der er en der kan hjælpe mig med at få ryddet op i DB eller hvad det kan være så sætte jeg meget stor pris på det. Jeg vil naturligvis også gerne betale hvis der er en der kan hjælpe med en løsning. Skriv evt. på [email protected].

 

Jeg skal nok vende tilbage med en evt. løsning, som jeg håber meget på findes!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...