Jump to content

iDeal checkout met onterechte foutmelding


Recommended Posts

Na de update vandaag van ideal professional van v2 naar v3 geeft ideal checkout ineens onterechte foutmeldingen.

 

Na terugkeer vanuit de bank naar de shop krijgt de klant op het scherm de volgende boodschap te zien:

Notice: Undefined index: status in /path_to_root/cache/smarty/compile

/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 23

 

Notice: Undefined index: status in /path_to_root/cache/smarty/compile

/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 28

 

Notice: Undefined index: status in /path_to_root/cache/smarty/compile

/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 33

Bestelling mislukt

 

Uw bestelling is geannuleerd ………

 

Probleem is alleen dat de foutmelding volledig onterecht is aangezien alles wordt afgehandeld zoals verwacht.

Als je een betaling via iDeal doet gaat alles namelijk prima:

  • de betaling wordt uitgevoerd
  • de order wordt keurig verwerkt in de PS Backoffice
  • de voorraad wordt netjes bijgewerkt etc.
  • de klant ontvangt 2 emails: een orderbevestiging en een betalingsbevestiging
  • wij ontvangen onze emails met de orderdetails

Alles prima in orde dus, behalve die onterechte foutmelding.

 

We hebben de volledige cache al eens handmatig verwijderd, maar dat maakt geen verschil.

De iDeal betalingsmodule verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat verandert niets.

 

Iemand een suggestie in welke richting ik moet zoeken?

 

PS, ter aanvulling: voor zover ik met firebug kan zien wordt er helemaal geen $_GET['status'] doorgegeven bij terugkeer naar de shop, dus dat verklaart wel waarom ik die foutmelding krijg. Maar waarom test ideal checkout daarop als die status helemaal niet wordt doorgegeven.

Edited by Toeareg (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Na de update vandaag van ideal professional van v2 naar v3 geeft ideal checkout ineens onterechte foutmeldingen.

 

Na terugkeer vanuit de bank naar de shop krijgt de klant op het scherm de volgende boodschap te zien:

Notice: Undefined index: status in /path_to_root/cache/smarty/compile

/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 23

 

Notice: Undefined index: status in /path_to_root/cache/smarty/compile

/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 28

 

Notice: Undefined index: status in /path_to_root/cache/smarty/compile

/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 33

Bestelling mislukt

 

Uw bestelling is geannuleerd ………

 

Probleem is alleen dat de foutmelding volledig onterecht is aangezien alles wordt afgehandeld zoals verwacht.

Als je een betaling via iDeal doet gaat alles namelijk prima:

  • de betaling wordt uitgevoerd
  • de order wordt keurig verwerkt in de PS Backoffice
  • de voorraad wordt netjes bijgewerkt etc.
  • de klant ontvangt 2 emails: een orderbevestiging en een betalingsbevestiging
  • wij ontvangen onze emails met de orderdetails

Alles prima in orde dus, behalve die onterechte foutmelding.

 

We hebben de volledige cache al eens handmatig verwijderd, maar dat maakt geen verschil.

De iDeal betalingsmodule verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat verandert niets.

 

Iemand een suggestie in welke richting ik moet zoeken?

 

PS, ter aanvulling: voor zover ik met firebug kan zien wordt er helemaal geen $_GET['status'] doorgegeven bij terugkeer naar de shop, dus dat verklaart wel waarom ik die foutmelding krijg. Maar waarom test ideal checkout daarop als die status helemaal niet wordt doorgegeven.

Staat smarty force compile aan?

Link to comment
Share on other sites

Ideal-checkout plugin en rechtstreeks met de Rabobank, dus niet via een tussenpartij.
Aangezien ik het script van ideal-checkout heb herschreven ga ik er eens induiken. De ideal-advanced-v3 voor de ING (zelfde gateway script) werkt in ieder geval wel (getest en stabiel) in mijn herschreven variant, maar ik weet niet hoe het zit met de plugin van ideal-checkout. Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik vind het alvast geweldig dat je er eens naar wilt kijken.

Elke tip in welke richting ik zou moeten kijken is welkom.

 

Jij zegt dat je de ideal-checkout plugin herschreven hebt.

Weet jij dan ook of er in ideal professional v3 wel een parameter "status" wordt geretourneerd?

Volgens firebug staat er in de return-url namelijk geen status=...... tussen.

Dat verbaast me eigenlijk nog het meest aangezien daar juist op wordt getest bij de return vanaf de bank.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het alvast geweldig dat je er eens naar wilt kijken.

Elke tip in welke richting ik zou moeten kijken is welkom.

 

Jij zegt dat je de ideal-checkout plugin herschreven hebt.

Weet jij dan ook of er in ideal professional v3 wel een parameter "status" wordt geretourneerd?

Volgens firebug staat er in de return-url namelijk geen status=...... tussen.

Dat verbaast me eigenlijk nog het meest aangezien daar juist op wordt getest bij de return vanaf de bank.

De return vanaf de bank zou moeten zijn naar een return.php script of iets dergelijks. Dit script vergelijkt vervolgens de transactie en statusgegevens die de bank retourneert, verwerkt dit in een order/orderstatus en redirect onder water uiteindelijk naar de order-confirmation pagina met een "status" variabele. Bij jou gebeurd dat dus niet en gaat er iets goed mis met het return script.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo,

 

Ik heb exact dezelfde melding na een ideal betaling. Alleen loopt het bij mij via Mollie.

 

Is er al meer bekend wat betreft een oplossing hiervoor?

 

Ik had ook reeds achterhaald dat er geen status terug komt. Kan dit aan de payment providers liggen of is er iets anders aan de hand?

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb exact dezelfde melding na een ideal betaling. Alleen loopt het bij mij via Mollie.

 

Is er al meer bekend wat betreft een oplossing hiervoor?

 

Ik had ook reeds achterhaald dat er geen status terug komt. Kan dit aan de payment providers liggen of is er iets anders aan de hand?

Ik vind het alvast geweldig dat je er eens naar wilt kijken.

Elke tip in welke richting ik zou moeten kijken is welkom.

 

Jij zegt dat je de ideal-checkout plugin herschreven hebt.

Weet jij dan ook of er in ideal professional v3 wel een parameter "status" wordt geretourneerd?

Volgens firebug staat er in de return-url namelijk geen status=...... tussen.

Dat verbaast me eigenlijk nog het meest aangezien daar juist op wordt getest bij de return vanaf de bank.

Kan een van jullie beiden mij vertellen welke variabelen er wel door de bank worden teruggestuurd naar de shop return pagina?

Link to comment
Share on other sites

Waar kan ik die variabelen vinden dan? Ik ben al enige tijd aan het zoeken.

 

Ik zie overigens wel de volgende melding staan helemaal onderin beeld bij de bestelling:

 

email.gif Berichten

Op 2013-08-14 van Prive:

Transaction status "SUCCESS" recieved from Payment Service Provider (Cart ID: 4).

 

Hieruit maak ik op/zou ik denken dat er toch wel een goede status meegestuurt wordt. Zal deze status dan misschien verkeerd gelezen worden??

Link to comment
Share on other sites

Waar kan ik die variabelen vinden dan? Ik ben al enige tijd aan het zoeken.

 

Ik zie overigens wel de volgende melding staan helemaal onderin beeld bij de bestelling:

 

email.gif Berichten

Op 2013-08-14 van Prive:

Transaction status "SUCCESS" recieved from Payment Service Provider (Cart ID: 4).

 

Hieruit maak ik op/zou ik denken dat er toch wel een goede status meegestuurt wordt. Zal deze status dan misschien verkeerd gelezen worden??

Dat is dus de vraag ja. Maar die variabele zou je kunnen vinden d.m.v. firebug (plugin voor Firefox)
Link to comment
Share on other sites

Dat is dus de vraag ja. Maar die variabele zou je kunnen vinden d.m.v. firebug (plugin voor Firefox)

Ik heb daar indertijd al eens naar gekeken, maar zoals jij al eens opgemerkt hebt komt de return message in een intermediate file terug die je daarna doorstuurt naar de definitieve pagina. Daarmee was ik volgens mij ook meteen alle return-info kwijt.

 

Ik heb wel ergens een debug statement zien staan waarbij het intermediate script de return-info laat zien. Ik wil daar nog wel eens induiken alleen heb ik het momenteel waanzinnig druk. Kan dus misschien een paar dagen duren voor ik daar aan toe kom.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb daar indertijd al eens naar gekeken, maar zoals jij al eens opgemerkt hebt komt de return message in een intermediate file terug die je daarna doorstuurt naar de definitieve pagina. Daarmee was ik volgens mij ook meteen alle return-info kwijt.

 

Ik heb wel ergens een debug statement zien staan waarbij het intermediate script de return-info laat zien. Ik wil daar nog wel eens induiken alleen heb ik het momenteel waanzinnig druk. Kan dus misschien een paar dagen duren voor ik daar aan toe kom.

No problem. Ik zie het vanzelf wel verschijnen om er eens in te duiken of er wellicht iets veranderd is in de return parameters van de bank.
Link to comment
Share on other sites

Dag heren ik zit ook met hetzelfde probleem

 

Ik zit met een probleempje, na een betaling met rabobank omnikassa krijg ik de volgende melding in het scherm. De betaling loopt echter wel goed.

 

Notice: Undefined index: status in /home/bmx24seven.com/www/cache/smarty/compile/75/35/87/7535870e5f216df699d6996f5195dd6c722b85d2.file.order_confirmation.tpl.php on line 23

 

Notice: Undefined index: status in /home/bmx24seven.com/www/cache/smarty/compile/75/35/87/7535870e5f216df699d6996f5195dd6c722b85d2.file.order_confirmation.tpl.php on line 28

 

Notice: Undefined index: status in /home/bmx24seven.com/www/cache/smarty/compile/75/35/87/7535870e5f216df699d6996f5195dd6c722b85d2.file.order_confirmation.tpl.php on line 33

Link to comment
Share on other sites

Als ik kijk in de desbetreffende map zie ik de volgende code:

 

<?php /* Smarty version Smarty-3.1.13, created on 2013-08-01 05:52:47

compiled from "/home/bmx24seven.com/www/modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl" */ ?>

<?php /*%%SmartyHeaderCode:61177435851efe6be4d44b2-59524225%%*/if(!defined('SMARTY_DIR')) exit('no direct access allowed');

$_valid = $_smarty_tpl->decodeProperties(array (

'file_dependency' =>

array (

'7535870e5f216df699d6996f5195dd6c722b85d2' =>

array (

0 => '/home/bmx24seven.com/www/modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl',

1 => 1375300318,

2 => 'file',

),

),

'nocache_hash' => '61177435851efe6be4d44b2-59524225',

'function' =>

array (

),

'version' => 'Smarty-3.1.13',

'unifunc' => 'content_51efe6be543ca5_30906474',

'has_nocache_code' => false,

),false); /*/%%SmartyHeaderCode%%*/?>

<?php if ($_valid && !is_callable('content_51efe6be543ca5_30906474')) {function content_51efe6be543ca5_30906474($_smarty_tpl) {?>

<?php if ($_GET['status']=='SUCCESS'){?>

 

<h3>Bestelling voltooid</h3>

<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw betaling is ontvangen...</p>

 

<?php }elseif($_GET['status']=='PENDING'){?>

 

<h3>Bestelling voltooid</h3>

<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra uw betaling is verwerkt...</p>

 

<?php }elseif($_GET['status']=='CANCELLED'){?>

 

<h3>Bestelling geannulleerd</h3>

<p>Uw bestelling is op uw verzoek geannulleerd.</p>

<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>

 

<?php }else{ ?>

 

<h3>Your order has been placed</h3>

<p>Your payment for your order was successfully processed.</p>

 

 

<?php }?>

 

<p><code>You will recieve your payment conformation by email.</code></p>

<?php [spam-filter] ?>

Link to comment
Share on other sites

Kan ik deze foutmeldingen niet omzeilen door het volgende.

 

In de file idealcheckoutideal.php staat het aan het einde:

 

// Show payment status after payment

public function hookPaymentReturn($params)

{

if(!$this->active)

{

return;

}

 

return $this->display(__FILE__, 'order_confirmation.tpl');

}

}

 

?>

 

Kan ik dit niet gewoon verwijderen en hiervoor gewoon een tekst tonen met bijv. "bedankt voor uw bestelling" ?

Link to comment
Share on other sites

Kan ik deze foutmeldingen niet omzeilen door het volgende.

 

In de file idealcheckoutideal.php staat het aan het einde:

 

// Show payment status after payment

public function hookPaymentReturn($params)

{

if(!$this->active)

{

return;

}

 

return $this->display(__FILE__, 'order_confirmation.tpl');

}

}

 

?>

 

Kan ik dit niet gewoon verwijderen en hiervoor gewoon een tekst tonen met bijv. "bedankt voor uw bestelling" ?

Het bestand in de compile folder kun je sowieso niet bewerken, dat is een cache bestand die op den duur toch weer opnieuw gecompiled word door smarty
Link to comment
Share on other sites

De rigoreuze manier is simpelweg negeren dat er een foutstatus zou kunnen ontstaan. De klant krijgt dan altijd de SUCCES melding te zien. Dus moet je zelf goed in de gaten houden of die betaling ook inderdaad op je rekening is bijgeschreven. Zo niet, dan moet je alsnog met je klant in overleg...

 

Als je dat geen probleem vindt, kun je het bestand order_confirmation.tpl aanpassen. Dit bestand vind je in de folder modules/idealcheckoutXXXX (die XXXX is afhankelijk van de versie die je gebruikt). Bij mij is dat ideal professional v3, dus het .TPL bestand is dan modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl

 

Bij mij staat daar:

{if $smarty.get.status eq 'SUCCESS'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw betaling is ontvangen...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'PENDING'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra uw betaling is verwerkt...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'CANCELLED'}
<h3>Bestelling geannulleerd</h3>
<p>Uw bestelling is op uw verzoek geannulleerd.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{else}
<h3>Bestelling mislukt</h3>
<p>Uw bestelling is geannulleerd omdat de betaling niet kon worden voltooid.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{/if}
<p><code>Beheer deze tekst in het bestand:<br>/modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl<br><br>Let op: De inhoud van dit bestand wordt doorgaans gecached door PrestaShop.</code></p>

 

Zet die hele code tussen {* en *} om de code uit te commentariëren en zet vervolgens je SUCCES melding helemaal bovenaan. De hele code ziet er dan zo uit:

<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. U kunt de status van uw bestelling volgen in uw orderhistorie. Zodra de order is verwerkt ontvangt u een e-mail.</p>
{*
{if $smarty.get.status eq 'SUCCESS'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw betaling is ontvangen...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'PENDING'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra uw betaling is verwerkt...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'CANCELLED'}
<h3>Bestelling geannulleerd</h3>
<p>Uw bestelling is op uw verzoek geannulleerd.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{else}
<h3>Bestelling mislukt</h3>
<p>Uw bestelling is geannulleerd omdat de betaling niet kon worden voltooid.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{/if}
<p><code>Beheer deze tekst in het bestand:<br>/modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl<br><br>Let op: De inhoud van dit bestand wordt doorgaans gecached door PrestaShop.</code></p>
*}

 

Nu worden dus alleen die eerste 2 regels altijd getoond, ongeacht de return-status van de bank.

Link to comment
Share on other sites

De rigoreuze manier is simpelweg negeren dat er een foutstatus zou kunnen ontstaan. De klant krijgt dan altijd de SUCCES melding te zien. Dus moet je zelf goed in de gaten houden of die betaling ook inderdaad op je rekening is bijgeschreven. Zo niet, dan moet je alsnog met je klant in overleg...

 

Als je dat geen probleem vindt, kun je het bestand order_confirmation.tpl aanpassen. Dit bestand vind je in de folder modules/idealcheckoutXXXX (die XXXX is afhankelijk van de versie die je gebruikt). Bij mij is dat ideal professional v3, dus het .TPL bestand is dan modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl

 

Bij mij staat daar:

{if $smarty.get.status eq 'SUCCESS'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw betaling is ontvangen...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'PENDING'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra uw betaling is verwerkt...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'CANCELLED'}
<h3>Bestelling geannulleerd</h3>
<p>Uw bestelling is op uw verzoek geannulleerd.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{else}
<h3>Bestelling mislukt</h3>
<p>Uw bestelling is geannulleerd omdat de betaling niet kon worden voltooid.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{/if}
<p><code>Beheer deze tekst in het bestand:<br>/modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl<br><br>Let op: De inhoud van dit bestand wordt doorgaans gecached door PrestaShop.</code></p>

 

Zet die hele code tussen {* en *} om de code uit te commentariëren en zet vervolgens je SUCCES melding helemaal bovenaan. De hele code ziet er dan zo uit:

<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. U kunt de status van uw bestelling volgen in uw orderhistorie. Zodra de order is verwerkt ontvangt u een e-mail.</p>
{*
{if $smarty.get.status eq 'SUCCESS'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw betaling is ontvangen...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'PENDING'}
<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra uw betaling is verwerkt...</p>
{elseif $smarty.get.status eq 'CANCELLED'}
<h3>Bestelling geannulleerd</h3>
<p>Uw bestelling is op uw verzoek geannulleerd.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{else}
<h3>Bestelling mislukt</h3>
<p>Uw bestelling is geannulleerd omdat de betaling niet kon worden voltooid.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>
{/if}
<p><code>Beheer deze tekst in het bestand:<br>/modules/idealcheckoutideal/order_confirmation.tpl<br><br>Let op: De inhoud van dit bestand wordt doorgaans gecached door PrestaShop.</code></p>
*}

 

Nu worden dus alleen die eerste 2 regels altijd getoond, ongeacht de return-status van de bank.

Dat lijkt mij niet alleen erg rigoreus maar ook bijzonder onveilig voor je business.

Een succesmelding weergeven als de klant de betaling heeft geannulleerd of als er zich een fout heeft voorgedaan aan de kant van de bank. Die succesmelding schept dan wel verwachtingen bij de klant.

Link to comment
Share on other sites

Helemaal mee eens, maar hij vroeg om een mogelijkheid om de foutboodschappen te omzeilen. Dat is precies wat mijn suggestie doet. Niet oplossen maar negeren en later maar zien hoe je dat recht praat tegenover je klant als er toch iets is was misgegaan.

 

De risico's zijn genoemd en nu is het aan WilkoHartung zelf om uit te maken of hij dat risico wil nemen.

Link to comment
Share on other sites

Helemaal mee eens, maar hij vroeg om een mogelijkheid om de foutboodschappen te omzeilen. Dat is precies wat mijn suggestie doet. Niet oplossen maar negeren en later maar zien hoe je dat recht praat tegenover je klant als er toch iets is was misgegaan.

 

De risico's zijn genoemd en nu is het aan WilkoHartung zelf om uit te maken of hij dat risico wil nemen.

Mja oke. Persoonlijk ben ik niet van fouten omzeilen maar deze oplossen :P

Hoe dan ook...voor diegenen die hier last van hebben, maken jullie heul toevalig gebruik van de iDeal v3 variant van ING, Rabo, ABN?

Ik kom daar op omdat ik laatst een probleem voorbij heb zien komen dat iDeal niet werkte omdat de publieke certificaat van de betreffende paymentservice provider (ING in dit geval) was verlopen en niet 64-bits was. De ING kwam toen met een nieuw publiek certificaat die moest worden geupload in de certificate folder onder de naam ingbank-2.cer

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de suggestie.

 

Ik heb vanmorgen even geprobeerd wat voor melding ik krijg met die debug-regels actief waar ik eerder over schreef. Dat blijkt dus de aanroep van de aangesloten banken te zijn om het selectmenu te kunnen vullen. Daar had ik dus niets aan.

Ik zal nog even moeten uitzoeken wat de return-URL is na de transactie zodat ik daar eens wat debug-statements tussen kan zetten.

 

Bij de controle van de log-files zag ik wel dat we sinds de update deze regels in elke log-file hebben staan:

[06-Sep-2013 07:23:29 Europe/Amsterdam] PHP Notice:  Undefined index: status in /path_to/public_html/cache/smarty/compile/815866dec2a7614c0b05625f64d27976e7ca7975.file.order_confirmation.tpl.php on line 23
[06-Sep-2013 07:23:29 Europe/Amsterdam] PHP Notice:  Undefined index: PS_ALLOW_MOBILE_DEVICE in /path_to/public_html/cache/smarty/compile/37dafa6d215a785b35d18397babecaa2cd71f604.file.footer.tpl.php on line 46
[06-Sep-2013 07:23:29 Europe/Amsterdam] PHP Notice:  Trying to get property of non-object in /path_to/public_html/cache/smarty/compile/37dafa6d215a785b35d18397babecaa2cd71f604.file.footer.tpl.php on line 46

Ik moet nog eens naar de oude backups kijken wat er voor de update in de logfiles stond.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Dit probleem heb ik ook in mijn Prestshop 1.5.4.1 icm Idealcheckout-for-prestashop-1-5-0 en Rabo Omnikassa.

 

Is het 2048-bits certificaat inderdaad een werkende oplossing?

Om antwoord te geven op je vraag, nee. Ik heb specifiek bij ING het probleem gezien en opgelost dmv een nieuw 2048-bits certificaat. Of dit voor Rabo ook het probleem oplost heb ik nog niet bevestigd gezien.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb hetzelfde probleem, heb na een hoop gezoek de frontoffice foutmelding maar uitgezet. Hij doet het prima zo maar in backoffice heb ik nog steeds foutmeldingen. Geen idee hoe het op te lossen valt en ik gebruik de ideal module van sisow.

 

 

Ps hij deed het in het begin goed, pas nadat de site op een nieuwe server gehost word heb ik dit probleem

Edited by Joost Maas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem, wel erg vervelend want het heeft een aardig tijdje geduurd voordat ik alles rond had bij de Rabobank. Nu werkt de plugin weer niet. Ik ga ondertussen ook zelf naar een oplossing zoeken want dit kan natuurlijk niet dat de klant altijd een goed bericht krijgt. Hopelijk vinden jullie de oplossing eerder, want het duurt wel erg lang voordat onze webwinkel kan starten.

Link to comment
Share on other sites

Het probleem dat jullie ervaren heeft niets met een update van iDEAL te maken, maar een update in Prestashop.

Er zijn namelijk wijzigingen aangebracht in de terugkoppeling van de status.

 

Je kan het probleem oplossen door het volgende bestand te openen op je FTP omgeving:

 

../modules/idealcheckout(method)/validation.php

 

Scroll naar beneden tot je het volgende commentaar tegenkomt:

// Order completed

 

Hieronder vind je een redirect link, hierbij moet de volgende parameter toegevoegd worden:

 

&status=' . $oRecord['transaction_status']

 

 

Om er zeker van te zijn dat er mogelijk geen kopieer fouten ontstaan kun je ook de laatste versie van de iDEAL Checkout plug-in op onze site downloaden.

 

https://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html

Edited by iDEAL Checkout (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het probleem dat jullie ervaren heeft niets met een update van iDEAL te maken, maar een update in Prestashop.

Er zijn namelijk wijzigingen aangebracht in de terugkoppeling van de status.

 

Je kan het probleem oplossen door het volgende bestand te openen op je FTP omgeving:

 

../modules/idealcheckout(method)/validation.php

 

Scroll naar beneden tot je het volgende commentaar tegenkomt:

// Order completed

 

Hieronder vind je een redirect link, hierbij moet de volgende parameter toegevoegd worden:

 

&status=' . $oRecord['transaction_status']

 

 

Om er zeker van te zijn dat er mogelijk geen kopieer fouten ontstaan kun je ook de laatste versie van de iDEAL Checkout plug-in op onze site downloaden.

 

https://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html

Dit is dus gerelateerd aan versie 1.5.5 van Prestashop?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook nooit gezegd dat het logisch was :P

We hebben die regel ook toegevoegd in onze 1.4.8 plug-in zodat het fullproof is opgelost.

Duidelijk. Het probleem doet zich dus onwillekeurig voor maar is met zekerheid op te lossen met de regel in de validation.php controller.

 

Moet ik dat ook maar eens checken in mijn herschreven module :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb het anders opgelost. Wijzig de functie hookPaymentReturn() naar;

		// Show payment status after payment
		public function hookPaymentReturn($params)
		{
			global $smarty;
			
			if(!$this->active)
			{
				return;
			}
			$history = new OrderHistory();
			$order_state = $history->getLastOrderState($params['objOrder']->id)->id;

			$smarty->assign('order_state', $order_state);

			return $this->display(__FILE__, 'order_confirmation.tpl');
		}

En vervang de content uit het order-confirmation template door het onderstaande;

{if $order_state eq '2'}

<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Uw betaling is ontvangen...</p>

{elseif $order_state eq '3'}

<h3>Bestelling voltooid</h3>
<p>Hartelijk dank voor uw bestelling. Zodra uw betaling is verwerkt...</p>

{elseif $order_state eq '6'}

<h3>Bestelling geannulleerd</h3>
<p>Uw bestelling is op uw verzoek geannulleerd.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>

{else}

<h3>Bestelling mislukt</h3>
<p>Uw bestelling is geannulleerd omdat de betaling niet kon worden voltooid.</p>
<p>U kunt via uw orderhistorie de order eenvoudig opnieuw bestellen i.c.m. een andere betaalmethode...</p>

{/if}

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...