Jump to content

tekst i søgefelt


hatc

Recommended Posts

Jeg ændrede i modules/blocksearch/blocksearch-header.tpl

Til sådan:

<!-- Block search module HEADER -->

   <form method="get" action="{$base_dir}search.php" id="searchbox">


<!-- image on background -->
       <input type="text" id="search_query" name="search_query" value="{if isset($smarty.get.search_query)}{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'}{else}{l s='Search...' mod='blocksearch'}">
       <input type="submit" name="submit_search" value="{l s='Search' mod='blocksearch'}" class="button" />

   </form>

<!-- /Block search module HEADER -->



Det er den første input jeg har rettet til. Teksten forsvinden når man klikker...

Link to comment
Share on other sites

Hessellund, tak for dit input.

Hvis jeg bruger dit forslag: {else}{l s='Search...' mod='blocksearch'}">
laver den ravage på hele siden, den vil faktisk slet ikke loade siden. (;O),
men hvis jeg smider {/if} foran istedet for {else} så skriver den det fint i boksen,
men teksten forsvinder ikke når man klikker (hvis man fjerner teksten manuelt og skriver et søgeord, skriver den search... bagefter !)

Det virker ikke altid som man gerne vil have det til (;O)

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Shit da... jeg fik vist klippet den forkerte linie ind til dig.... sorry!

Her:


input type="text" id="search_query" name="search_query" value="{if isset($smarty.get.search_query)}{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'}{else}{l s='Search...' mod='blocksearch'}" onfocus="[removed]if (this.value=='{l s='Search...' mod='blocksearch'}') this.value=''{/if}"


EDIT: ... den her forum editor fjernet noget af linien !? :grrr:
Nu har jeg fjernet < og > omkring input'en.... meget underligt.
[removed] => "java scipt :" <- uden mellemrum... latterlig editor
Link to comment
Share on other sites

<!-- Block search module HEADER -->

   <form method="get" action="{$base_dir}search.php" id="searchbox">


<!-- image on background -->
       <input type="submit" name="submit_search" value="{l s='Search' mod='blocksearch'}" class="button" />
       <input type="text" id="search_query" name="search_query" value="{if isset($smarty.get.search_query)}{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'}{/if}{l s='Skriv søgeord' mod='blocksearch'}">

   </form>

<!-- /Block search module HEADER -->

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik.

Prøv med denne løsning:

<input type="text" id="search_query" name="search_query" {if isset($smarty.get.search_query)}value="{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'|stripslashes}"{else}value="{l s='Search' mod='blocksearch'}...">



Jeg har vedhæftet en opdateret fil til dig. Og så er det altså ikke pænt at skrive danske tekster i .tpl-filen. Lad dem stå på engelsk og oversæt dem via modul-oversættelsen i BO->Tools->Translations.

/Kjeld

blocksearch-header.zip

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er ikke så smart at ændre i TPL filerne, hvis man senere hen gerne vil have sin shop på flere sprog. Du kan let ændre det i back office under translations - modul oversættelser og så finde blocksearch-top og så ændre search til hvad du nu ønsker der skal stå!!!

Bedste hilsner

// Sif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...