Jump to content

Kleur veranderen


AlexMooren

Recommended Posts

hallo

ik ben bezig met een nieuwe webwinkel, de oude loopt nog onder joomla/ hikashop

Ik heb nu prestashop 1.5.5.x

Nu wil ik de kleur van de default layout veranderen.

Ik heb met Firefox en firebug al geprobeerd de kleur te vinden, maar de code die ik aangegeven krijg komt niet terug in de global.css

 

Ik weet niet meer waar ik het moet gaan zoeken.

 

Voor de gene die mij kan helpen om dit op te lossen graag.

 

Ook wil ik de letters van de blok categorie iets groter maken.

 

Wie kan mij helpen

 

Link naar de site is hier

Link to comment
Share on other sites

Hallo Alex, welke kleur bedoel je precies? Achtergrond kleur? Tekst kleur? Kleur van het menu? Iets specifieker omschrijven graag.

De letters van block categorie kan je aanpassen door te zoeken naar categories_block_left in global.css. Als je firebug gebruikt kan je zien waar elke stijlregel vandaan komt.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Alex,

 

Zoals je misschien wel of niet weet is de achtergrondkleur van een website meestal ingesteld in de stijlregels van "body". In dit geval ook, kijk maar naar regel 53 van global.css

 

Let wel op dat de gehele standaard layout van prestashop gebaseerd is op een witte achtegrondkleur. Je kan natuurlijk de achtergrondkleur veranderen, maar het zal er (naar mijn mening) niet mooier op worden als je daarna niet controleert welke pagina's en/of elementen bijgewerkt moeten worden.

Link to comment
Share on other sites

Dat is ook de reden dat we het eerst wilde testen voor dat de site life gaat.

 

Ik heb nog gekeken naar de letter grote, en heb alles geprobeerd te veranderen, echter blijft het gelijk.

 

Als ik zoek in Global.css kom ik alleen het volgende tegen:

 

 

/*************** Block CATEGORIES ***************/

#categories_block_left li {border-bottom:1px dotted #ccc}

#categories_block_left li.last { border:none;}

#categories_block_left li a {

display:block;

padding:7px 11px 5px 22px;

color:#333;

background:url(../../../modules/blockcategories/img/arrow_right_2.png) no-repeat 10px 10px transparent

}

 

#categories_block_left li ul {margin-left:40px}

#categories_block_left li ul li {border:none}

#categories_block_left li ul li a {

padding-left:0;

background:none

}

 

#categories_block_left li .OPEN,

#categories_block_left li .CLOSE {

display:block;

float:right;

margin:10px 10px 0;

height:9px;

width:9px;

background:url(../../../modules/blockcategories/img/icon/open-close.png) no-repeat 0 -9px;

cursor:pointer

}

#categories_block_left li .CLOSE {background-position:0 0}

 

/* footer */

.blockcategories_footer {

padding:15px 10px;

}

.blockcategories_footer .category_footer {float:left;clear:none;}

.blockcategories_footer .category_footer .list{float:left;}

.blockcategories_footer ul ul {display:none !important}

Link to comment
Share on other sites

Nog een vraagje erbij.

Ik heb de kleur aanpassing gevonden.

Echter als ik een 6 digit kleur ingeef gebeurt er niets.

alle kleur vermeldingen staan in 3 digit!!!!

 

Hoe ga ik nu verder???

 

Beetje omslachtig als ik eerlijk mag zijn voor een leek als ik ;)

Link to comment
Share on other sites

Dat stuk css code geeft nergens aan dat er een alternatieve lettergrootte moet gebruikt worden, dat betekent dat de regel automatisch de eigenschappen overerft (vandaar de afkorting cascading style sheets). Om een aangepast lettergrootte in te stellen voor alles binnen dat stuk in de HTML zet je dus gewoon neer:

 

#categories_block_left{font-size:16px}

 

Voor de 6 digit kleurcode zou ik exact moeten weten hoe het er staat. Een 3 digit kleurcode zoals #f00 wordt eigenlijk altijd uitgebreid naar #ff0000 door de browser.

Link to comment
Share on other sites

Hey bedankt dit is wat ik nodig had voor de letters te vergroten, werkt deze code ook voor andere velden (bv de tekst in het midden op de home page)

 

hieronder de wat ik denk kleur instelling voor de achtergrond.

Ik wilde de eerste veranderen naar een andere kleur, maar met de 6 digit blijft het gewoon wit.

haal ik 3 digits weg, krijg ik wel een kleur maar niet die wat ik genomen had. (bv groen gaat dan naar blauw)

 

 

 

 

/* ************************************************************************************************

generic style

************************************************************************************************ */

body{

font:normal 11px/14px Arial, Verdana, sans-serif;

color:#222;

background:#FFF

}

body.content_only {

background: #FFF;

}

Link to comment
Share on other sites

Hey bedankt dit is wat ik nodig had voor de letters te vergroten, werkt deze code ook voor andere velden (bv de tekst in het midden op de home page)

Nee, om de tekst op de homepage aan te passen moet je de css van de module "Homepage tekst" bewerken. Je moet dan deze handleiding volgen:

 

http://doc.prestashop.com/display/PS15/Overriding+default+behaviors#Overridingdefaultbehaviors-Overridingamodule'sbehavior

 

De mapnaam van de module is "editorial"

 

hieronder de wat ik denk kleur instelling voor de achtergrond.

Ik wilde de eerste veranderen naar een andere kleur, maar met de 6 digit blijft het gewoon wit.

haal ik 3 digits weg, krijg ik wel een kleur maar niet die wat ik genomen had. (bv groen gaat dan naar blauw)

 

/* ************************************************************************************************

generic style

************************************************************************************************ */

body{

font:normal 11px/14px Arial, Verdana, sans-serif;

color:#222;

background:#FFF

}

body.content_only {

background: #FFF;

}

Je zegt hier dat de achtergrond precies wit moet zijn. Als je achtergrond naar bijvoorbeeld pastelblauw wilt veranderen (#F0F8FF) zet je dit neer:

 

body{
font:normal 11px/14px Arial, Verdana, sans-serif;
color:#222;
background:#F0F8FF
}
body.content_only {
background: #F0F8FF;
} 

Edited by rubenvincenten (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dankje voor alle uitleg, ik ben er echt mee geholpen.

 

Ik krijg nu een melding in de modules nadat ik ideal checkout heb geïnstalleerd.

 

Ik weet eigenlijk niet of ik hier zo kan schrijven of dat ik een nieuwe topic moet aanmaken.

Sorry in dien ja naar de moderators.

 

Ik krijg volgende meldingen.

 

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/mailalerts/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/pagesnotfound/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/productcomments/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/pscleaner/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/statsbestproducts/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/statsbestvouchers/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/statscheckup/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/statsforecast/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/statssales/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/statsstock/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/trackingfront/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

 

Warning: file_put_contents(/home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/modules/vatnumber/config.xml) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/erextaza/domains/erextaza.nl/public_html/shop/classes/module/Module.php on line 1689

Link to comment
Share on other sites

Hoi Alex,

 

Daar kan ik een simpel antwoord op geven, namelijk dat de map "modules" niet schrijfbaar is, en dat dat betekent dat prestashop de configuratie van de modules(je ziet overal config.xml staan) die afhankelijk zijn van ideal niet kan bijwerken.

 

Wat je even moet doen is in je FTP programma de eigenschappen van de map "modules" openen en de modus op "777" zetten. Zorg ervoor dat "recursief" aanstaat voor zowel mappen als bestanden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...