Jump to content

Productcombinaties en productinvoer


Angelique23

Recommended Posts

Ik gebruik versie 1.5.3.1 voor mijn kleding shop en ik wil graag setjes aanbieden die in een x te bestellen zijn. Weet iemand hier een oplossing voor?

 

Daarnaast heb ik extreem veel tijd besteed aan het invoeren van al mijn producten met alle attributen en omschrijvingen. In de kledingbranche wisselt je voorraad minimaal 2 x per jaar. Is er een mogelijkheid om alle producten in een Excel (of csv.) bestand zetten en ze dan in een keer uploaden met alle attributen en omschrijvingen?

 

Alvast bedankt voor alle reacties

Link to comment
Share on other sites

Hoi Angelique,

Wat bedoel je precies met 'in een x te bestellen zijn'? Is dat de maat, of een aantal? Graag even details.

 

De invoer van producten kan inderdaad via een csv bestand. Hier kun je er meer over vinden:

http://doc.prestashop.com/display/PS15/Understanding+The+Advanced+Parameters#UnderstandingTheAdvancedParameters-CSVImport

Voordat je aan de slag gaat met importeren, wel even een backup van je database maken. Je weet maar nooit...

 

pascal

Link to comment
Share on other sites

"Hoi Angelique,

Wat bedoel je precies met 'in een x te bestellen zijn'? Is dat de maat, of een aantal? Graag even details."

 

Bedankt voor je reactie. Ik bedoel dat je een foto hebt van een setje en daarnaast de fotos van de afzonderlijke onderdelen van die set. Daar kun je de maat per onderdeel aankiezen en onderaan kun je met de winkelwagen button de hele set in een keer bestellen voor de geldende setprijs.

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Angelique,

sorry voor de late reactie. Had iets gegeten dat ik beter had kunnen laten staan...

 

Anyway, om op je 'setjes' probleem terug te komen:

heb je al eens naar (sorry, niet zeker hoe het precies heet in NL versie, gebruik zelf de Engelse) attributen (attributes) van een product gekeken? Je zou bijvoorbeeld een 'setje kunnen definieren' met als attributen 'blouse' + 'rok' + ;kousen' (ik zeg maar wat), en dan voor elk van de attributen een waarde 'Large', 'Medium', 'Small' definieren en het aantal in voorraad opgeven.

Dus definieer eerst de 'attributen' waaruit de setjes kunnen bestaan (hoeven niet allemaal in één setje samen te bestaan, slechts een subset is mogelijk). Voorbeeld: 'blouse, rok, BH, kousen, top, legging, etc. etc. alle onderdelen die de klant kan kiezen. Definieer vervolgens de waarden die je kunt kiezen voor elk attribuut, meestal de maat, of anders de kleur of zo (kleur per onderdeel is lastig overigens...). Voorbeeld: Small, medium, large, XL, XS, 38, 39 (schoenmaat of zo) etc.

Daarna dus de setjes samenstellen door plaatje van setje te showen en dan de attributen op te geven die de klan moet kiezen.

 

Probeer er maar eens mee te spelen en kijk of het werkt voor je.

 

pascal

Link to comment
Share on other sites

Hallo Pascal,

 

Ik heb het ook in Engels, dus weet wat je bedoelt.

Bedankt voor je uitleg. Ik ben niet heel handig, dus het zal even duren, maar ik laat je weten als ik ermee aan de slag ben geweest of dit werkt.

 

Wordt vervolgd.....

 

Groeten

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dag Pascal,

 

Ik heb geprobeerd om de attributen toe te voegen aan een plaatje van een setje. Ik kreeg niet de nieuwe attributen toegevoegd, in plaats daarvan werden de bestaande attributen met 1 verhoogd. ik heb de set toen maar niet zichtbaar gemaakt en krijg Sindsdien tientallen mailtjes dat het product uit voorrad is. Het ziet er niet goed uit. Enig idee of dit van mijn aktie kan komen?

 

Ik heb deze stappen gezet:

-Attributen en waarden > voeg nieuwe attributen toe

-voeg nieuwe waarden toe > een aantal productnamen als waarde gedefiniëerd

-in productcombinaties de combinatie proberen toe te voegen aan een reeds bestaande combi.

 

Dit lukte dus niet.

 

Ik loop even vast. Heb jij nog ideeën

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...