Jump to content

Problem z odzyskiwaniem hasła


Counter89

Recommended Posts

Witam, być może był już taki problem ale nigdzie nie znalazłem, a mianowicie zainstalowałem najnowszą prestę po czym próbowałem zaimportować klientów ze starego sklepu opartego o zencart, nieststy miałem z tym nielada problemy, dlatego też zrobiłem to ręcznie wklejając odpowiednie dane do odpowiednich kolumn ręcznie skryptem w mysql. Teoretycznie wszystko byłoby ok, ale z drugiej strony są problemy z zalogowaniem się na zaimportowane tym sposobem konta. Konta które utworzyłem testowo od strony sklepu działają jak należy, ale zaimportowane ręcznie w żaden sposób, podczas próby odzyskania hasła wyskakuje błąd

 

Oops, something went wrong.

 

Try to refresh this page or feel free to contact us if the problem persists.

 

Może chodzi o jakąś rozbierzność w kodowaniu haseł w md5 lub coś podobnego, nie mam pojęcia

 

Nie znam się na preście więc proszę o pomoc, być może nie wstawiłem jakichś istotnych danych w bazie lub czegoś nie skonfigurowałem na samym zapleczu. Proszę o pomoc może ktoś będzie wiedział co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

chodzi o hasła, prestashop do kodowania haseł używa tzw. soli (salt) - hasła z zencarta (zakodowane md5) nie mają prawa działać w prestashop.

 

jedyne co pozostaje to ręczna zmiana haseł i ustawienie salta, możesz np. utworzyć jedno konto ręcznie (np. poprzez rejestrację) - później skopiować hash tego hasła do pozostałych zaimportowanych kont, to samo dotyczy salta

Link to comment
Share on other sites

Ok, ale czy nie lepszym rozwiązaniem byłaby możliwość odzyskania hasła przez każdego użytkownika, gdzie przypisane do niego hasło w md5 zostałoby zastąpione przez nowe wygenerowane przez prestashop?