Jump to content

foto's uploaden


Berita

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb PS 1.5.4.0

Bij catalogus > producten > bewerken > afbeeldingen, kan ik geen afbeelding meer uploaden.

In de webshop komt dan een vak met ? te staan.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

hoi, ben net nieuw hier op het forum en ook nog niet zo bekend met PS. Bovenstaand probleem ervaarde ik ook na de laatste upgrade. Heb het net uitgevlooid wat mijn probleem was. .htaccess stond de regel:

RewriteRule ^images_ie/?([^/]+)\.(jpe?g|png|gif)$ js/jquery/plugins/fancybox/images/$1.$2 [L]

Na jpe?g veranderd te hebben in jpg kon ik weer jpg's uploaden. 2 dagen werk met zoeken en een klant die niet verder kon met inrichten van zijn winkeltje. Niet handig als je je klant probeerd te leren hoe hij foto's moet uploaden en dan tegen dit probleem aan te lopen. Maar affijn check het even in je root bij je provider en wellicht helpt het je verder.

Groet,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

hoi, ben net nieuw hier op het forum en ook nog niet zo bekend met PS. Bovenstaand probleem ervaarde ik ook na de laatste upgrade. Heb het net uitgevlooid wat mijn probleem was. .htaccess stond de regel:

RewriteRule ^images_ie/?([^/]+)\.(jpe?g|png|gif)$ js/jquery/plugins/fancybox/images/$1.$2 [L]

Na jpe?g veranderd te hebben in jpg kon ik weer jpg's uploaden. 2 dagen werk met zoeken en een klant die niet verder kon met inrichten van zijn winkeltje. Niet handig als je je klant probeerd te leren hoe hij foto's moet uploaden en dan tegen dit probleem aan te lopen. Maar affijn check het even in je root bij je provider en wellicht helpt het je verder.

Groet,

Marcel

Hallo Marcel,

Ik heb het net geprobeerd maar het helpt niet.

Toch bedankt voor je reactie.

 

groet

Ton

Link to comment
Share on other sites

Zie je de plaatjes in je backoffice wel?

 

Helpt het als je je images opnieuw genereert? (regenerate thumbnails)

Zie de plaatjes ook niet in de BO.

Als ik upload zie ik niets, alleen een foutmelding (fout tijdens het kopiëren).

Als ik vervolgens op opslaan klik, en het product weer open, staat er een vraagteken.

Miniaturen hergenereren helpt ook niet.

De eerder geuploade plaatjes blijven wel gewoon staan.

Link to comment
Share on other sites

in de backend zie je een vraagteken waar de foto zou moeten staan dan.

inderdaad, maar alleen als ik eerst op opslaan heb geklikt.

Voorheen zag je gelijk de foto staan nog voordat je op opslaan had geklikt.

Link to comment
Share on other sites

probeer eens het volgende ,,

ga met filezilla naar je hosting ,,

verwijder daar je .htaccess

ga nu in je bo naar preferences en dan seo&urls

scroll wat omlaag ,,

klik bij friendly urls op save <opslaan>

nu wordt er een nieuwe htaccess gecreeerd...

Link to comment
Share on other sites

probeer eens het volgende ,,

ga met filezilla naar je hosting ,,

verwijder daar je .htaccess

ga nu in je bo naar preferences en dan seo&urls

scroll wat omlaag ,,

klik bij friendly urls op save <opslaan>

nu wordt er een nieuwe htaccess gecreeerd...

bedankt voor je reactie.

Helaas heeft dit ook niet geholpen.

Voorheen kon ik foto's van 2,5 MB uploaden maar dat gaat nu waarschijnlijk niet meer.

Ik heb nu een foto verkleind tot ca. 200 kB en nu kan ik hem wel uploaden.

Zou dit dus betekenen dat ik in het vervolg alle foto's eerst moet verkleinen of is hier een instelling voor.

Klanten kunnen bv tot ruim 8 MB uploaden.

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor je reactie.

Helaas heeft dit ook niet geholpen.

Voorheen kon ik foto's van 2,5 MB uploaden maar dat gaat nu waarschijnlijk niet meer.

Ik heb nu een foto verkleind tot ca. 200 kB en nu kan ik hem wel uploaden.

Zou dit dus betekenen dat ik in het vervolg alle foto's eerst moet verkleinen of is hier een instelling voor.

Klanten kunnen bv tot ruim 8 MB uploaden.

 

hoi ,

eh foto's van 2,5 mb ?

waarom zo groot ,?, als je 100 foto's erop zet zit je aan 2,5 GB ,,,,

 

een foto van ca 150 kb is duidelijk genoeg , maar ok is een persoonlijke mening

je kan idd eea instellen ,, wat grote betreft ,, kom er nog op terug , moet zo even weg ok

Link to comment
Share on other sites

hoi ,

eh foto's van 2,5 mb ?

waarom zo groot ,?, als je 100 foto's erop zet zit je aan 2,5 GB ,,,,

 

een foto van ca 150 kb is duidelijk genoeg , maar ok is een persoonlijke mening

je kan idd eea instellen ,, wat grote betreft ,, kom er nog op terug , moet zo even weg ok

mee eens, is wel groot inderdaad.

Vond het alleen raar dat het eerst wel kon en nu niet meer.

 

groet

Ton

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Als je al veel foto's van 2,5 MB in je shop hebt kun je tegen de limiet van je hosting aanlopen. Dan kun je niets meer uppen. Ook wordt je shop heel traag met laden omdat die plaatjes groot zijn en de browser deze data moet binnenhalen. Ook het uploaden van de plaatjes duurt veel langer.

 

Het is dus zaak om voor goede scherpe foto's te kiezen die hoog in resolutie zijn maar klein in omvang. Dit bevorderd op alle fronten je shop. in Photoshop heb je een handig hulpmiddel namelijk de optie "save for the web". behoud de gekozen resolutie maar ontdoet de file van alle overige ballast zodat er van een plaatje van 2,5 MB vaak aar een paar honderd kb overblijft.

 

Op deze manier wordt je shop veel sneller met laden in de browser, dus je klant blij want hij kan snel in je shop vinden wat hij zoekt. Jij blij want uploaden gaat snellen en je kunt veel meer plaatjes op je hosting kwijt. En dus als het goed is gaat je omzet ook omhoog.

 

Dus hou je plaatjes in resolutie zo hoog mogelijk en in omvang zo laag mogelijk.

 

Dus kijk even hoeveel je op je hosting kwijt kan en hoeveel aan GB je al aan plaatjes in je shop hebt. Vaak kun je dit in de backend van je hosting pakket wel zien hoeveel ruimte je al gebruikt hebt. tekst etc. neemt niet zoveel maar plaatjes daarentegen wel.

Link to comment
Share on other sites

Het lijkt me dat het weinig uitmaakt voor de snelheid van je site welke resolutie foto's je upload. Je bezoekers zien vrijwel alleen de standaardformaten die door Prestashop zijn aangemaakt en bij je theme horen. Alleen als ze de allergrootste vergroting willen zien maakt het uit.

 

Wat wel een probleempje kan zijn - behalve schijfruimte bij de provider - is dat sommige spiders ze op kunnen pikken en daardoor je bandbreedte gebruik kunnen verhogen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...