Jump to content

Oscommerce Importmodul Mangler [Løst]


coolerthangaga

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er ret ny i Prestashop, men har efterhånden fundet ud af det meste ved bare at trykke på knapper :-)

Jeg er dog nået til et punkt hvor jeg gerne ville prøve at se om jeg selv kunne finde ud af at importere kunder og ordrer fra mit gamle shopsystem (oscommerce).

 

Jeg bemærkede at der var et modul med i den shop jeg nu bruger (PrestaShop™ 1.5.3.1) men da jeg skulle bruge det var det væk. Er der nogen der måske skulle vide hvor jeg kan downloade det igen? Eller kommer det måske igen hvis jeg kører en opdatering?

 

Tak for hjælpen

Edited by coolerthangaga (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1.5.3.1 er ret ny, og jeg kunne godt forestille mg, at de har fjernet det, fordi det ikke virker.

 

Jeg ved det har været der i tidligere versioner, men har aldrig prøvet det. Så om det virker eller ej, ved jeg ikke.

 

Da jeg selv skiftede, undlod jeg at importere kunder og ordrer. De var uden betydning for mig. Jeg bibeholdt databasen, og lagde OSC i et subdomæne. Så hvis der er en, der spørger, kan jeg altid tilgå OSC shoppen. Det har der ikke været.

 

Velkommen til Prestashop, og glem alt om OSC. Du er kommet til en helt anden verden, som du kan glæde dig til.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være en logisk forklaring :-)

 

Det lyder som en udmærket løsning at lægge den gamle shop i et sub-domæne, men vil det så ikke betyde at alle mine kunder skal oprette sig igen? med mindre de selvfølgelig vil bruge gæste checkout.

 

En anden ting, vil der så være mulighed for at kunder via Google kan risikere at komme ind i den gamle shop, eller er det kun 'bagsiden' af shoppen man beholder på den måde?

Link to comment
Share on other sites

Jo, alle dine kunder skal oprette sig igen. Men det skal de under alle omstændigheder, da kundens konto og loginoplysninger er krypteret i Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...