Jump to content

Wat gaat er mis? veel shopping carts + online


Lucif

Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds November loopt onze webwinkel met Prestashop.

Gaat erg fijn, wel wat probleempjes gehad (en nog steeds, zie bijvoorbeeld alle winkelwagens op 0,00 staan, maar ik heb gezien dat dit een bekend probleem is in de 1.5 versie, en ik zie enorm tegen updaten aan, dus ik wacht er maar even mee).

 

Maar sinds vanochtend is er wat raars.

Ik kijk meestal elk uur op de webshop, een nieuwe bestelling bekijken, of even wat nakijken of wat dan ook.

Ik kijk dan meestal ook even of er mensen online zijn, of er mensen in een winkelwagen aan de slag zijn.

 

Meestal zijn er tegelijkertijd een stuk of 3 personen online, en soms een stuk of 2 winkelwagens. Natuurlijk is er wel eens spits, en zijn er 5 winkelswagens en 10 personen online.

 

Maar vanochtend zag ik ineens een stuk of 10 winkelwagens, die binnen 1 uur 'geopend' waren.

Toen keek ik bij het bezoekers online gedeelte en zie ik bijna evenveel keer dezelfde persoon online staan (zelfde ip adres).

 

Ik denk.. wat raar, die spookt iets raars uit met de computer zeker.

Hoe dan ook, ik kijk vanmiddag weer, en zie weer zoveel winkelwagens geopend. Andere tijd, binnen 10 minuten een stuk of 13. Kijk ik bij de online personen.. ongeveer evenveel keer datzelfde persoon online, maar nu wel een andere dan die ochtend!

 

En net kijk ik weer, en zie ik weer hetzelfde eufel. Heb er maar even screenshots van gemaakt.

Weer een ander ip adres., weer allemaal winkelwagens aangemaakt..

 

Aangezien het telkens een ander ip adres is.. gaat er iets mis in de shop?

We hebben vandaag 8 bestellingen gehad, en dat is niet anders dan anders.

Maar toch vind ik dit erg toevallig, en niet kloppend..

 

Zie printscreens.

 

ps: er is niks veranderd de afgelopen tijden in de FTP of in de bestanden. Wel in de BO producten toegevoegd of gewijzigd, maar das normaal :)

post-412376-0-24378500-1360695813_thumb.jpg

post-412376-0-19527600-1360695817_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja behoorlijk ja, ik kijk regelmatig naar de statistieken van zoveel winkelwagens geopend, zoveel bestellingen gegenereerd etc..

Nu zijn er op zijn minst 30 winkelwagens extra aangemaakt.

Als het een vaste range van ip-adressen betreft die enkel winkelwagens volgooit waar geen bestellingen uit voortkomen, zou je deze via de .htaccess kunnen blocken.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...