Jump to content

Updaten naar 1.5.3.1 of nieuwe installatie ?


tukker

Recommended Posts

Besten,

 

Ben mij aan het beraden wat handig cq verstandig is.

Mijn huidig shop 1.4.5.1 updaten naar 1.5.3.1 volgens de beschrijving van prestashop. Ben bang dat ik tegen allemaal problemen aan ga lopen.

Mijn voorkeur is echter nieuwe installatie, deze helemaal inrichten totdat alles werkt.

Het probleem is dan uiteindelijk de data omzetten. Dat wil zeggen catagorien, producten en klanten van de oude shop omzetten naar de nieuwe.

 

Mij is het nog niet gelukt om de data van 1.4.5.1 op een eenvoudige manier uit te lezen en vervolgens in 1.5.3.1

 

Wie heeft hier een makkelijke methode voor ?

 

Graag hoor ik of er iemand is die zijn shop geupdate heeft van 1.4.x naar 1.5.3.x

Link to comment
Share on other sites

Dat gaat allemaal niet zonder problemen van 1.4.7 naar de nieuwste versie. Volgens mij kan het ook niet en zul je een nieuwe database aan moeten maken met een nieuwe schone installatie van 1.5.3

Vervolgens zul je al je data, orders, klanten, statistieken ect. over moeten brengen naar deze nieuwe versie. Maar hoe je dit doet weet ik ook niet. Ik wil daar ook meer over te weten zien te komen.

 

Groeten,

Carel

Link to comment
Share on other sites

Ik heb al verschillende webshops met succes geupdatet naar Prestashop 1.5. Zelfs eentje die nog draaide op Prestashop 1.1.

Tot nu toe maar 1 shop gehad waarbij de update niet lukte, maar er zaten fouten in de database van die shop want een update naar 1.4.9 lukte ook niet.

 

Het is wel verstandig om niet de automatische upgrade functie in Prestashop te gebruiken maar via de handmatige procedure. Dit is wel ingewikkelder maar ook een stuk robuuster.

 

En verder raad ik altijd aan om de huidige shop (bestanden en database) eerst te kopieren naar een testomgeving en daarop de update uit te proberen.

 

En hou er rekening mee dat je huidige theme en externe modules zeer waarschijnlijk niet goed werken in de nieuwe Prestashop versie. Dus je moet de nieuwe standaard theme (of een geschikte theme van een derde partij) gebruiken en op zoek naar updates of alternatieven voor je externe modules.

 

EDIT:

Als je echt een nieuwe installatie wilt gebruiken, dan kan je ook kijken naar een service als Cart2Cart voor de migratie van je orders en klanten:

http://www.shopping-cart-migration.com/

Alleen kan je volgens mij niet de wachtwoorden van je klanten migreren...

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Diverse malen geprobeerd een manuele update uit te voeren. Telkens error 34 als resultaat. Cart2cart heb ik een demo gedraaid verliep ook niet soepel.

 

Het liefst maak ik op de testserver 1.5.3.1 helemaal naar mijn zin en op het laatst alle producten, klanten en orders importeren.

 

Doen jullie dit met CSV bestanden importeren. Lijkt me heel bewerkelijk. Zijn hier trucjes voor.

 

Hoe importeer ik op een eenduidige wijze alle data van 1.4.5.1 naar 1.5.3.1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...