Jump to content

Loyaliteitsprogramma ex btw?


Lucif

Recommended Posts

Sinds vandaag hebben wij het beloningsprogramma geïnstalleerd.

 

Ik kwam er achter (nadat een klant voor 28,- heeft besteld inclusief btw) dat er voor 23,- punten is gegeven.

Na even puzzelen kwam ik tot de conclusie dat dit de prijs exclusief btw is.

 

Ik kan dit helaas niet aangeven, aangezien ik 0,03 cent geef per bestede euro, en die bestede euro is dus exclusief btw.

 

Is het normaal dat een beloningssysteem zo werkt, met ex btw?

Want als ik kijk op een webshop waar ik regelmatig koop (geen prestashop) dan is het gewoon inclusief btw..

 

Wat is jullie kijk hierop, en hoe aan te passen?

 

Overbrengen naar de klant: per bestede euro exclusief btw vind ik een beetje raar, want het zijn alleen particulieren.

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp het niet, wat bedoel je?

 

Als iemand voor 20 euro besteld, moeten er gewoon 20 punten bij worden geschreven, dus hetgeen wat je in de loyaliteit module moet invoeren moet inclusief btw zijn, en niet ex zoals nu :)

Link to comment
Share on other sites

Ik wil eigenlijk niet aan die instellingen gaan klooien, want dan moet ik ook test bestellingen aanmaken.

Bij een product hoort btw, dus als daar geen btw staat, dan klopt het hele btw verhaal niet meer toch?

 

Het is wel belangrijk dat er btw wordt berekend die we dan weer afdragen aan de belastingdienst :)

Link to comment
Share on other sites

Dat is weer een ander verhaal , de vraag is hoe PS er mee omgaat

 

Als ik bv bij B.com een bestelling plaats kom ik nergen het woord BTW tegen

 

verder is het niet zo moeilijk om bv 21% btw te trekken uit een bruto verkoop bedrag op het eind van een periode

 

 

een testbestelling hoef je ook niet te maken,,toegekende punten kun je gelijk zien

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Maar als Prestashop niet met BTW om kan gaan dan vraag ik me af waarom het een webwinkel software is. Ik bedoel webwinkels hebben nu eenmaal btw. Dus Prestashop hoort hier goed mee om te kunnen gaan.

 

Uiteraard kun je aan het eind gemakkelijk de btw berekenen voor de belastingdienst. Maar waarom moet ik dat werk doen? Prestashop is de software, niet ik.

Link to comment
Share on other sites

Oke, dus Prestashop faalt en dan moet ik me aanpassen aan de problemen van Prestashop?

Dit soort dingen horen opgelost te worden.

 

Het zou toch belachelijk zijn dat mijn webshop inclusief facturen zonder btw zijn alleen omdat de software daar niet mee om kan gaan? Fijne webwinkel software dan.

 

Dat beloningsprogramma moet inclusief btw worden, hoe kan ik dat veranderen, zonder al mijn 1000 producten btw vrij te maken?

Link to comment
Share on other sites

Oke, dus Prestashop faalt en dan moet ik me aanpassen aan de problemen van Prestashop?

Dit soort dingen horen opgelost te worden.

 

Het zou toch belachelijk zijn dat mijn webshop inclusief facturen zonder btw zijn alleen omdat de software daar niet mee om kan gaan? Fijne webwinkel software dan.

 

Dat beloningsprogramma moet inclusief btw worden, hoe kan ik dat veranderen, zonder al mijn 1000 producten btw vrij te maken?

Prestashop faalt niet, Prestashop gaat uit van een bepaalde standaard die afwijkt van wat jij wil.

Maar dan komt de kracht van opensource software boven water, het is (met wat kennis van php, etc.) aan te passen.

Dat heeft weinig te maken met wat de software aan kan, het heeft alles te maken met het customizen (aanpassen) van de software naar je wensen.

Ik wil best even kijken of en wat er aangepast moet worden aan de loyalty module om het gewenste resultaat te krijgen, maar dan heb je wat geduld nodig. Mijn planning zit al aardig vol met andere ideeën en opdrachten.

Link to comment
Share on other sites

Maar hier wordt gezegd dat ik btw moet uitschakelen om het gewenste effect te krijgen, je zou toch denken dat zoiets makkelijker moet kunnen zonder de hele btw uit de webwinkel te laten.

Dat zou ook helemaal hoeven nee.

De oplossing zit in de klantgroepen.

Zou je eens willen kijken hoe de instelliingen staan van de klantgroepen voor wat betreft de prijsweergave methode?

De berekening in het loyaliteitsprogramma is daar nl. van afhankelijk.

Link to comment
Share on other sites

Daar staat bij prijsweergave inclusief btw, uiteraard. Exclusief btw voor particulieren weergeven vind ik een beetje oplichterij. Denk je, goh dat is goedkoop? Moeten ze eerst de btw er nog bij op tellen..

 

Zou die op ex btw moeten staan om het loyaliteitsprogramma goed te krijgen?

Link to comment
Share on other sites

Daar staat bij prijsweergave inclusief btw, uiteraard. Exclusief btw voor particulieren weergeven vind ik een beetje oplichterij. Denk je, goh dat is goedkoop? Moeten ze eerst de btw er nog bij op tellen..

 

Zou die op ex btw moeten staan om het loyaliteitsprogramma goed te krijgen?

Nee, dan klopt er iets anders niet.

Kun je eens kijken in /config/defines.inc.php wat er staat ingesteld bij PS_TAX_EXC en PS_TAX_INC?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ik heb in mijn winkel nergens de melding btw staan, maar op mijn facturen staat de btw netjes uitgesplitst.

dat is voor meneer belasting meer dan voldoende.

Ik heb reeds 2 maal een controle gehad, en het was netjes in orde!!!

 

Prestashop doet zijn wel goed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...