Jump to content

Statslive werkt niet - ongekend hoog aantal bezoekers - webshop stuurt geen bevestigingsemail


gegbike

Recommended Posts

We hebben een aantal bijzondere, en waarschijnlijk samenhangende problemen gevonden, waarbij hulp erg gewaardeerd zou worden.

 

Sinds eind november hebben we ineens een ongekend aantal bezoekers op de website, van 150-250 per dag (normaal voor deze tijd van het jaar), naar plm. 600-700 per dag, waaruit ik concludeer dat er iets op de website gebeurt, dat niet in de haak is. Daarbij laat de Statsorigin module bijzonder veel .ru websites zien als oorsprong van bezoekers, blijkbaar is onze url ergens verkeerd terechtgekomen.

 

Al enige tijd werkt onze module Statslive niet, die online bezoekers zou moeten laten zien. Tot noch toe geen probleem, maar ik kan hierdoor nu niet zien welke IP's de website bezocht hebben. Grote kans dat er een range IP's uit naar voren komt die eenvoudig te blokkeren zijn, maar dat is lastig op deze manier.

Bijgevoegd de printscreen van de foutmelding, of het gebrek daaraan, en de bijbehorende plotselinge toename in aantallen. Enig idee in welke hoek we dit moeten zoeken?

 

 

Daarnaast trad gisteren ineens een probleem op: bezoekers die via iDeal betalen krijgen plotseling geen bevestiging meer. Bestellingen via bankoverschrijving gaan probleemloos door, maar bij betaling via iDeal wordt de order niet aangemaakt en blijft het winkelmandje vol. De klant ontvangt geen bestellingsbevestiging, en wij geen bevestiging van de order. Binnen iDeal zelf loopt alles netjes door, zowel qua betaling als qua bevestiging.

 

Op beide onderwerpen heb ik uitgebreid gezocht in de diverse fora, maar nergens een oplossing gevonden. Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

post-295502-0-98160600-1357234239_thumb.jpg

post-295502-0-25507700-1357234253_thumb.jpg

Edited by gegbike (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

geen backup om terug te gaan naar een werkende shop? Ik heb zelf wel eens een betaalmodule gehad die bleef weigeren en dus uiteindelijke een nieuwe setup gedaan.

Ook wel eens een virus in de bestanden op de server gehad. Het virus had de bestanden van de site gehaald, een regel toegevoegd en weer teruggezet. Hoe ze aan het ww gekomen zijn voor het inloggen op de server is mij onduidelijk maar kan ook via een gehackt ftp programma zijn.

Sindsdien maak ik geregeld een backup van de goedwerkende site. Dit staat los van de database dus kan je altijd de boel terugzetten als iets niet meer werkt.

Link to comment
Share on other sites

Sowieso geeft de statslive module geen foutmelding omdat error reporting uit staat. Persoonlijk ken ik de module en de inhoud ervan niet, dus het is een beetje moeilijk gissen waar het probleem zit.

Wat betreft Ideal, dan zou je moeten testen of de klant na betaling naar de juiste URL word teruggestuurd zodat een order word aangemaakt en de order confirmation word uitgevoerd. Als dat niet gebeurd speelt er een probleem in de checkout module voordat de klant naar de gateway word gestuurd voor betaling.

Link to comment
Share on other sites

Deel van het probleem is opgelost; even de cache legen en de facturen werden gewoon weer aangemaakt. Eenmalige glitch hoop ik, maar dat houden we in de gaten.

 

@Frevab: die hebben we inderdaad, maar dit was een relatief klein probleem waarvoor we geen complete herplaatsing wilden doen. Bedankt voor je reminder, gaan we er in ieder geval scherper op letten.

 

@Scorpionsworld: gek genoeg hadden we die aan staan, maar toen ik net ging kijken stond error reporting uit. Très vreemd, maar dat is aangepast, dank voor je raad. Had ik eerder moeten checken, maar ik ging er vanuit dat hij gewoon aan stond. Het blijkt een memory probleem te zijn, dus dat gaan we eens uitzoeken.

 

"Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 64 bytes) in .../classes/MySQL.php on line 159"

 

Dank voor jullie meedenken :)

Edited by gegbike (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...