Jump to content

Administratie overzichten


Lucif

Recommended Posts

Ik heb eens gekeken naar de verschillende modules in versie 1.5 en in het bijzonder naar de statistieken maar ik moet toegeven dat ik ook niet kan vinden hoe je de omzet per periode, de btw (voor btw afdracht) per periode, de bruto omzet minus de inkoopprijs etc. kunt weergeven. Een dergelijk overzicht zou ook exporteerbaar moeten zijn.

Ik ga ervanuit dat dit overzicht ergens zit, want dit is werkelijk het meest basale wat een webwinkel moet kunnen tonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In de statistieken van PS1.5.x zit niet echt een handig overzicht van verkopen,btw totalen,omzet.

Wat nog het meest dichtbij komt is de 'Sales and Orders' en 'Catalog Statistics' statistieken om iets van informatie op te halen maar zelfs dat is te summier om iets nuttigs mee te doen.

Ik zal dit op m'n lijstje zetten om in de nabije toekomst een statistiek module te bouwen waar wel voldoende informatie uit valt te halen.

Link to comment
Share on other sites

Ehm, maar op welke manier doe je dan administratie? en omzetbelasting aangifte?

 

Ik dacht dat dit wel standaard in een webshop pakket zat en dat ik daar niet op hoefde te letten bij de keuze van een webshop pakket..

Als ik die had geweten had ik nooit voor Prestashop gekozen.

 

Nu mag je per order alles gaan noteren, en dan gaat de btw berekening ook nog eens fout, zodat ik elk bestelling met de hand mag gaan doen.

Jeej voor prestashop... NOT

 

Hoe doen andere webwinkels het dan? Of wordt prestashop alleen gebruikt voor mensen die zwart werken ofzo?

Edited by Lucif (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ehm, maar op welke manier doe je dan administratie? en omzetbelasting aangifte?

 

Ik dacht dat dit wel standaard in een webshop pakket zat en dat ik daar niet op hoefde te letten bij de keuze van een webshop pakket..

Als ik die had geweten had ik nooit voor Prestashop gekozen.

 

Nu mag je per order alles gaan noteren, en dan gaat de btw berekening ook nog eens fout, zodat ik elk bestelling met de hand mag gaan doen.

Jeej voor prestashop... NOT

 

Hoe doen andere webwinkels het dan? Of wordt prestashop alleen gebruikt voor mensen die zwart werken ofzo?

Wat ik weet van mijn 'klant' is dat ze de administratie met de hand doet. zonder gebruikmaking van de backoffice van Prestashop.
Link to comment
Share on other sites

Je kunt ook gaan naar: Geavanceerde parameters > SQL beheerder > Knop "Voeg nieuw toe"

Geef het beestje een naam bijvoorbeeld "Omzet" en copy/paste onderstaande code en sla vervolgens op.

Exporteer de query gegevens en je kunt ermee doen wat je wilt ;-)

 

 

Select ps_order_invoice.number as Factuurnummer, ps_order_invoice.date_add as Factuurdatum, ps_order_invoice.total_paid_tax_incl as Bruto_omzet, ps_order_invoice.total_paid_tax_excl as Netto_omzet from ps_order_invoice order by ps_order_invoice.number asc

Link to comment
Share on other sites

De verzendkosten (1,99 onder de 10,-) zijn inclusief btw, dus dat zit gewoon bij het totaalbedrag in, dus die btw moeten we ook afdragen.

Ik heb deze gegevens puur nodig voor de omzetbelasting.

 

Dus daarvoor is het totaalbedrag (inclusief btw en dus ook inclusief verzendkosten) voor nodig, en het bedrag ex btw en het btw bedrag.

Ik kan inderdaad wel zelf het verschil er tussen berekenen, maar het lijkt mij dat dit ook in prestashop zelf staat dus dat zou ik dan ook graag willen opvragen :)

Link to comment
Share on other sites

De verzendkosten (1,99 onder de 10,-) zijn inclusief btw, dus dat zit gewoon bij het totaalbedrag in, dus die btw moeten we ook afdragen.

Ik heb deze gegevens puur nodig voor de omzetbelasting.

 

Dus daarvoor is het totaalbedrag (inclusief btw en dus ook inclusief verzendkosten) voor nodig, en het bedrag ex btw en het btw bedrag.

Ik kan inderdaad wel zelf het verschil er tussen berekenen, maar het lijkt mij dat dit ook in prestashop zelf staat dus dat zou ik dan ook graag willen opvragen :)

Het btw bedrag staat NIET in de database van de shop. Dit word, bijvoorbeeld voor de factuur, scriptsgewijs berekend (bruto bedrag per product x aantal x btw percentage)
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij ben ik in de database wel eens per bestelling btw bedragen tegenkomen?

 

Hoe is er anders aan een netto en bruto omzet te komen als de btw niet bekend is.

Door die te berekenen.

Maarre, ik moet mezelf even corrigeren. In PS1.5.2 zit een invoice_tax tabel waar het berekende btw bedrag in opgeslagen word.

Dus om het even af te maken, een toevoeging op de sql statement van Telesight:

Select
oi.number as Factuurnummer,
oi.date_add as Factuurdatum,
oi.total_paid_tax_incl as Bruto_omzet,
oi.total_paid_tax_excl as Netto_omzet,
tax.name as BTW_percentage,
oit.amount as BTW_bedrag
FROM ps_order_invoice oi
LEFT JOIN ps_order_invoice_tax oit ON (oit.id_order_invoice = oi.id_order_invoice)
LEFT JOIN ps_tax_lang tax ON (tax.id_tax = oit.id_tax AND tax.id_lang = 7)
ORDER BY oi.number ASC

Waarbij de 7 in tax.id_lang verwijst naar de id van de nederlandse taal in mijn voorbeeld omgeving, pas dit aan naar de id van je eigen shop (kijk onder localisatie->Talen welke id je moet hebben).

Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld

Mijn reactie was tweeledig ;-): 1. een vraag of je het niet zou houden bij qeuries ipv van een module.

2. Je vroeg naar extra rapportinformatie en dan denk ik aan de kwartaalopgave van de omzetbelasting, die heeft men ook nodig.

Aaah zoooo

euhm...tsja

1: waarom niet de query inbakken in een stats module opdat men ook tijdsperiodes kan opvragen. Gemak dient de mens.

2:da's een goeie maar dus makkelijk in te bouwen door een kwartaal als tijdsperiode in te bouwen met totalenregel.

Link to comment
Share on other sites

Select
oi.number as Factuurnummer,
oi.date_add as Factuurdatum,
oi.total_paid_tax_incl as Bruto_omzet,
oi.total_paid_tax_excl as Netto_omzet,
tax.name as BTW_percentage,
oit.amount as BTW_bedrag
FROM ps_order_invoice oi
LEFT JOIN ps_order_invoice_tax oit ON (oit.id_order_invoice = oi.id_order_invoice)
LEFT JOIN ps_tax_lang tax ON (tax.id_tax = oit.id_tax AND tax.id_lang = 7)
ORDER BY oi.number ASC

 

Dus als ik het goed begrijp is deze niet correct?

Denk je dat daar misschien ook het probleem ligt waar je nog naar zou kijken voor mij dat de btw van alle orders niet klopt?

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp is deze niet correct?

Denk je dat daar misschien ook het probleem ligt waar je nog naar zou kijken voor mij dat de btw van alle orders niet klopt?

Deze is inderdaad niet correct.

En nee, in de bovenstaande query ligt niet het probleem van de btw berekeningen in de foutieve facturen.

Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld

 

Wat je onder andere nodig hebt is:

 

Bruto omzet: Totale omzet incl btw minus verzendkosten incl btw

Omzetbelasting: btw over de totale omzet plus btw over de verzendkosten per kwartaal

 

Bruto winst: Totale omzet excl btw minus inkoopkosten

 

Maar een hele omzetbelasting berekening hoeft er van mij niet in.

Want dat zou betekenen dat je alle andere inkoop kosten (verzenddozen, enveloppen, magazijnstelling enz enz) moet inboeken in prestashop. Anders is dus Bruto winst: Totale omzet excl. btw minus inkoopkosten niet juist.

En je omzetbelastingaangifte ook niet.

Prestashop hoeft immers geen administratie programma te worden.

 

Ik denk dat mensen genoeg hebben aan een overzicht van alle bestellingen.

En per bestelling dan het bedrag excl, btw en inclusief bedrag weergeven.

En ook een totaal van al die bestellingen van dat kwartaal.

Dus:

 

1. bedrag van alle bestellingen totaal, inclusief btw.

2. bedrag van de btw, ook de btw van de verzendkosten

3. bedrag van alle bestellingen totaal, exclusief btw.

 

Dan heb je genoeg om naast je eigen inkoop administratie de omzetbelasting aangifte te doen.

 

Wil je dan ook inbouwen dat ze gegevens er uit kunnen halen voor de winst/verlies rekening of voor de inkomstenbelasting aangifte dan zou je de btw van de verzendkosten en het bedrag van de verzendkosten nog kunnen splitsen/apart laten tonen, zodat ze de echte winst op de producten kunnen berekenen.

Maar voor de omzetbelasting is dat niet van toepassing.

Link to comment
Share on other sites

Deze is inderdaad niet correct.

En nee, in de bovenstaande query ligt niet het probleem van de btw berekeningen in de foutieve facturen.

 

Ik bedoelde meer: denk je omdat de tax van de verzendkosten apart wordt berekend en dit een ander vakje is dan dat men verwacht het daarom fout gaat met de berekening in de foutieve facturen?

Het is overigens niet eens de foutieve factureren, want het staat in de database per bestelling immers ook fout.

Of wordt de btw pas daadwerkelijk berekend als er een factuur wordt opgemaakt?

Link to comment
Share on other sites

Ik bedoelde meer: denk je omdat de tax van de verzendkosten apart wordt berekend en dit een ander vakje is dan dat men verwacht het daarom fout gaat met de berekening in de foutieve facturen?

Het is overigens niet eens de foutieve factureren, want het staat in de database per bestelling immers ook fout.

Of wordt de btw pas daadwerkelijk berekend als er een factuur wordt opgemaakt?

De btw word, voor zover ik heb kunnen zien, apart scriptsgewijs berekend op het moment dat de factuur word opgemaakt. Dit is ook gedaan in verband met belasting op belasting wat schijnbaar wel eens voorkomt.
Link to comment
Share on other sites

De aangegeven parameters zijn wat mij betreft bedoeld voor de winkelgegevens alleen. Dat je vervolgens nog andere zaken moet meenemen (zoals verzendmateriaal en dergelijke) om de boekhouding kloppend te maken is waar. Maar we kunnen nu alleen werken met de gegevens uit de Prestashop database, de rest van de boekhouding doe je in een spreadsheet of boekhoudprogramma.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heeft iemand ervaring met Avalara? En dan bedoel ik met name vanuit een Nederlands perspectief, want als ik het introfilmpje zie lijkt het wel 100% gemaakt voor het Amerikaanse belastingsysteem. Daarnaast vind ik het ongewenst om 'gedwongen' te zijn om een dienst te moeten afnemen (los van de kosten) bij een 3rd party, voor een financiële rapportage.

 

De query uit deze post doet het overigens wel, maar ik wil toch wel graag wat meer opties (bv. datum segmentatie), zonder elke keer de query aan te moeten passen. Of lijstjes met omzet per productgroep, producten waar meeste winst op wordt gemaakt, etc.

 

Ik ga toch ook nog maar eens goed kijken naar Magento. Heb weliswaar al e.e.a. aan verkopen in deze shop zitten, maar nog relatief weinig customization, dus het is niet dat er heel veel verloren gaat als ik nu zou switchen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Is er al iets klaar (queries, module) op het gebied van extractie van de administratieve gegevens uit Prestashop?

Niet van mijn kant. Staat nog wel op mijn planning maar ik kan nog geen opleverdatum geven.

Binnenkort, als m'n shop online is, kan ik wellicht meer zeggen aan de hand van een planning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik gebruik zelf prestashop manager waarmee je zelf een export kan maken van alle orders : Zo kan ik het totaal inboeken van alle facturen per maand.

 

Je kan hiermee ook een mooi importbestand voor Parcelware genereren !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Inmiddels hebben we ook een webshop die gebruik maakt van 6% btw, en niet meer alleen die van 21%, en dus kom ik nu bij het probleem dat ik niet meer het bruto bedrag - netto bedrag kan doen om het btw bedrag uit te rekenen.

Althans, dan kun je het niet meer splitsen.

 

Dus heb ik eens gekeken hoe ik onderstaande code kan uitbreiden:

Select ps_order_invoice.number as Factuurnummer, ps_order_invoice.date_add as Factuurdatum, ps_order_invoice.total_paid_tax_incl as Bruto_omzet, ps_order_invoice.total_paid_tax_excl as Netto_omzet from ps_order_invoice order by ps_order_invoice.number asc

 

Maar ik kom er niet uit.. zoals eerder genoemd is de 21% van de terug te vinden in de ps_order_invoice_tax.

Daar staat keurig het id van de order genoemd, het id van de tax (21%) en het amount.

 

Maar dan de btw van de producten.. in ps_order_detail vind je alle producten die zijn besteld per order, die worden genummerd (id_order_detail). En die nummers krijgen weer een id_order mee, zodat het duidelijk is welke producten bij welke order horen.

Vervolgens gebruiken ze in de kolom ps_order_detail_tax de id_order_detail nummers om het btw bedrag aan te geven per product.

 

En nu loop ik vast.. hoe moet ik dat aangeven in die sql code..

Hoe zeg ik dat de 21% btw van een bepaalde order opgeteld moet worden (met dus id tax 1) en moet worden weergegeven en de 6% btw van een bepaalde order opgeteld en weergegeven moet worden..

 

Ik heb het eigenlijk voor dinsdag nodig, want dat is de uiterlijke dag dat ik de belastingdienst kan doorgeven + betalen..

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels hebben we ook een webshop die gebruik maakt van 6% btw, en niet meer alleen die van 21%, en dus kom ik nu bij het probleem dat ik niet meer het bruto bedrag - netto bedrag kan doen om het btw bedrag uit te rekenen.

Althans, dan kun je het niet meer splitsen.

 

Dus heb ik eens gekeken hoe ik onderstaande code kan uitbreiden:

Select ps_order_invoice.number as Factuurnummer, ps_order_invoice.date_add as Factuurdatum, ps_order_invoice.total_paid_tax_incl as Bruto_omzet, ps_order_invoice.total_paid_tax_excl as Netto_omzet from ps_order_invoice order by ps_order_invoice.number asc

 

Maar ik kom er niet uit.. zoals eerder genoemd is de 21% van de terug te vinden in de ps_order_invoice_tax.

Daar staat keurig het id van de order genoemd, het id van de tax (21%) en het amount.

 

Maar dan de btw van de producten.. in ps_order_detail vind je alle producten die zijn besteld per order, die worden genummerd (id_order_detail). En die nummers krijgen weer een id_order mee, zodat het duidelijk is welke producten bij welke order horen.

Vervolgens gebruiken ze in de kolom ps_order_detail_tax de id_order_detail nummers om het btw bedrag aan te geven per product.

 

En nu loop ik vast.. hoe moet ik dat aangeven in die sql code..

Hoe zeg ik dat de 21% btw van een bepaalde order opgeteld moet worden (met dus id tax 1) en moet worden weergegeven en de 6% btw van een bepaalde order opgeteld en weergegeven moet worden..

 

Ik heb het eigenlijk voor dinsdag nodig, want dat is de uiterlijke dag dat ik de belastingdienst kan doorgeven + betalen..

Ik zal eens kijken of ik vanavond of uiterlijk morgenmiddag een sql instructie in elkaar kan draaien om voor de beide percentages btw de bruto en netto omzet en btw bedragen kan uitdraaien.
Link to comment
Share on other sites

Voor de bruto & netto omzet + btw bedrag kun je het beste de volgende Sql instructie gebruiken:

SELECT
o.id_order AS Bestelnummer,
oi.number AS Factuurnummer,
oi.date_add AS Factuurdatum,
SUM(od.total_price_tax_incl) AS Bruto_omzet,
SUM(od.total_price_tax_excl) AS Netto_omzet,
SUM(odt.total_amount) AS BTW_bedrag,
t.rate AS BTW_percentage
FROM
ps_orders o
INNER JOIN
ps_order_detail od ON (od.id_order = o.id_order)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_invoice oi ON (oi.id_order = o.id_order)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_detail_tax odt ON (odt.id_order_detail = od.id_order_detail)
LEFT OUTER JOIN
ps_tax t ON (t.id_tax = odt.id_tax)
WHERE
o.valid = 1 AND
o.invoice_number > 0 AND
oi.date_add BETWEEN LAST_DAY((now()-interval 5 month)+interval 1 day) AND LAST_DAY(now()-interval 1 month)
GROUP BY
oi.number, t.rate

Hierin is echter niet de btw over de verzendkosten opgenomen. Ik moet nog even kijken of dit mee te nemen is of weer in een aparte query uitgevoerd moet worden.

 

EDIT: Verfijning op datumselectie afgelopen kwartaal.

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Voor de bruto & netto omzet + btw bedrag kun je het beste de volgende Sql instructie gebruiken:

SELECT
o.id_order AS Bestelnummer,
oi.number AS Factuurnummer,
oi.date_add AS Factuurdatum,
SUM(od.total_price_tax_incl) AS Bruto_omzet,
SUM(od.total_price_tax_excl) AS Netto_omzet,
SUM(odt.total_amount) AS BTW_bedrag,
t.rate AS BTW_percentage
FROM
ps_orders o
INNER JOIN
ps_order_detail od ON (od.id_order = o.id_order)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_invoice oi ON (oi.id_order = o.id_order)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_detail_tax odt ON (odt.id_order_detail = od.id_order_detail)
LEFT OUTER JOIN
ps_tax t ON (t.id_tax = odt.id_tax)
WHERE
o.valid = 1 AND
o.invoice_number > 0 AND
oi.date_add BETWEEN LAST_DAY((now()-interval 5 month)+interval 1 day) AND LAST_DAY(now()-interval 1 month)
GROUP BY
oi.number, t.rate

Hierin is echter niet de btw over de verzendkosten opgenomen. Ik moet nog even kijken of dit mee te nemen is of weer in een aparte query uitgevoerd moet worden.

 

EDIT: Verfijning op datumselectie afgelopen kwartaal.

Even verder puzzelen met de order_invoice_tax voor het ophalen van de overige btw bedragen kom ik tot de volgende query

SELECT
o.id_order AS Bestelnummer,
oi.number AS Factuurnummer,
oi.date_add AS Factuurdatum,
SUM(o.total_paid_tax_incl)-SUM(o.total_shipping_tax_incl) AS Bruto_omzet,
SUM(o.total_paid_tax_excl)-SUM(o.total_shipping_tax_excl) AS Netto_omzet,
SUM(od.total_price_tax_incl) AS Bruto_product,
SUM(od.total_price_tax_excl) AS Netto_product,
SUM(odt.total_amount) AS BTW_bedrag,
t.rate AS BTW_percentage,
SUM(oit.amount) AS BTW_bedrag_overig,
t2.rate AS BTW_percentage_overig
FROM
ps_orders o
INNER JOIN
ps_order_detail od ON (od.id_order = o.id_order)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_invoice oi ON (oi.id_order = o.id_order)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_detail_tax odt ON (odt.id_order_detail = od.id_order_detail)
LEFT OUTER JOIN
ps_order_invoice_tax oit ON (oit.id_order_invoice = oi.id_order_invoice)
LEFT OUTER JOIN
ps_tax t ON (t.id_tax = odt.id_tax)
LEFT OUTER JOIN
ps_tax t2 ON (t2.id_tax = oit.id_tax)
WHERE
o.valid = 1 AND
o.invoice_number > 0 AND
od.total_price_tax_incl > 0 AND
oi.date_add BETWEEN LAST_DAY((now()-interval 5 month)+interval 1 day) AND LAST_DAY(now()-interval 1 month)
GROUP BY
oi.number, t.rate, t2.rate

Waarbij BTW_bedrag_overig de BTW is over verzendkosten, verpakkingskosten, cadeaupapier, etc.

Link to comment
Share on other sites

Dankjewel! Ik krijg alleen bij de tweede dat de sql te lang is? Hij heeft een bepaald maximum..?

 

Bij de eerste is de sql kort genoeg, maar dan mis ik de gesplitst btw bedragen, daar gaat het niet helemaal goed, mijn uitkomst bij een bestelling die zowel 21% als 6% btw heeft ziet er als volgt uit:

203 2467 2013-06-29 11:36:02 1.500000 1.420000 0.080000

6.000

 

order, factuur, datum, bedrag inclusief, bedrag exclusief, btw en percentage

 

Die 1,50 geeft ie op als totaalbedrag, maar dat is het totaalbedrag van de 6% btw.

Er is namelijk nog iets van 23 euro aan andere producten met 21% btw.

Edited by Lucif (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel! Ik krijg alleen bij de tweede dat de sql te lang is? Hij heeft een bepaald maximum..?

 

Bij de eerste is de sql kort genoeg, maar dan mis ik de gesplitst btw bedragen, daar gaat het niet helemaal goed, mijn uitkomst bij een bestelling die zowel 21% als 6% btw heeft ziet er als volgt uit:

203 2467 2013-06-29 11:36:02 1.500000 1.420000 0.080000

6.000

 

order, factuur, datum, bedrag inclusief, bedrag exclusief, btw en percentage

 

Die 1,50 geeft ie op als totaalbedrag, maar dat is het totaalbedrag van de 6% btw.

Er is namelijk nog iets van 23 euro aan andere producten met 21% btw.

ah crap, dan gaat het dus niet goed met de groeperingen :(

Ik moet toch maar 's een testomgeving/db maken met beide btw-percentages, gekoppelde producten en een rits aan orders. Een query testen gaat anders wel erg moeizaam.

Link to comment
Share on other sites

Maar als ik zo laat op de avond nadenk.. dan heb ik dus nu van de orders het 6% btw bedrag, en dan is het overig bedrag waarover btw moet worden betekend 21%, en dan kom ik na even puzzelen op de juiste bedragen uit.

Althans dat hoop ik.. want bij sommige orders staat 6% en bij andere 21%, dus nu hoop ik dat waar de 21% orders berekend zijn, dat daar geen 6% in zit..

 

Edit: volgens mij heb ik iets fout gedaan met de code, want heb het nu nogmaals ingevoerd en geprobeerd en ik zie nu dat sommige orders vaker voorbij komen:

203 2467 2013-06-29 11:36:02 1.500000 1.420000 0.080000 6.000 203 2467 2013-06-29 11:36:02 18.970000 15.670000 3.280000

21.000

 

Daarbij opgeteld de verzendkosten, dan kom ik op het juiste bedrag.

Ik ga morgen puzzelen, tnx!

Edited by Lucif (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Maar als ik zo laat op de avond nadenk.. dan heb ik dus nu van de orders het 6% btw bedrag, en dan is het overig bedrag waarover btw moet worden betekend 21%, en dan kom ik na even puzzelen op de juiste bedragen uit.

Althans dat hoop ik.. want bij sommige orders staat 6% en bij andere 21%, dus nu hoop ik dat waar de 21% orders berekend zijn, dat daar geen 6% in zit..

 

Edit: volgens mij heb ik iets fout gedaan met de code, want heb het nu nogmaals ingevoerd en geprobeerd en ik zie nu dat sommige orders vaker voorbij komen:

203 2467 2013-06-29 11:36:02 1.500000 1.420000 0.080000 6.000 203 2467 2013-06-29 11:36:02 18.970000 15.670000 3.280000

21.000

 

Daarbij opgeteld de verzendkosten, dan kom ik op het juiste bedrag.

Ik ga morgen puzzelen, tnx!

Ik hoop dat je er iets mee kan
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...