Jump to content

Meebox billig eller pro?`


MSkovmose

Recommended Posts

Jeg har søgt mange tråde i gennem angående Meebox og de bliver jo i stor stil anbefalet, så det er helt sikkert, at jeg flytter derover, når jeg skal have åbnet min nye webshop.

 

Men der har ikke rigtig været nogen sammenligning mellem deres billige og så pro løsning i nogen af trådene?

 

Er forskellen mærkbar nok til at godtgøre prisforskellen (selv med de 20% rabat), når domainet ikke skal bruges til andet end en Prestashop? Og endda ikke en særlig stor en. Der kommer måske max 100 varer på med tiden.

 

Er der mon nogen, som har prøvet begge dele? Nogen som f.eks. har opgraderet.

 

Mvh

Martin

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte i lang, lang tid med et af deres billige webhoteller. Det blev sandet til af for mange brugere - eller måske bilder jeg mig det ind - men det kørte mega dårligt til sidst, så jeg opgraderede. Meebox selv anbefaler pro-hotel til PrestaShop.

 

Men jeg mærker faktisk ikke væsentlig forskel på mit pro-hotell og det billige webhotel jeg havde. MEN..... jeg var gammel kunde og lå på et af de lave webXX-hoteller. Når jeg ser nye shops på de billige hoteller, kører de altså noget langsommere, end mit "gamle".

 

Jeg har et andet billigt webhotel til min testshop - det ligger på web7 og kører helt vildt ringe. Så var det en liveshop, ville jeg flytte den.

 

Under alle omstændigheder flytter jeg ikke fra mit pro-hotel (skal dog lige have spurgt dem til den dårlige svartid), men supporten er altså nok lige et hak eller to hurtigere på et pro-hotel, hvilket jo også er helt fair - men Meebox har så i forvejen en suveræn god support.

 

Konklusion - start på et billigt webhotel og håb på, at det ikke er fyldt op med tunge sites. Eller kan du gratis opgradere senere, hvis du synes, det kører for langsomt.

Link to comment
Share on other sites

Hej MSkovmose,

 

Jeg vil helt klart anbefale dig at starte ud på en af vores professionelle webhoteller. Vores billige er simpelthen ikke lavet til webshops. Det er lavet til mindre eller private websites. Hvis du har planer om at det er mere end bare en test-shop, så kan du ligeså godt starte ud med et prohotel. :-)

 

 

Prestafan1234: Vi arbejder på at optimere loadtiden på både billig og pro. Vi er klar over, at det ikke helt kører ligeså godt som det har gjort før. Det har umiddelbart ikke noget med antallet af kunder/website per server, men har mere noget med opsætningen der skal tunes. Vores tests har i hvert fald indtil videre vist en markant forbedring, når vi har tunet serveren. Det håber jeg du kommer til at mærke til, når vi ruller det ud inden for de næste 1-2 måneder.

 

 

God weekend til alle. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger på Meebox web6 med den billige løsning.Og så dårlige er svartiderne altså heller ikke.

 

M.h.t hensyn til support: Svar på en support ticket på under en time kan man da ikke klage over, når man har et billigt hotel. Så den bemærkning med forskel forstår jeg ikke.

 

Men interessant med prestafan1234's indlæg om flytning til pro. Dét er da noget, der rykker!!

På andre webhoteller, jeg har ligget på, skulle jeg selv flytte det hele.

 

Bortset fra det, så kan jeg ikke forstå jeres prissætning:

Web3 40 kr. pr. md. 50 GB 50 domæner

Pro3 199 kr. pr. md 35 GB 10 domæner.

 

Så set udfra pengepungen er de billige hoteller da bedre.

Een væsentlig forskel: På de billige webhoteller er der ugentlig backup, på prohotellerne er der daglig backup

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Prestafan1234: Vi arbejder på at optimere loadtiden på både billig og pro. Vi er klar over, at det ikke helt kører ligeså godt som det har gjort før. Det har umiddelbart ikke noget med antallet af kunder/website per server, men har mere noget med opsætningen der skal tunes. Vores tests har i hvert fald indtil videre vist en markant forbedring, når vi har tunet serveren. Det håber jeg du kommer til at mærke til, når vi ruller det ud inden for de næste 1-2 måneder.

 

God weekend til alle. :-)

 

Det vil jeg glæde mig meget til, for mit pro site kører faktisk ringere end mit billige web4 hotel på nær min Admin side, som jo desværre ikke kommer mine besøgende til gode. Jeg håber da, at det er i orden før om 1-2 måneder?!? Jeg skiftede midt i september og har ikke ændret på noget væsentligt. Faktisk har jeg lige opgraderet til version 1.4.9 for 2 uger siden. Og den version skulle jo efter sigende skøjte derudaf - men det er altså desværre ikke tilfældet - se vedhæftede.

 

P.S. Shoppen har kun ca. 250 varenumre, så det er altså ikke et kæmpe site overhovedet og billeder er optimeret før upload - og ofte er der kun 1 billede pr. vare. Faktisk burde shoppen bare loade superhurtigt - altid:-)

post-59716-0-66336100-1353800539_thumb.jpg

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...