Jump to content

[solved] PS winkel opzetten maar oude site nog houden


Recommended Posts

Goeden middag

 

Ik heb de PS geïnstalleerd in de root map maar nu wil ik graag mijn oude site voorlopig nog behouden totdat ik alles werken heb in Prestashop en alle artikelen ingevoerd heb.

 

Mijn oude site kreeg je met de index.html die automatisch geopend werd als jet het domein in de browser ingeeft. PS heeft de index.php. Die heb ik dus gewijzigd in index-ps.php zodat mijn oude site nog steeds de actuele blijft en de Prestashop niet.

Nu wil ik graag we de homepage van de Prestashop winkel kunnen zie, Ik dacht dat je dan gewoon in de browser-adres-regel achter het domein ...nl/index-ps.php kon gebruiken maar dan lukt dus niet.

Hoe kan ik dat werkend krijgen?

Ik had eerder alles van PS in een aparte map in de root gezet maar vind dat uiteindelijk wat minder professioneel staan. Ok kan ik de index.php van PS in een aparte "prestashop" map zetten zodat ik de PS hoempage met ...nl/prestashop/ de homepage wel kan openen?

Vanuit de backoffice krijg ik ook mijn "oude" index.html pagina wat of zich wel logisch is want de index.php van Prestashop heet nu index-ps.php

Edited by Frevab (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoi

normaal gaat index.html voor index.php

je kan de index.php inderdaad niet wijzigen

omdat heel veel files naar index.php verwijzen ,,

 

als je index.php gewoon weer terug zet

en je de gewone site index.html noemt

dan opent de gewone site als je op je domein komt

 

wil je de webwinkel zien dan type je eenvoudig : www.je-domein-naam.nl/index.php

en voila daar is je webwinkel

je kan ook vanuit je bo de voorkant van je webwinkel openen door op het knopje bekijk mijn webwinkel te klikken

 

je had de pretashop ook in een map kunnen laten staan , dan geheel klaarmaken

en als deze klaar is naar je root zetten ,,

 

succes

Link to comment
Share on other sites

Je kan wel wat afdwingen in de .htaccess

 

eerst index.php:

 

DirectoryIndex index.php index.html

 

hoi frens is ook een mogelijkheid maar zoals scorp zei net andersom ,,

 

maar in dit geval niet echt nodig

vooral als hij zijn webshop in onderhoud modus zet ,, en dat is niet eens nodig :D

Link to comment
Share on other sites

begin jij ook nog. :angry: .het was een voorbeeld :)

 

Ik heb mijn schoonmoeder vandaag verhuisd ...dus laat me met rust :P

 

Haha ja maar..........maar....maar ....

volgend bericht is dan ,

ik heb de htaccess aangemaakt maar nu als ik het domein intypel dan kom ik in mijn webshop :lol:

 

Oeffff ja dan neem ik maar even liever afstand ,, want dan heb je een prachtige dag achter de rug ? :D

Link to comment
Share on other sites

Haha ja maar..........maar....maar ....

volgend bericht is dan ,

ik heb de htaccess aangemaakt maar nu als ik het domein intypel dan kom ik in mijn webshop :lol:

 

Oeffff ja dan neem ik maar even liever afstand ,, want dan heb je een prachtige dag achter de rug ? :D

 

Was andreas hiervan ook op de hoogte ? dat kan verklaren waarom hij een paar dagen voor en erna niet te zien is :lol:

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nu weet ik waarom ik een keer zo'n hoop melding kreeg in mijn mailbox van reactie op mijn topic......

 

Maar goed, als ik zowel index.html (oude site) als ook een index.php (Prestashop) in de root heb staan, dan pakt hij dus niet de html maar de php als ik gewoon het domein intype. Dus vandaar mijn vraag.

 

Als het zo is dat het php bestand naar veel andere verwijst dan maakt het toch niet uit hoe dit php bestand heet!? als bestand wat het eerste gelezen wordt als iemand de domein opent lijkt me dat wel het geval, of toch niet?

Als ik het php open met notepad staat er niet echt veel in:

 

require(dirname(__FILE__).'/config/config.inc.php');

ControllerFactory::getController('IndexController')->run();

 

Ik was ook benieuwd of, als je de hele installatie in een aparte map doet, je later de hele inhoud van de map zo maar naar de root www map kan zetten zonder dat je iets beschadigd.

Had van de week een besmetting van alle java en index bestanden waarin opeens een het einde een regel toegevoegd is verwijzende naar een andere site met malware, dus moest de hele boel opnieuw installeren. Eerst geprobeerd de java en index.php op te schonen maar bleef de http500 error melding houden kon de site niet meer getoond krijgen of bij de BO komen. Ik kreeg zelfs de nl.php bestanden van mijn theme niet eens geupload. Als test de standaad PS theme nl.php geprobeerd en dat ging goed maar van de andere theme bleef hij maar melden dat geblokkeerd was. Nu maar de nl.php in de theme-zip gedaan en straks maar even kijken of die dat wel lukt want ik wil al mijn vertalingen van de niet nederlandse theme wel weer terughebben.

Maar het ging dus over de index.php

Nog andere ideeën?

Link to comment
Share on other sites

Het is net anders om :-)

er zijn vele bestanden die index.php oproepen

en inderdaad er staat niet veel in , maar open de map met controllers :-)

 

anders wijzig je index.html in index.htm < de h komt immers voor de p >

kan zijn dat je server eerst voorrang geef op de kortste index

het is vreemd dat bij jou eerst de php opgeroepen wordt

ik heb ook wel vaker een shop tussen een bestaande website geinstalleerd

heb nog nooit gehad dat de index.php voorrang kreeg op index.htm of html

 

je kan gerust een shop in een map installeren en klaar maken

ik doe niks anders :-)

info hoe je erna de shop om moet zetten , vind je hier

http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/prestashop-naar-een-ander-domein-verhuizen/#more-812

je hoeft dan niks aan je database te doen ,

alleen een copy van je files te maken ,deze downloaden

je website verwijderen ,

een bestandje wijzigen en opslaan

en dan de prestashop bestanden in je root uploaden

klaar ,,

 

succes coen

Link to comment
Share on other sites

Het is net anders om :-) er zijn vele bestanden die index.php oproepen en inderdaad er staat niet veel in , maar open de map met controllers :-) anders wijzig je index.html in index.htm < de h komt immers voor de p > kan zijn dat je server eerst voorrang geef op de kortste index het is vreemd dat bij jou eerst de php opgeroepen wordt ik heb ook wel vaker een shop tussen een bestaande website geinstalleerd heb nog nooit gehad dat de index.php voorrang kreeg op index.htm of html je kan gerust een shop in een map installeren en klaar maken ik doe niks anders :-) info hoe je erna de shop om moet zetten , vind je hier http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/prestashop-naar-een-ander-domein-verhuizen/#more-812 je hoeft dan niks aan je database te doen , alleen een copy van je files te maken ,deze downloaden je website verwijderen , een bestandje wijzigen en opslaan en dan de prestashop bestanden in je root uploaden klaar ,, succes coen

 

ik kom er niet met twee index bestanden in de root dus heb alles van PS gedownload, settings.inc.php gewijzigd (was alleen de map die ik er in gezet heb) en weer geupload in die map. Nu krijg ik HTTP-fout 500 (Internal Server Error) error.

Wat klopt er niet?

Link to comment
Share on other sites

owjee nu heb je hem dus stuk gemaakt ,,,,, :)

 

heb je de hele prestashop in de nieuw aangemaakte map gezet of alleen de config map ??

want snap even niet wat je bedoeld met was alleen die map die ik erin heb gezet ,,,

 

maar als je alle bestanden van de prestashop in 1 map hebt gezet

de config aangepast hebt <de naam van de map moet er dus bijgezet worden>

en je alle benodigde mappen en bestanden de juiste rechten hebt gegeven moet deze gewoon werken

 

anders precies volgens deze handleiding doen dan lukt het zeker

http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/testomgeving-maken/

Link to comment
Share on other sites

owjee nu heb je hem dus stuk gemaakt ,,,,, :)

 

heb je de hele prestashop in de nieuw aangemaakte map gezet of alleen de config map ??

want snap even niet wat je bedoeld met was alleen die map die ik erin heb gezet ,,,

 

maar als je alle bestanden van de prestashop in 1 map hebt gezet

de config aangepast hebt <de naam van de map moet er dus bijgezet worden>

en je alle benodigde mappen en bestanden de juiste rechten hebt gegeven moet deze gewoon werken

 

anders precies volgens deze handleiding doen dan lukt het zeker

http://www.prestasho...omgeving-maken/

 

Geen idee wat ik gedaan heb. volgens mij had ik wel alle mappen overgezet.

Maar goed. Heb eerst de site gebackuped en de originele Prestashop opnieuw geüpload in de juiste map in de root, in de database de tabellen geëxporteerd en verwijdert en de install opnieuw gedaan. Database tabellen weer vanuit de back-up geïmporteerd en de taalmappen weer los geüpload vanuit de back-up. heb glagvezel dus dat ging snel.

Nu draait alles weer prima.

Als ik alles heb draaien zoals ik het wil dan moet ik nog maar even zien of ik hem weer naar de root terugzet of hem in de map laat staan. Map nu shop genoemd dus op zich kaan die daar in blijven staan en laat ik de index.html gelijk doorlinken naar de shop map als dat werkt (moet ik nog even testen, maar op zich als ik in de browser nu www.xxx.nl/shop intype dan opent hij ook de Prestashop site.

Ik heb alleen gisteren iets veranderd waardoor ik de brutoprijs incl btw niet meer kan ingeven, alleen de netto prijs. Weet niet waar ik dit weer kan terugzetten. Kon me herinneren dat er ergens een instelling stond of je de prijzen incl btw wil weergeven maar kan het niet vinden.

Nog 2 andere vraagjes nu ik toevallig zit te typen: euro teken staat nu achter de prijs. Kan dit ook voor de prijs (Prestashop is frans dus begrijpelijk wat de fransen zetten het valuta teken achter het bedrag). 2e vraag: ik wil graag de bestellingen in mij eigen mailbox ontvangen ipv inloggen op de admin om te zien of er bestellingen zijn. Kan dit ergens ingesteld worden, of eventueel als cc of bcc van de email die naar de klant uitgezonden wordt? Ik heb op mijn oude site een script staan waar ik ook het bestelformulier met een cc naar de klant laat sturen als afschrift van zijn bestelling.

Link to comment
Share on other sites

2e vraag: ik wil graag de bestellingen in mij eigen mailbox ontvangen ipv inloggen op de admin om te zien of er bestellingen zijn. Kan dit ergens ingesteld worden, of eventueel als cc of bcc van de email die naar de klant uitgezonden wordt? Ik heb op mijn oude site een script staan waar ik ook het bestelformulier met een cc naar de klant laat sturen als afschrift van zijn bestelling.

Hiervoor heb je de mailalerts module
Link to comment
Share on other sites

Hiervoor heb je de mailalerts module

 

Gevonden! Bedankt

Had hem er uit uitgegooid om bij de vertalingen niet onnodig veel velden te hebben die nog vertaald moesten worden. Heb hem er weer bijgezet. Vond hem eerst niet omdat hij geen mailalerts meer heet maar "Email meldingen".

Link to comment
Share on other sites

heb mijn vraag over het valuta / euro teken ook gevonden:

 

Volgens mij is het dit:

Beheersysteem > Payment > Currencies

 

Vreemd genoeg is de vertaling van dit veld:

Wisselkoers van een eenheid van uw standaard winkel valuta (bijvoorbeeld 1 €) naar deze valuta. Als bijvoorbeeld de standaard valuta Euro's zijn en deze valuta Dollars, type dan '1.20' in

 

Heb gekozen voor de optie X0.000,00 en nu staat het euro teken voor de prijs ipv er achter

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alleen gisteren iets veranderd waardoor ik de brutoprijs incl btw niet meer kan ingeven, alleen de netto prijs. Weet niet waar ik dit weer kan terugzetten. Kon me herinneren dat er ergens een instelling stond of je de prijzen incl btw wil weergeven maar kan het niet vinden.

 

Gevonden: staat bij Beheersysteem > Shipping > Countries en dan Netherlands wijzigen en "BTW label weergeven" aanvinken

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...