Jump to content

Local to host


jefgees

Recommended Posts

Hoi beste prestashoppers,

Ben nu al een tijdje aan het werken met prestashop 1.5.2

Heb lokaal (onder XAMPP) dezelfde versie draaien met dezelfde databasenaam als bij de host.

 

Probeer telkens eerst iets uit lokaal en dan doe ik nog eens hetzelfde bij de host. Lijkt me wat van het goede te veel. Vermoed dat er een andere (simpelere) ,manier moet zijn.

Alleen ik kan ze niet zo op internet vinden (wat past bij versie 1.5.2)

Kan iemand me een link naar een handleiding doorsturen (??) of uitleggen hoe ik de lokaal draaiende versie kan uploaden naar het hostingbedrijf en dat alles perfect verloopt.

Kan me moeilijk voorstellen dat je dit bij "preferences" "seo & URL" "winkel URL" kunt klaar krijgen door enkel de links te wijzigen in de domeinen.

 

Of is het toch "that simple".

Heeft iemand de gouden tip en/of wijze raad?

 

grtz,

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Je moet inderdaad alles uploaden naar de FTP en dan de database aanmaken of als je die al hebt bij je hosting dan moet je je huidige database exporteren en bij je hosting importeren.

Wellicht zijn de gegevens daarvan anders als lokaal dus moet je ook je settings.php aanpassen.

 

Kijk hier eens naar als voorbeeld: Prestashop naar een ander domein verhuizen Denk dat je daar wel info uit kunt halen.

Mocht het niet lukken kun je me een DM of mail sturen.

Link to comment
Share on other sites

Hoi djkavaa,

bedankt voor je wel zeer snelle reactie. Had deze link al gevonden en doorgespit. Was wel niet zo eenvoudig als het er uit ziet. Vooral de database met importeren en aanpassen.

Daarom mijn post.

Vroeg me af of deze procedure ook geldt voor versie 1.5.2?

Bestaat er ook een mogelijkheid om de pagina's die je bewerkt en/of producten die je wijzigt /toevoegt rechtstreeks te uploaden. Of dien je steeds deze ganse procedure te herhalen? Want hier is sprake van een ganse site.

Of dien ik eerst lokaal alles af te werken en dan alles te uploaden.

Het apart uploaden (zoals bvb bij dreamweaver) kan dus niet (of wel??)?

Nu heb ik dat probleem niet, omdat wat ik lokaal doe (en het is ok) nog eens herhaal op de host. Maar zit dan uiteindelijk wel 2 x dezelfde winkel te maken.

Of sla ik de bal volledig mis. Is voor mij de allereerste keer dat ik aan zo'n project begin. Was eerst begonnen met ecwid, maar ben zeer vlug overgestapt naar Prestashop. Lijkt me een heel pak professioneler.

 

grtz,

jef

Link to comment
Share on other sites

Ben voorlopig alles en lokaal en bij host netjes hetzelfde aan het opmaken. Hoop daarna genoeg info te vinden om 1.5.2 over te laden naar host.

Moeilijkste deel lijkt me het exporteren van de database.

We blijven hopen.

Bedankt voor je info.

Grtz,

jef

 

PS. Weet je toevallig hoe je in horizontaal menu een link kunt toewijzen aan een item. Ik zou heel graag bij www.alvoge.nl/Shop in het horizontaal menu aan het item "INTRO" een link willen toekennen zodat die terug naar de beginpagina van de shop gaat. Zoiets als

 

 

<a href="http://localhost/alvoge/Shop/">INTRO</a> aan het item INTRO.

Veronderstel dat ik de database zal moeten induiken. Allee, weet ik niet zo goed waar. Enige help en hulp is uiteraard welkkom.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens,

je bent fantastisch!

Zit ik nu al een hele middag achteraan te hikken en er kwam maar geen oplossing.

Bedankt voor de schitterende tip.

You make ik look so easy ... Is altijd zo als je er veel van kent en over weet.

grtz,

jef

 

Weet je toevallig hoe ik het blok "bekeken producten" kan terug toveren? Heb al alles geprobeerd; Herstellen, de-installeren, installeren , ... maar niks schijnt te helpen.

Link to comment
Share on other sites

Goeiemorgen musicmaster,

 

inderdaad al bij modules>positions gekeken. Zie alleen een "leeg" kadertje met hoofding , 4 uit elkaar gaande pijltjes en de tras-can.

Heb al gedeïnstalleerd en terug geïnstalleerd, doch het schijnt niet te lukken.

Heb al een lange speurtocht op internet achter de rug.

Schijnt me dat je deze module toch ook los moet kunnen downloaden. Alleen kan ik niet vinden waar (voor versie 1.5.2)

Alvast al bedankt om mee te denken.

grtz,

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi musicmaster,

heb ik inderdaad meteen uitgetest.

But it did not work the way it should be.

 

Hoi Frens,

Heb ik ook al gedaan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Als je het wil proberen: www.alvoge.nl/Shop

Bekijk enkele producten, maar er gebeurt niks.

Riente. Nada. Nothing. Niks. Nikske.

 

Probeerde dit ook bij jouw link.

Maar the same resultaat (dixit OOOh bah Maaa)

En btw ..

 

Wat bedoel je met "voorvoet"???

 

Lijkt me ingewikkeld.

Wordt er een beetje crazy van.

Heb dezelfde handelingen gedaan zowel lokaal als bij hosting.

En lokaal geen problemen,

...

en de rest kun je wel raden ....

 

Bedankt voor het nog steeds willen meedenken,

dat is nu juist de kracht van een forum.

Kracht wil ik wel hebben,

maar

meedenken laat me soms in de steek ...

 

Grtz,

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nee, nee ik bekijk een product en verwacht dan dan het in de bekeken producten komt.

Maar dat is niet .. of ik doe iets verkeerd...

 

Ga ik naar de link http://www.u-site.nl/ps1520test/nl/ dan zie ik links onderaan een block met titel "voorvoet" .

Vroeg me af wat je daarmee bedoelt.

 

 

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ok voorvoet=testje.

Maar hoe krijg je "bekeken producten" terug in the picture??

Frens,

weet het niet maar is het niet een beetje zoals "attendre Godot",

 

???

grtz,

jef

 

mocht iemand de gouden tip weten, WELKOM, WELKOM, WELKOM

 

Was vergeten, verdwijn nu eventje want quality time met dochtertje: the voice of Holland!!!!

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi musicmaster,

 

Sommige mensen verdienen een standbeeld.

Wel, van mij mag jij er een hebben.

Heb je raad opgevolgd en alle cookies verwijderd.

En ... schitterend.

Alles werkt weer.

En ook weeral iets bijgeleerd.

 

Bedankt en geniet (al dan niet regenachtig) van het WE,

 

grtz,

 

jef

Link to comment
Share on other sites

eyp,

 

dus geen standbeeld voor musicman, bedoel je ;-)

 

Je hebt gelijk hoor: bij nieuwe producten kan je niks zien. Dit block moet namelijk weg.

Maar daarentegen: het block "viewed products" .

Problems, problems, problems

heb bij allemaal de cookies verwijderd.

Maar ....

Lijkt het alleen een beetje te doen bij Mozilla en Chrome (ook niet volledig telkens maar 1 bekeken product). Heb hier op 2 verschillende computers uitgeprobeerd met IE 8. Bij één doet ie het maar half. Krijg maar 1 bekeken product en de afbeelding komt niet te voorschijn. Bij de andere riente, nada, geen bekeken producten laat staan dat er een afbeelding zou komen.

Heb nochtans 3 producten in BA aangegeven bij de configuratie van "bekeken producten".

Dus toch maar verder zoeken en hopen dat er een oplossing komt.

 

Bedankt voor je reflex,

 

grtz,

 

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wil altijd graag iets bijleren.

En misschien is dit een een domme vraag.

Maar hoe bepaal je of iets een "bug" is of niet?

 

Maak je dit op de een of andere manier kenbaar aan het prestashop-team??

Komt er een patch of update voor uit?

Gaat hier veel tijd over??

 

grtz,

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als er meer mensen van iets bepaalds last hebben kan het een bug zijn , heb jij het enkel dan misschien weer niet , moeilijk aan te geven.

 

Als jij in elk geval denk dat er iets mis in PS moet je dat gewoon melden...hoe het afloopt zie je wel, dit kan je hier doen

http://forge.prestashop.com/secure/Dashboard.jspa wel aanmelden.

 

Als je klacht terecht blijkt wordt er actie ondernomen , ook hangt veel van de deskundigheid af van degenen die de bug moet afhandelen is mijn ervaring

 

Ik heb er eens een gemeld en kreeg op een gegeven moment via mail te horen van persoon A dat ze niks kon ontdekken , een uurtje later kreeg ik weer en mail van een persoon B dat hij een oplossing had gevonden !

 

En geduld is een schone zaak, het kan lang duren

 

Hebben ze een oplossing kun je die gelijk overnemen, en uiteraard wordt die ook meegenomen in een volgende versie.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens,

had al halvelings zoiets verwacht. Dan misschien toch maar terug naar versie 1.5.1. Daar dacht ik dit euvel niet te hebben.

Maar toen had ik wel iets anders. Wat toen ook een bug had kunnen zijn (volgens hostingbedrijf).

Dus zo blijf je bezig.

Heb jij, met je prestashop ervaring een hint of tip welke versie er "stable" en bijgevolg te vertrouwen is?

 

grtz,

jef

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

 

Ik draai zelf ver 1.4.7.3 geen probleem,anderzijds in elke versie is wel wat

 

Binnenkort zal wel weer een update van v1.5x komen dus........

 

Hosting bedrijven spreken al gauw van een bug in software,,moet je maar weer afwachten of die dan in een oudere versie niet optreed.

 

Ik heb een v1.5.2 draaien en zie eigenlijk nauwelijks problemen , zover ik het kan zien

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het rare is dat ik het fenomeen van de bekeken producten zowel lokaal als bij het hostingbedrijf heb.

Is dan toch wel toevallig dat ik bijna dezelfde "fouten" heb.

Ook lokaal ervaar ik dezelfde problemen met de verschillende browsers.

 

Strange, strange, strange ...

grtz,

jef

Link to comment
Share on other sites

Goeiemorgen Frens,

 

Klopt, ik vind inderdaad de module "bekeken producten" niet zo belangrijk, omdat ik toch nog wel over een ietwat goed functionerend geheugen beschik.

En indien nodig weet ik wel de weg te vinden om terug naar het bekeken product te gaan.

Meen toch ergens gelezen te hebben dat surfers, mensen, klanten soms een beetje lui zijn.

Soms ook niet weten hoe ze terug moeten gaan naar een vorige (bekeken) pagina.

Bestaat de kans dat dit individu het allemaal veel te ingewikkeld vindt en dan maar uit je webshopje verdwijnt.

En dus ook geen inkomsten.

En dat is niet de bedoeling.

 

Ben nog niet zo goed thuis in de structuur van PS. Maar mag ik aannemen dat als ik PS opnieuw uitpakt in een map. Op zoek ga naar de module "blockviewed products" deze kopieer en in mijn huidige map zet dan zou het kunnen dat alles wel werkt?

Of ga ik dan juist de vernieling in?

 

grtz,

jef

Edited by jefgees (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Jef,

 

je moet gewoon wat rondkijken hoe de "groten" een en ander aanpakken, voorbeelden genoeg.

 

Met die module komt het wel goed, ik denk dat het een algemene bug is , gezien de problemen die er nog zijn.(cookies ed)

 

edit

 

Verder ben ik ook geen expert, weet wel een en ander ... :)

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ok, het is dus "attendre Godot".

Niks mis mee. Zijn gewend om te wachten.

 

Wel veel, heel veel bedankt voor je tijd en energie.

Heb veel bijgeleerd.

 

en nu echt gaan genieten van een zonnig WE,

althans hier in Baarle is het zonnig.

 

jef

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...