Jump to content

Update installatie


mikekoning

Recommended Posts

Back-up van de site, SQL en Nederlandse vertalingen.

  1. Vervolgens download je de laatste versie van prestashop (link wordt gegeven in de back-office), open de ZIP en daarin zit de map prestashop, pak deze uit en zet de map op je pc. Zoek daarin de map admin en verander deze naar de map zoals die op de server heet.
  2. In de uitgepakte map prestashop staan ook de mappen classes en mails, als je hierin wijzigingen hebt aangebracht dan kun je de mappen van je backup kopiëren naar die van de update. Als je geen veranderingen hebt gemaakt kun je deze stap overslaan.
  3. Als je veranderingen van de core hebt gemaakt dan worden deze overschreven tijdens de update.
  4. Vervolgens upload je de inhoud van de map prestashop naar je server via FTP.
  5. Ga naar je website en voeg /install achter de URL dus bijvoorbeeld www.mijnprestashop.nl/install.
  6. Kies "I want to update prestashop to a newer version" en doorloop de installatie van de update.
  7. Verwijder de map install van de server en check in de back-office of alles nog werkt.

Link to comment
Share on other sites

Tijdens het updaten zal gevraagd worden om bepaalde modules uit te schakelen en daar valt de iDeal module ook onder (tenminste bij mij wel). Deactiveer de module en na de update kun je de module gewoon weer activeren.

 

Ik bedenk me net trouwens dat bij mij ook de afbeeldingen van een aantal categorieën en manufacturers veranderen naar shure en apple afbeeldingen. Dit zit uiteraard in de update onder de map /img/p en /img/m die zou je er nog uit kunnen halen zodat het niet overschreven wordt tijdens de update

 

Je kunt ook deze Engelstalige (uitgebreidere) tutorial volgen.

Edited by Frank van der Voort (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ik wilde dit doen om van 1.5.0.17 naar 1.5.3 te gaan. Alle bestanden (inclusief extra plaatjes, etc) geupload, naar /install en daar wil hij alleen maar een nieuwe versie installeren. Ik kan nergens kiezen voor upgraden naar nieuwere versie.

En dan gaat het mis in stap "Configure your database by filling out the following fields:"

 

Ik wil dan helemaal geen nieuwe database/user etc aanmaken, maar hij moet de oude gewoon herkennen. wat gaat er fout?

Link to comment
Share on other sites

Ik wilde dit doen om van 1.5.0.17 naar 1.5.3 te gaan. Alle bestanden (inclusief extra plaatjes, etc) geupload, naar /install en daar wil hij alleen maar een nieuwe versie installeren. Ik kan nergens kiezen voor upgraden naar nieuwere versie.

En dan gaat het mis in stap "Configure your database by filling out the following fields:"

 

Ik wil dan helemaal geen nieuwe database/user etc aanmaken, maar hij moet de oude gewoon herkennen. wat gaat er fout?

Met een upgrade moet je niet de /install/index.php aanroepen maar /install/upgrade.php
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...