Jump to content

Aanpassen namen in Nederlands


Recommended Posts

Hallo Prestashop users(gebruikers). Ik ben zeer nieuw hier. Ik heb wel een webshop ontwerp van osCommerce. Omdat mijn provider dat niet meer ondersteund ben ik op zoek naar een alternatief. Op aanraden is dat Prestashop. Ik heb dat momenteel geinstalleerd en wil nu de namen op mijn openingsscherm veranderen, zoals :Manufactures, Cart, Our Stores,Featured products enz.

 

Waar ik ook zoek... niet te vinden. Wie helpt mij op weg. En waar kan ik handmatig meer aan de template wijzigen??

Link to comment
Share on other sites

In het administratiegedeelte ga je naar tools--->translations

 

Als je verder nog niets in je webshop hebt gedaan kan je beginnen met het nl-pakket te importeren: kies bij taal toevoegen voor nederlands en volg de aanwijzingen.

 

Daarna kan je op deze pagina bovenin kiezen voor winkelvertalingen (en later resp de andere opties) en klik op het nederlandse vlaggetje; dan kan je handmatig de items die nog niet vertaald zijn naar nederlnads vertalen.

Link to comment
Share on other sites

Ja dat had ik reeds geprobeerd zonder resultaat helaas.

 

Tot ik ergens een verhaal op het forum tegen kwam dat Firefox een add-on nodig heeft.

Nadat ik die had geinstalleerd kwamen de (Nederlandse) namen plots op het scherm.

 

Dank voor de reactie.

 

Opgelost dus (Waar klik ik dat aan)

Link to comment
Share on other sites

Toch niet helemaal opgelost. Zie dat bij de bevestiging bij klanten welke voor een overschrijving kiezen de term Awaiting bank wire payment krijgen als mailtje. Ik dacht dat iemand dat ooit had opgelost hier op het forum, maar helaas heeft me een zondagmiddag gekost maar niet de oplossing. Hoe en waar maak ik hier een mooie Nederlandse zin van

Link to comment
Share on other sites

Awaiting bank wire payment kan je vertalen in 'In afwachting van uw bankoverschrijving' o.i.d.

E-mails (tekst en subjects) kan je, zoals marfique al aangaf. vertalen bij Tools-->Translations. In het dropdown menu kies je dan e-mail template translations. Je kunt ook email bestanden (text en html formats) ook direct aanpassen in de /mails/nl folder.

 

Als je geen Engels als taal op je webshop aanbiedt, dan kan je het beste deze (en alle overige talen behalve Nederlands) uitschakelen in Tools-->Languages. Let wel: het is beter Engels niet te verwijderen maar slechts uit schakelen. Andere talen kan je wel zonder problemen verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Toch niet helemaal opgelost. Zie dat bij de bevestiging bij klanten welke voor een overschrijving kiezen de term Awaiting bank wire payment krijgen als mailtje. Ik dacht dat iemand dat ooit had opgelost hier op het forum, maar helaas heeft me een zondagmiddag gekost maar niet de oplossing. Hoe en waar maak ik hier een mooie Nederlandse zin van

http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/149753-nederlands/page__view__findpost__p__742173

Link to comment
Share on other sites

Voor een goede nachtrust: Kijk even in het beheerscherm onder Orders->statuses

 

Als je de teksten van de tabbladen wilt wijzigen ga je naar. Employees -> Tabs

 

De tabjes zitten niet in de vertaalmodules vanwege de Engelse gebruiksaanwijzing.

 

De meest recente vertaling van Prestashop staat op mijn eigen website:

 

nl.gzip

 

De e-mailtemplates zijn in de vertaling ook juist (dus met de optie van bestellen zonder account)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...