Jump to content

Order niet te zien BO


Kanda

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

 

keek gisteren op mijn webshop, had een nieuwe klant, ik zag alleen geen order dus ik dacht dat hij geen bestelling had gedaan.

Totdat ik op mijn bank keek en ik zag dat er een bedrag was overgemaakt door iDEAL, daardoor kon ik er gelukkig snel achterkomen dat ik het product moest versturen en een factuur moest opmaken.

 

Dit heeft Prestashop niet gedaan en geeft ook aan bij Customers dat de klant geen geldige orders heeft geplaats, terwijl ik wel de betaling via iDEAL ontvangen heb?

 

Bij een vorige klant was dit WEL het verhaal en kon ik netjes alles zien, ook dat de betaling was verricht en dat de Order succesvol gelukt was, ook was er een pdf factuur gegenereerd op basis van deze bestelling, dit geldt nogmaals niet voor de nieuwe klant.

 

Enig idee waarom hij dit niet laat zien bij de BO van de Orders ???

Link to comment
Share on other sites

Ben je toevallig een iDEAL Easy of iDEAL Basic klant van een bank?

 

Zo ja, dan is het probleem dat bij deze goedkopere/eenvoudiger iDEAL implementaties geen echte terugkoppeling is met je webshop. M.a.w. als een klant na een iDEAL betaling op de een of andere manier niet meer teruggaat naar je webshop, dan krijgt je backoffice geen signaal dat de betalng met succes is afgerond en daarmee een order geplaatst.

Je leest hier meer over in deze oude topic:

http://www.prestashop.com/forums/topic/104141-ideal-betaling-werkt-bestelling-bevestigen-is-weg/

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...