Jump to content

Ideal betaling werkt, bestelling bevestigen is weg !


Recommended Posts

Hoi,

Ik loop momenteel tegen een vervelend probleem aan..
Als mensen via Ideal hun bestelling willen betalen krijg ik wel de betaling binnen maar niet de order..
Ook de klant ziet wel de afschrijving maar krijgt geen orderbevestiging, ook in het account gedeelte van de klant en in de backoffice missen wij de order ?
Na controle blijkt dan ná de betalingsoptie van Ideal de knop "ik bevestig mijn bestelling" niet zichtbaar meer is ?
De Ideal pagina wordt direct geladen naar de bankkeuze's, hierdoor kan de klant de bestelling dus niet bevestigen.

Wie O wie kan mij hiermee uit de brand helpen ?

*als ik de optie "kontant bij afhalen" of "per overschrijving" selecteer dan kan ik wel de order bevestigen.
Het probleem is dus dat de Ideal module de bevestigingspagina overslaat.....

Alvast bedankt !

Mvg,
Dennis

Link to comment
Share on other sites

Ik kom er maar niet uit.......:(
Is er iemand die al dan niet tegen betaling dit voor ons kan oplossen ?
De ideal pagina moet dus geopend worden ná de knop "bestelling bevestigen"
Het enige wat gedaan hoef te worden is een redirect in een pagina plaatsen waardoor Ideal geopend word, zodat de bestelling bevestigd wordt.....
Ik hoor het wel..

Groetjes,
Dennis

Link to comment
Share on other sites

@Stefand

Ik ben bezig geweest om de ideal pagina ná "de bestelbevestiging" te plaatsen....
Vervolgens op de bevestigingspagina een redirect geplaatst dat na 5 seconden de ideal pagina automatisch laadt..
Dit heeft precies 1 dag gewerkt, hierna krijg ik na de bevestigingspagina een vastloper............
Heb de backup maar weer terug gezet want dit was blijkbaar niet dé oplossing.
Mischien dat je mijn ideetje wat beter kan uitwerken ?

Groetjes
Dennis

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is het zo, ik gebruik de one page checkout in 1.4
Daar staat iDEAL dan tussen, zodra je daarop klikt kom je direct in de internetbankier omgeving, klant betaald, gaat allemaal goed. Maar de return naar de shop gaat dan vaak wel goed, maar in enkele gevallen ook weer niet. Dan is iDEAL wel gelukt (klant heeft betaald) maar er is geen order aangemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Dit gebeurt omdat de bestelling niet bevestigd wordt...
Mijn eerste oplossing werkte heel even, de rede dat het nu niet meer werkt is mij niet geheel duidelijk.
We hebben momenteel hetzelfde probleempje...
Ben inmiddels bezig met een andere module, overigens werkt deze ook niet goed.....je raad het al.

Link to comment
Share on other sites

Ik werk bijna dagelijks met prestashop (ontwikkeling,ontwerp alles eigenlijk) De een helemaal zonder problemen en in sommige gevallen gaat er wel een betaling succesvol, maar de bestelling wordt niet opgeslagen. Dit komt nu 1 op de 100 keer voor. Niet goed dus, want was niet in 1.3 zo.

Ik moet het nog verder onderzoeken.

Link to comment
Share on other sites

Ok,

Ik heb nu nog een statische website draaien waaruit we verkopen, de nieuwe shop gemaakt met prestashop is klaar op het ideal gebeuren na dan, maar aangezien mijn kennis hier eigenlijk wel ophoud laat ik prestashop even voor wat het is...
Toch hoop is dat er spoedig een oplossing hiervoor komt, vind prestashop geweldig !

Link to comment
Share on other sites

Ik zal ook eens kijken of ik ergens een oorzaak kan vinden. Niet dat ik de expert ben, maar kan altijd proberen

Zoals het hier beschreven wordt, dat de module het soms wel goed doet en soms niet, duidt mogelijk op een communicatiefout met iets externs. Zoals het niet aankomen van de betaalbevestiging van de PSP. Is deze bevestiging soms nodig om de order weg te schrijven?

Is er verder nog zoiets dat het altijd gebeurt als de klant bij een bepaalde bank zit, of iets soortgelijks? Ik zou me kunnen voorstellen dat een bepaalde bank de 'status=betaald' niet goed doorstuurt naar de PSP, die vervolgens jouw prestashop niet informeert.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hij slaat inderdaad de bevestiging over.
Maar.. ik heb in payment.php (binnen de iDEAL module van ideal-checkout.nl) een fix toegepast, wat het volgende probleem bij mij heeft opgelost:

Zodra in prestashop 1.4.0.17 de klant wil afrekenen via iDEAL met de optie: gast afrekenen (snel afrekenen) werkte de iDEAL betaalmethode niet, hij kwam erbij te staan ,maar bij het openen keerde ik terug naar de order-opc.php pagina. Dus klant kan niet afrekenen met iDEAL.

Nu er een minimale wijziging in payment.php omtrent de return is uitgevoerd door mij, is dit opgelost.
En kan de klant gewoon afreken met iDEAL.

Wie het bestand wil hebben kan mij mailen.

LET OP: er is geen bevestiging bij gekomen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dus het probleem dat de klant wel betaalt heeft maar er wordt geen bestelling aangemaakt in de backoffice. De website waar dit zich voordoet gebruikt ideal-easy met de ABN als bank, en Prestashop 1.3.2 (en iedereen die zegt 'upgraden' die ga ik niet aardig vinden)

Met wat zoekwerk heb ik uitgevonden dat in de tabel 'ps_transactions' het veld 'transaction_status' voor de desbetreffende cart_id op 'NULL' komt te staan, wat dus 'SUCCESS' zou moeten zijn. Het lijkt er op alsof het 'betaald' signaal dat je bank stuurt niet juist wordt verwerkt. Dat dit kon gebeuren bij de combinatie ideal-easy/abn/prestashop daar werd al voor gewaarschuwd in de installatie handleiding van de iDeal module. Dus morgen maar even in de code duiken.... of iemand moet hier een hapklaar antwoord voor mij klaar hebben liggen....

Het is geen mega groot probleem; ik kan in de tabel ps_transactions de pending betalingen zien, compleet met cart_id's er bij. Als er betaald is en dit niet wordt verwerkt dan kan ik het veld 'transaction_status' gewoon op 'SUCCESS' zetten en vervolgens de link die in het veld 'transaction_success_url' wordt gegeven activeren door er heen te surfen. Daarmee wordt de bestelling alsnog geactiveerd in de back office.
Wat mij hierbij wel opvalt is dat 'transaction_success_url' en 'transaction_pending_url' precies dezelfde URL zijn. Ik neem aan dat de 'transaction_status' hierbij het verschil maakt, maar dat zoek ik morgen uit. Nu is het bedtijd.

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg dus het idee dat er bij iDeal-easy helemaal geen signaal terug komt over het wel of niet betaald zijn, en bij gebrek aan een GUI om dat in te voeren moet je dat handmatig doen in de database. Die GUI voor in de backoffice ga ik denk ik morgen schrijven, als ik tijd heb.

Zou het dan niet handiger zijn, iDeal devs als jullie meelezen, om de knop 'betalen met ideal' eerst te leiden langs de "ik wil deze bestelling bevestigen" knop vòòrdat je bij de bank uitkomt? Want zonder deze validatie wordt er geen bestelling aangemaakt.

Een andere vraag: Kan het zo zijn dat een klant de inhoud van zijn winkelwagen nog aan kan passen vlak voor of nadat hij heeft betaald? Gaat er niet op een gegeven moment ergens een slot op de winkelwagen? Het lijkt me wel handig om te voorkomen dat er informatie verloren gaat. Ik heb namelijk twee bestellingen in mijn database waarbij het afgerekende bedrag niet overeenkomt met de totaalwaarde van de bijbehorende winkelwagens. Allebei betaald met iDeal.

Link to comment
Share on other sites

@mischaatje

Ideal easy van de ABN Amro bank is niet geschikt voor gebruik in Prestashop.
Deze variant kent helaas geen terugkoppeling wat er voor zorgt dat de order wordt aangemaakt, het is ook niet voor niets het "instapmodel"
Wij zijn inmiddels overgestapt naar de Ideal only kassa van de ABN.
Ben nog bezig met de configuratie dus kan nu nog niet zeggen of het hiermee wel gaat lukken........
Hou je op de hoogte ;)

Link to comment
Share on other sites

@Voodoochild

Het geeft niet. Wij gaan bij iShine de 100 transacties per maand nog niet halen. Onze rekeninghouder heeft een iDeal vorm op de gok genomen. De goedkoopste dus. De minst handige. Maar meer hebben we nu nog niet nodig.

Voor mijn andere winkel, Horestca, wordt een online catalogus over een webwinkel geprefereerd dus daar heb ik het probleem niet. Horestca handelt in afwijkende maten. Als je een doos van 12,000 kilo varkensschnitzel bestelt, dan kan je een doos van 11,950 of 12,090kgs krijgen; dat weten we pas als we de doos uit de vriezer halen. Je rekent op precies gewicht af. Ik heb in PS nog geen optie kunnen vinden die daar mee over weg kan.

Ik ben bezig om de ideal easy plugin dusdanig aan te passen dat er de bij betaalopties - ideal - configureren een tabelletje verschijnt met daarin alle transactions waarvoor 'STATUS' iets anders is dan 'SUCCESS' met de velden transaction_id, cart_id, bedrag, klant, ordernummer er in, en daarachter een aantal knoppen zoals 'betaald', 'validate', 'canceled', 'lock cart' en misschien nog wat meer opties.

Het volgende punt is het afschermen van het winkelwagentje vanaf het moment dat iemand die 'verder' knop indrukt op de ideal pagina; daar moet echt iets voor gedaan worden. Anders wordt verkoop over een paar maanden gillend gek. Ik denk dat ik daarvoor een knop 'lock' en 'unlock' toe ga voegen. Eerst moet een klant zijn wagentje locken voordat ie verder kan. Als ie besluit met iets anders te betalen, kan hij de cart unlocken. Komt een grote waarschuwing bij 'alleen unlocken als u nog niet betaald heeft.'. Als alternatief zou ik aan de 'verder' knop een actie kunnen verbinden die de inhoud van het winkelwagentje kopieert naar een backup database. Dan kan ik tenminste ZIEN waar iemand voor betaald heeft, ook al verandert hij of zij de inhoud van het wagentje tussen betalen en bevestiging. Hoe en wat, daar moet ik nog even wat meer onderzoek naar doen. Ik wil namelijk niet de andere ideal varianten kapotmaken met customized code voor ideal-easy.

Volgens de info op de site van ABN zelf moet Internet Kassa werken met 'automatische bestelsystemen', dus het moet werken. Ik neem aan dat na betaling, de PSP een packet naar de webwinkel stuurt met een betaalbevestiging, die de website meteen wegschrijft in 'ps_transactions', waarna de knop 'terug naar de webwinkel' die de klant te zien krijgt, de link bevat om naar een bevestigpagina voor de klant te gaan? Ik zie het vanzelf wel.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels is onze winkel live gegaan met Ideal only kassa van de ABN Amro bank.
Tot op heden werkt het perfect, wij krijgen de order en de klant krijgt netjes de bestelbevestiging..
Ideal easy blijkt dus niet geschikt te zijn icm Prestashop, de terugkoppeling mis je bij deze variant..

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels is onze winkel live gegaan met Ideal only kassa van de ABN Amro bank.
Tot op heden werkt het perfect, wij krijgen de order en de klant krijgt netjes de bestelbevestiging..
Ideal easy blijkt dus niet geschikt te zijn icm Prestashop, de terugkoppeling mis je bij deze variant..


Moet de klant ook nog op een knop drukken zoals 'ik bevestig mijn bestelling', zoals hij dat bij overschrijving moet? Of is het signaaltje dat je krijgt van de bank dat er betaald is genoeg voor het systeem om de cart om te zetten in een bestelling?
Link to comment
Share on other sites

Geen knop met "ik bevestig mijn bestelling"
Na de betaling wordt de order aangemaakt, let wel......de klant moet nog steeds op een knopje drukken om terug te keren naar de shop.
Doet hij dit niet...dan is er wel een betaling maar nog steeds geen order ! (grrrrrrr)
Wie O wie kan voor mij op de laatste pagina van ideal een automatische redirect maken dat er altijd terug gekoppeld wordt naar de webshop ?
Dus dat het terug knopje verwijdert wordt en dat er automatisch terug gegaan wordt naar de shop....
Uiteraard tegen betaling oid............

Ik hoor het wel !

Link to comment
Share on other sites

Ik kan het zelf niet opzoeken omdat ik zelf ideal-easy heb en de andere website geen ideal gebruikt, maarre...... zit knopje 'terug naar shop' niet op de pagina van de bank waar jij je klant heen hebt gestuurd? Als dat zo is kan je geen veranderingen aan dat ene knopje aanbrengen. Je zal het probleem dan lokaal op moeten lossen.

Even wat technische informatie voor het geval je het zelf nog niet had gevonden:

Als je het 'er is betaald' signaal krijgt, wordt in de tabel ps_transactions het veld transaction_status veranderd naar 'SUCCESS'. In dezelfde tabel onder veld transaction_success_url staat een URL. Deze URL ziet er als volgt uit:

http://...................../modules/ideal/validation.php?order_id=..............ℴ_code=....................................

Als deze URL wordt bezocht dan kijkt de code naar dat veld transaction_status en als dat op 'SUCCESS' staat, dan wordt de bestelling pas aangemaakt en de winkelwagen verwerkt naar de echte bestelling. Het maakt niet uit wie deze URL bezoekt zolang hij maar bezocht wordt.

Waar ik dan het eerste naar zou kijken is hoe je een klant daar heen krijgt. Ikzelf zou als eerst proberen om de pagina die ze naar jouw bank stuurt, de pagina met het 'verder' knopje er op, vanzelf te laten herladen en aan de pagina toe te voegen een code die kijkt of transaction_status als op SUCCESS staat voor die order_id.

Wat ik sowieso zou doen is deze pagina dusdanig aanpassen dat er in grote rode letters komt te staan:
Vergeet niet terug te keren naar deze webshop nádat u heeft betaald

Ik heb de komende dagen denk ik geen tijd om er zelf even naar te kijken maar als ik iets heb gevonden zal ik het zeker laten horen

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Volgens de ABN moet deze pagina aan onze kant aangepast gaan worden...
De tekst die jij al aan gaf zou ik wel kunnen plaatsen op die pagina, alleen weet ik niet welke pagina het is !
Als ik weet welke pagina het moet zijn kan ik het ook dermate aanpassen dat de klant nergens op hoeft te drukken, dan zorg ik er gewoon voor dat de klant teruggestuurd wordt in een fractie van een halve seconde ;)
Dan zou het probleem helemaal opgelost zijn !

Link to comment
Share on other sites

In iDeal versie voor mijn 1.3.2 werkt het globaal als volgt

Bij stap 5 drukt de klant op 'iDeal' als betalingsmethode. De website gaat dan naar /modules/ideal/payment.php.
Deze geeft het commando execPayment($cart); aan. Deze functie staat in modules/ideal/ideal.php. In deze functie worden alle gegevens verzameld en weggeschreven naar ps_transactions. Daarna stuurt de functie de gebruiker door naar /ideal/setup.php met order_id en order_code als parameters. Dit is de pagina die de klant ziet. De pagina met het grote iDeal plaatje er op, en de knop verder. Hier kan je dus je tekst plaatsen waarin je zegt dat de klant ná betaling nog even terug moet keren naar de webshop.

setup.php roept een gateway routine op die de parameters die naar jouw bank toe gaan prepareert. Deze parameters zijn voor het oog verborgen door middel van tags <input style="visible:hidden">. Je kan ze wel zien als je 'geef broncode weer' of soortgelijk doet. Het enige dat de klant hier ziet op deze pagina (nog steeds setup.php) is het iDeal logo in het groot de 'verder' knop die de klant naar jouw bank stuurt.

Als de klant op die knop drukt, is de klant niet meer aanwezig op jouw site. Jouw bank zal de klant terug moeten sturen, net zoals jij de klant naar jouw bank hebt gestuurd. Pas als de klant weer terug is kan die klant de validatie doen zoals beschreven in de vorige post(s). Omdat ik zelf geen ideal vorm met terugkoppeling heb, weet ik niet waar (welke pagina) de klant op terecht komt als hij wordt teruggestuurd door jouw bank. Ik hoop vurig dat dat de pagina /modules/ideal/validation.php?order_id.....&order;_code..... is. Dat zal iemand anders voor mij uit moeten zoeken. Geen enkele andere pagina in PS wijst naar deze pagina. Tenminste, niet voor zover ik kan vinden.

De pagina validation.php vraagt op aan de URL welke parameters je hebt meegegeven en verwerkt de cart tot een order indien transaction_status op 'SUCCESS' staat'

De conclusie is dat het weinig zin heeft om ideal/setup.php van een boobytrap of auto-ververs of soortgelijks te voorzien, omdat de klant pas betaald nadat hij deze pagina al heeft verlaten. Een optie die je wél hebt is om een knop op setup.php te maken met bijvoorbeeld het opschrift "Deze bestelling bevestigen", die doet wat normaal in validation.php wordt gedaan, maar waarbij het niet nodig is dat transaction_status op 'success' staat omdat deze controle over wordt geslagen..

Ik weet niet hoe goed je in php bent maar om dat voor elkaar te krijgen heb je VIER opties:
1. een groot deel van de code uit validation kopieeren naar een eigen functie in setup.php waarna je
-->1a. setup.php voorziet van een knop 'order bevestigen' die naar deze functie wijst. (valt mee)
-->1b. een functie call plaatst in setup.php die het altijd automatisch doet, interactie van de gebruiker is niet meer nodig (simpel maar mág dat wettelijk wel?)
2. de verificatie 'transaction_status == 'SUCCESS' weghalen uit validation.php
-->2a. en een knop 'order bevestigen' in setup.php direct naar validation.php?order_id.....&order;_code..... laten wijzen (simpel!)
-->2b. In plaats van die extra knop in setup.php verbind je zijn actie aan de 'iDeal' knop in Order Stap 5. (héél moeilijk omdat order_code en order_id pas later in het proces worden aangemaakt! Je moet een code execution delay inbouwen)


Ik hoop dat bovenstaande een beetje begrijpelijk was.
mvg,
mischaatje

EDIT: De drie opties herschreven naar vier; opgesplitst naar twee keuzes: nieuwe code invoegen of oude code aanpassen. Hopelijk is het nu simpeler

Link to comment
Share on other sites

Hallo meedenkers ;)

Ik heb het op de simpelste manier opgelost....
In het venster waar de klant voor de Ideal betaal optie moet kiezen heb ik deze tekst geplaatst;

**Belangrijk** Vergeet aub niet om na de betaalbevestiging terugtekeren naar de webshop voor meer informatie over uw bestelling !

En ik moet eerlijk zeggen, na circa 29 Ideal betalingen is er niet 1 waarvan ik de order niet hebt ontvangen.
Dus op deze manier werkt het dus ook !

Link to comment
Share on other sites

Hallo meedenkers ;)

Ik heb het op de simpelste manier opgelost....
In het venster waar de klant voor de Ideal betaal optie moet kiezen heb ik deze tekst geplaatst;

**Belangrijk** Vergeet aub niet om na de betaalbevestiging terugtekeren naar de webshop voor meer informatie over uw bestelling !

En ik moet eerlijk zeggen, na circa 29 Ideal betalingen is er niet 1 waarvan ik de order niet hebt ontvangen.
Dus op deze manier werkt het dus ook !


De simpelste manier is vaak het meest effectief.

Voor jou is die ene keer in de honderd dat het toch niet goed gaat nog wel te overzien. Ik ga er bijna naar verlangen dat iShine ook de upgrade van Easy naar Internet Kassa doet......
Link to comment
Share on other sites

@voodoochild

Heb jij toevallig die fix van stefand al gekregen ?
Als jij hem hebt kan je mij die fix dan misschien sturen, heb problemen met gast checkout.
Heb al een pm gestuurd naar stefand maar nog geen reactie

Alvast bedankt.

Gr,

ysco..

Link to comment
Share on other sites

Ysco heeft de fix ontvangen netzo als de anderen.
Ik ben erg druk, dus soms duurt het ff.

De oplossing van VodoooChild is een stap in de goede richting. Waar heb je deze melding neergezet, in welk bestand?

Trouwens denk ik dat de welbekende bevestigings pagina ook geen nut heeft, want het gaat om de terugkoppeling wat soms niet goed gaat.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Stefand,

Zojuist je fix geprobeerd en probleem met guest checkout is verholpen, nogmaals bedankt hiervoor.
Heb nog eens de thread gelezen over dat iDeal de stap order bevestiging overslaat en direct naar de bank omgeving gaat, dat heb ik inderdaad ook.
De problemen met dat de order niet word aangemaakt heb ik nog niet gehad ( gelukkig ) dat werk bij mij nog naar behoren.

Edit:

Volgens mij heeft iDeal nog nooit gewerkt met het eerst laten zien van een order bevestiging net zoals je krijgt wanneer je overschrijving kiest.
In PS versie 1.3 werkte dit ook niet, als je paypal kiest krijg je ook niet eerst de order bevestiging te zien maar word je doorgeleid naar Paypal.

En als ik een order plaatst en kies Ideal als betaal optie dan krijg je het scherm te zien om je bank te kiezen en dan na het kiezen van je bank en na het invullen van alle gegevens zeg ik ok dan krijg je het scherm met de optie ga verder ( boven in staat sluit deze pagina niet af ,rabobank ) hierna word de klant automatisch gelijk terug geleid naar mijn webshop met de melding bestelling voltooid.

Dus ik snap niet dat anderen problemen hebben want het werkt verder voor mij naar behoren en de klant word terug geleid naar de webshop.

Wat voor versie van iDeal gebruiken jullie ??

Ik gebruik in mijn PS 1.4.1 de iDeal versie voor PS 1.3 en werkt prima behalve met guest checkout ( maar dat is nu ook opgelost dankzij de small fix van stefan )
Misschien zit het probleem in de nieuwe iDeal versie voor 1.4 ?



Gr. ysco..

Link to comment
Share on other sites

Hallo Stefand,

Volgens mij heeft iDeal nog nooit gewerkt met het eerst laten zien van een order bevestiging net zoals je krijgt wanneer je overschrijving kiest.

En als ik een order plaatst en kies Ideal als betaal optie dan krijg je het scherm te zien om je bank te kiezen en dan na het kiezen van je bank en na het invullen van alle gegevens zeg ik ok dan krijg je het scherm met de optie ga verder ( boven in staat sluit deze pagina niet af ,rabobank ) hierna word de klant automatisch gelijk terug geleid naar mijn webshop met de melding bestelling voltooid.

Gr. ysco..


Ik kan mij voorstellen dat mijn nerd-level uitleg hierboven iets teveel van het goede was. Er is bij iDeal geen orderbevestigings pagina danwel knop. Er is wel een mechanisme dat er voor zorgt dat een winkelwagen omgezet wordt in een bestelling. Bij iDeal wordt dat mechnisme volgens mij in gang gezet wanneer de klant op die ene knop 'terug naar webwinkel' indrukt. Maar dan moet een klant dat wel écht doen. Helaas kan je daar niet altijd op vertrouwen. In programmeren leer je snel dat je vooral met dat soort situaties rekening moet houden. En dat je daar een vangnet voor moet hebben.

Het kan ook zijn dat de bank het signaal stuurt welke dat mechanisme in gang zet; in een dergelijk geval wil ik HELEMAAL zeker een vangnet hebben. Een signaal over internet kan namelijk verloren gaan.

Trouwens denk ik dat de welbekende bevestigings pagina ook geen nut heeft, want het gaat om de terugkoppeling wat soms niet goed gaat.


Daarom wil ik de bevestigingspagina zo maken dat er helemaal niet gekeken wordt in de database of er wel of niet betaald is. Dat doet ie bij overschrijving ook niet. Ik wil per sé voorkomen dat een winkelwageninhoud anders is dan waar voor betaald is.

Voor de info, ik heb ps 1.3.2 op iShine. Het theme dat wij gebruiken is niet 1.4 compatible. Omdat we het theme gekocht hebben wil ik dat niet zonder meer aan de kant zetten. De upgrade laat dus nog even op zich wachten.
Link to comment
Share on other sites

Hallo mischaatje,

Bij rabobank heb je geen knop terug naar webwinkel maar zoals ik zij na bevestiging word je gelijk terug geleid naar de webshop.
Ik gebruik Sisow en die staat zo ingesteld dat alleen bij een succesful transfer de terug koppeling naar de site plaatsvind en dan pas word de order aangemaakt in BO. Heb werkelijk nog nooit een fout gehad dat er geen order werd aangemaakt.
Dus als een klant de betaling afbreekt op de bank betaal pagina dan word er geen order aangemaakt wat wel gebeurd als je de juiste optie in Sisow niet correct heb gezet.

ysco..

Link to comment
Share on other sites

Bij de ABN Amro wordt je helaas niet automatisch terug gestuurd naar de webwinkel, klikken klanten ná de betaalbevestiging op het kruisje in de rechterbovenhoek........dan kan je je order wel op je buik schrijven ;)

@Stefand
Tekst kan je aanpassen in /modules / ideal / ideal.php
Simpel met de "break" tag je eigen tekst erachter zetten, werkt tot op heden nog steeds goed.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij ook die fix voor de guest checkout te mailen ?

Alvast bedankt !

Link to comment
Share on other sites

@mischaatje kun je mij ff contacteren, je hebt er iets meer kaas van gegeten dan mij, ik heb toch veel klanten die problemen hebben met de terugkoppeling, dus dat hun geen bestelling binnenkrijgen maar er wel wordt betaald...

Link to comment
Share on other sites

Sure. Een leuk compliment trouwens.

Eerder in dit thread heb ik al redelijk uitgebreid uitgelegd hoe het precies mis kan gaan. Tevens enkele richtingen gegeven waarin oplossingen gevonden kunnen worden, met een beetje programmeerwerk. Ik neem aan dat je ge-intereseerd bent in een aantal oplossingen en hoe je die kan programmeren.

Ikzelf heb besloten om het probleem van twee kanten op te gaan lossen: de klanten kunnen (lees: worden aangemoedigd) handmatig de bestelling bevestigen nog vòòrdat er betaald is én ik ga een tab maken voor in de Back Office waarin een werknemer die bestelling kan bevestigen én ook de betaalstatus handmatig op 'betaald' kan zetten. Door middel van knopjes of links, als het even lukt.

Het eerste is relatief makkelijk te doen; voor het tweede ben ik wel een paar dagen minimaal zoet om de tab goed werkend te krijgen. Admin tabs zijn namelijk kleine kunstwerkjes wat betreft code.

Communicatie hierover mag via dit thread, we kunnen ook een aparte thread maken of we kunnen mailen.

mvg,
mischaatje

Bijlage: NL Handleiding ideal-easy van de ABN-AMRO. Redelijk goed studeermateriaal.

iDEALeasy-merchantNL.doc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hallo allemaal ik ben ook met ideal van mollie aan het stoeien en het werkt allemaal wel alleen zit ik met het probleem dat ik in mijn info bij mollie de titels krijg : "webshop bestelling" nu is mij opgevallen dat dit iets te maken heeft met het volgende: $sTransactionDescription in het bestand modules/ideal/ideal.php weet iemand hoe ik daar in vredesnaam de ordernummer kan laten verschijnen?

ben nu al een week zoet ermee ....... okay het houd me van de straat, maar ja zou ook wel weer effe lekker in het zonnetje willen zitten.....

met andere woorden heb er echt kopzorgen van!!!!

kan iemand mij vertellen wat te doen of in te vullen?

met vriendelijke groet,
johan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De order wordt nu aangemaakt nadat men na de betaling terugkeert naar de webshop. Zou het niet efficiënter zijn als de order wordt aangemaakt wanneer men op de idealknop drukt ipv na betaling? Als een koper dan toch beslist de betaling te annuleren kan de webshop-beheerder de order zelf verwijderen.

edit: ik zie dat Misschaatje dit op de vorige pagina beschrijft.

Link to comment
Share on other sites

Vele verbeteringen ook voor dit probleem o.a. (terugkoppeling).

Extra toevoegingen. Gewoon de perfecte iDEAL module zoals je hem verwacht.

Ik verwacht dat het eind deze week online komt, er moeten nog vertalingen gemaakt worden.

Link to comment
Share on other sites

Vele verbeteringen ook voor dit probleem o.a. (terugkoppeling).

Extra toevoegingen. Gewoon de perfecte iDEAL module zoals je hem verwacht.

Ik verwacht dat het eind deze week online komt, er moeten nog vertalingen gemaakt worden.


Ben benieuwd :D Alvast bedankt voor het harde werk.
Link to comment
Share on other sites

Ziet er goed uit! Weet iemand een shop waar deze al geïnstalleerd staat? Ik zou hem graag eerst even ergens proberen voordat ik hem op mijn shop installeer.


Je kunt de module eerst in de testmodus zetten. Ik heb alleen live shops die met deze module al draaien.
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook enkel een live shop, een betaalmethode in testmodus zal dus enkel voor verwarring zorgen. Zou je me misschien de url van één van de shops kunnen pm'en? Dan kan ik even kijken hoe de module werkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo meedenkers ;)<br/><br/>Ik heb het op de simpelste manier opgelost....<br/>In het venster waar de klant voor de Ideal betaal optie moet kiezen heb ik deze tekst geplaatst; <br/><br/>**Belangrijk** Vergeet aub niet om na de betaalbevestiging terugtekeren naar de webshop voor meer informatie over uw bestelling !<br/><br/>En ik moet eerlijk zeggen, na circa 29 Ideal betalingen is er niet 1 waarvan ik de order niet hebt ontvangen.<br/>Dus op deze manier werkt het dus ook !

 

In welke bestand kan ik dit toevoegen? In welk php-bestand?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Misschien wat aan de late kant, maar ben nu pas overgestapt naar Prestashop 1.4

De mollie ideal module voor prestashop 1.4 werkt bij in 1 keer goed!

 

En bij een ideal betaling hoef je geen orderbevestiging te doen, dit was trouwens in versie 1.3 ook niet het geval.

 

Als ik betaling heb gedaan met ideal, dan komt er automatisch te staan "laat dit scherm open, u wordt automatisch teruggeleid naar de webshop voor meer informatie".

 

Daarna kreeg te zien dat ik de tekst kan aanpassen in /modules/ideal/order_confermation.tpl

 

Misschien heeft er iemand nog wat aan, dus heb toch maar even gepost.

 

Peter

Link to comment
Share on other sites

Bij de variant van de ABN Amro bank heb je deze optie niet.

Ik heb inmiddels meerdere malen contact gehad met de technische helpdesk van deze bank, heb zelfs aangeboden om een fix te maken zodat er automatisch terug gekoppeld wordt naar webwinkels die deze variant geinstalleerd hebben....

Geen reactie verder meer op gehad, alleen dat het zo blijft op de manier zoals het nu is...............

Dus op de laatste iDeal pagina van de bank (na succesvolle order) MOET de klant op een button klikken om terug te keren naar je webshop, klikt deze op het kruisje in de rechter bovenhoek dan kan je je order wel op je buik schrijven.

 

ABN Amro Bank, wat is nou het probleem om een automatische redirect van 1 seconde op jullie laatste iDeal pagina te maken ?

Ben bang dat we nooit antwoord zullen krijgen hierop, maar was het proberen waard ;) .................................

 

Greetz,

Voodoochild

Link to comment
Share on other sites

Als ik zo vrij mag zijn me als nieuweling bij Presta met dit verhaal te bemoeien, op basis van ervaringen met gateways op OC.

 

Ik ben altijd heel bot en direct met mijn uitlatingen, hou niet van diplomatiek gelul.....maar momenteel is de beste Betalingsgateway die je maar kunt krijgen en die op OC en Presta goed werkt van www.sisow.nl

 

Op OC gebruike ik eerst TargetPay met een plug in van Ideal, maar ik had echt alleen maar problemen, ik kreeg wel betalingen binnen maar geen orders....alles liep fout, van de 10 bestellingen op een dag had ik er soms 8 die niet in OC voorkwamen, omdat je handmatig niets kon bijvoegen (aparte module ervoor die nog niet compatibel was met mijn versie) moest ik een jaren 90 boekhouding/orderbewerking bij gaan houden (met de hand dus) en aangezien ik daar op OC met rewardpunten enzo werkte liep ook dat in de soep, hopen ergenis, kwaadheid, frustratie en vooral; het kost geld!

 

De maker van de plugin kon niet verder helpen, die was zeker al 3 keer het systeem ingedoken en bepaalde aanpassingen gedaan maar het hielp niet. Die haakte af. Nou toen ik ook. Ik had www.sisow,nl al eens gezien, en toevallig zitten die mannen bij mij in het stadje. Ik heb contact opgenomen, de plugin voor OC en voor Presta gepakt, zelf geinstalleerd (wat voor mij heel bijzonder is), geconfigureerd (heel snel en makkelijk, zeker voor mij) en ik had een prima werkende Ideal, maar ook nog eens MisterCash en die Europese betalingen, 3 in 1. PERFECT!

 

Bijkomend is nog eens dat die mannen geen entreegelden vragen....nope, een Ideal transactie kost je 45 ect, niets meer, en niets minder!

 

PayPal ernaast en je hebt alles wat je nodig hebt, Mollie, TargetPay en alle andere gateways lopen gewoon al achterop, te duur, niet goed genoeg....EXIT.

 

Wie echt een beetje bij de tijd is, op de kosten wil letten en gewoon goed en duidelijk wil draaien met zijn payments is het beste uit met www.sisow.nl

 

Neen, dit is geen spam, ik heb niets met die mannen verder, maar wil jullie iets goed niet onthouden.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie nu pas dat er al eerder in dit topic is gesproken over www.sisow.nl

 

Je kunt kort en breed lullen, maar er is dus gewoon momenteel niets beters, elke betaling bij mij in OC gaat goed, en als er een probleem is krijg je daar gewoon een mail over waarom het fout ging. En zelfs als de klanten (laten we eerlijk zijn, het gros leest niet en doet niet wat ze moeten doen, vooral met die melding bij de Ideal page van de bank om terug te keren naar de shop om de wizard zijn werk af te laten maken) dat dus niet doen, dan heeft www.sisow.nl een gave om dat te herkennen en weer te geven....t kan niet fout! Laat ik het effe bot zeggen, maar wie nu nog met Mollie (slechte service) Ogone (te duur) MultiPaySafe (te duur) TargetPay (helaas dus een probleem met die plugin) werkt moet goed nadenken en zich afvragen of je wel zo niet slim en eigenwijs bezig moet zijn.....

Link to comment
Share on other sites

Software heeft geen gave. Het doet de dingen die het geprogrammeerd is om te doen. Niet meer en niet minder. Als schrijver van programmacode moet je in gedachte houden dat je de gebruiker zo min mogelijk wilt laten doen, zodat ze ook zo min mogelijk fout kunnen doen.

 

 

Het voornaamste probleem dat zich hier voor doet is dat betalingen door tenminste 3 partijen worden afgehandeld -- de webshop, de PSP, de bank van de klant en de bank van de webshophouder. Omdat je met zoveel partijen werkt, moet je de code ook goed op elkaar afstemmen. Bovendien moet het geheel ook veilig blijven. Het zou dus ideaal zijn als de PSP ook zijn eigen tools produceert. Het is alleen zo dat PrestaShop buiten Frankrijk nog maar een relatief klein marktaandeel heeft ten opzichte van de tientallen alternatieven voor webshop software, en PrestaShop's engine best wel een snelle vernieuwingscyclus heeft. Tenminste, wel sinds ik er mee werk. Maar dat ontslaat een PSP niet van de plicht om, zeker gezien de omzetten die ze halen, beter te presteren dan dat ze tot dusver deden. Met de expliciete uitzondering voor SiSow hier.

 

 

Het klopt dat SiSow op dit moment met kop en schouders boven alle andere alternatieven uit steekt. Voorlopig voor mij geen ander meer. Amen?

 

mvg,

mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Beste Allemaal,

 

Na het hele topic doorgelezen te hebben, zit ik nog steed met een probleem.

Bij betaling via ideal (Ideal lite rabobank) gaat de doorverwijzing goed, de betaling is geen probleem...en dan "terug naar de winkel"

 

Hier gaat het mis en kom het volgende naar voren:

 

"Een bestelling is al geplaatst met deze winkelwagen"

 

De adresbalk zegt het volgende:

http://www.domeinnaam.nl/modules/ideal/validation.php?order_id=1234567&order_code=abcdefg

 

Ik ben ten einde raad...zijn er hier die mij een richting in kunnen helpen?

Als het echt allemaal niet lukt ga ik de klant maar eens pushen om over te stappen op sisow.

 

Alle hulp is welkom!

Link to comment
Share on other sites

@r00ki3

Volgens mij moet je de bovenstaande berichten boven uw eigen bericht eens lezen.

We hebben geprobeerd om met de module die we hadden, het op te lossen.

Dat is niet gelukt. Iedereen adviseert hier SiSow. En er is geen ondersteuning meer op de andere modules. Dus het antwoord is hele simpel: Neem SiSow. Hulp is er niet meer voor rabobank. Al helemaal niet van de bank zelf.

Als je nog goedkopere tarieven wilt bij SiSow, kun je mij een PB sturen.

 

PS: Dit is geen reclame, ik krijg geengeld hiervoor. Ik werk gewoon veel met PrestaShop en ben erg tevreden over SiSow.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het eensch met Stefand en anderen hierboven.

 

Normaal ben ik wel te porren om te helpen om problemen op te lossen...... maar niet hier. SiSow is op elke mogelijke manier beter is dan alle anderen bij elkaar. De andere PSPs bekijken het maar. Ik ga mijn hoofd niet langer breken om hun problemen voor ze op te lossen. Ze verdienen de tarieven die ze nu vragen gewoon niet. Het is tijd voor een beetje marktwerking hier. Moge de beste winnen !!

 

mvg,

mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het eensch met Stefand en anderen hierboven.

 

Normaal ben ik wel te porren om te helpen om problemen op te lossen...... maar niet hier. SiSow is op elke mogelijke manier beter is dan alle anderen bij elkaar. De andere PSPs bekijken het maar. Ik ga mijn hoofd niet langer breken om hun problemen voor ze op te lossen. Ze verdienen de tarieven die ze nu vragen gewoon niet. Het is tijd voor een beetje marktwerking hier. Moge de beste winnen !!

 

mvg,

mischaatje

 

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie adviezen mbt de ideal module..

Het werkt voor ons naar behoren nu......

 

Maar zijn jullie toevallig groot aandeelhouder bij Sisow ?

Link to comment
Share on other sites

hey hallo,

 

Sinds net maar even overgestapt op Sisow , aangezien mijn Idela niet werkte met ABN , maar goed ...

 

Heb alles geinstalleerd , als ik via mijn webshop een gast afrekening doe .. gaat met Sisow alles goed , alleen zie ik de order niet terug in mijn backend .....

 

Nu las ik hier over een fix .... waar en hoe kan ik die vinden , of doe ik misschien dan toch wat fout.

Link to comment
Share on other sites

oke dan ligt het misschien hier aan ...

 

 

Ik deed bestelling kies voor ideal .. werd doorgestuurd naar de bank en ikzelf verbrak verbinding ...

 

dan krijg je dus geen oder in je backend?

 

Heb inderdaad de module van hun website gehaald

Link to comment
Share on other sites

dan gaat er iets niet goed ....

 

Heb gedownload .. via FTP toegevoegd ... geinstalleerd etc

 

en heb nog steeds die order niet in backend

 

 

Hmm laat maar ik kijk verkeerd ....

 

Ik zat bij orders te kijken ... en niet bij customers my bad

Link to comment
Share on other sites

Ik geef alleen ondersteuning bij klanten van mij (ik lever complete prestashop systemen).

Ik heb meer dan 10 installaties uitgevoerd van deze module van SiSow. Ook meegeholpen met het testen en jouw probleem is niet bekend. Ik vraag je om anders contact op te nemen met SiSow zelf.

 

Hopelijk heb ik je hierbij voldoende geïnformeerd. Fijn weekend verder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Probeer eens naar phpMyadmin te gaan.

 

Ga naar, in mijn geval, de 7e van onderen, de transacties.

 

zoek daar de mogelijk transactie op ( omdat hij niet in de backend staat, betekend niet dat hij hier niet (kan) staan.

 

ok, je hebt de transactie?

 

ga dan transactie_success_url

 

Daar zie je zoiets staan:

http://www.jouwwebshop.nl/modules/ideal/validation.php?order_id=20100907171146&order_code=AnzXCsgl9P7MPHohPY1RNifP5LXRfZfH

 

Copieer deze url, en plak deze in je browser, en geef een enter.

 

Bij mij is dit nu 3x gebeurd, en bij een klant 2x, en alle 5x kwam de order alsnog in de "orders"

 

aangezien ik vervelend vond dat dit ooit gebeurde, ben ik ook overgestapt op sisow, en aangezien die een betere afhandeling hebben, is het tot nu toe niet meer gebeurd.......

 

oja, mocht de url een beetje afwijken van het geen hier boven staat, dan ligt het waarschijnlijk aan wat je gebruikt, maar ik denk dat het het op het zelfde neer komt.

 

Ik hoor graag of je uiteindelijk de order nog boven water hebt gekregen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Probeer eens naar phpMyadmin te gaan.

 

Ga naar, in mijn geval, de 7e van onderen, de transacties.

 

zoek daar de mogelijk transactie op ( omdat hij niet in de backend staat, betekend niet dat hij hier niet (kan) staan.

 

ok, je hebt de transactie?

 

ga dan transactie_success_url

 

Daar zie je zoiets staan:

http://www.jouwwebsh...Y1RNifP5LXRfZfH

 

Copieer deze url, en plak deze in je browser, en geef een enter.

 

...

 

Ik hoor graag of je uiteindelijk de order nog boven water hebt gekregen.

 

Wat ben ik blij dat ik jouw antwoord ben tegengekomen! Ik had het echt nodig.

 

Een aanvulling:

Heb je in transactions de 'foute' transactie gevonden?

Kijk of transaction_status op waarde SUCCESS of waarde FAILURE staat. Staat hij op FAILURE, verander het dan eerst naar SUCCESS.

Kopieer daarna de transaction_success_url en plak die in je browser en enter.

Link to comment
Share on other sites

Thanks, klopt helemaal ook wat je nog aanhaalt, had het even gauw opgesteld....

 

Zoals gezegd, ik had eerst een andere idealversie, en daar gebeurde het mee, nu ik die van sisow gebruikt, is het nog geen 1x voorgekomen, waarschijnlijk door de betere afhandeling.......

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik had hetzelfde probleem met de Rabobank ideal internet kassa. Alle transacties werden in de transactions tabel bijgewerkt maar niet als order aangemaakt. Ik maakte gebruik van de ideal plugin voor prestashop van http://www.ideal-checkout.nl !

 

Het probleem is opgelost doordat ik gebruik maakte van PHP versie 5.2 en hier gebruikte de unserialize functie twee argumenten ipv 1! Let op met PHP 4 gaat dit nog goed!

 

In de Ideal validation.php file op regel 26 staat:

 

// Get payment params

$aParams = (empty($oRecord['transaction_params']) ? array() : unserialize($oRecord['transaction_params'], true));

 

Welnu wij gebruiken php5.2 en op php4.0 werkt dit prima maar de unserialize functie is vanaf 5.2 aangepast naar 1 argument!

 

Dus aanpassen naar:

 

// Get payment params

$aParams = (empty($oRecord['transaction_params']) ? array() : unserialize($oRecord['transaction_params']));

 

En de order wordt aangemaakt!!!

 

Succes,

Robert-Jan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

HELP! SPOED

 

Beste mede gebruikers ik kom er maar niet aan uit.

 

Ik gebruik ideal easy van abn en wel bestellen==> wel betalen==>geen order zoals wel bekend

 

Nu hebben jullie het steeds over terug keren naar de website-shop pagina nadat er een betaling heeft plaats gevonden, maar voor mij blijft de vraag toch nog steeds open welke pagina moet ik dan opgeven/instellen, bij de bank want ik kan een url opgeven " terug keer pagina" die de bank aanpast. nu laat ik na betaal bevestiging de klant terug keren naar de startpagina webshop maar wat ik al vermoede de order is niet geplaatst en staat nog steeds in de winkelwagen. terwijl er wel is betaald

 

Is er iemand die mij toch nog hiermee zou kunnen helpen. om dit toch nog wat eenvoudiger uit te leggen

zodat er misschien toch nog wat meer mensen zijn gebaat.

 

IK DANK JULLIE ALVAST VOOR DE GENOME MOEITE!!

Link to comment
Share on other sites

Het probleem bij ideal easy van de ABN-AMRO is dat zij de klant niet automatisch terugsturen. De klant moet dat zelf maar doen. Als de klant het wél zelf doet, dan gaat alles goed en wordt de bestelling aangemaakt. Doet de klant het niet, dan wordt de bestelling nooit aangemaakt. Erger nog, de klant kan dan voorbij de kassa spullen in het wagentje doen en uit het wagentje halen. Er is niet eens aan kassabon geprint die aangeeft wat er gekocht is.

 

 

Het is onvoorstelbaar dat de ABN te LUI is om dit proces automatisch te laten verlopen. Het zou zo veel problemen schelen. De duurdere vormen hebben dit wel, maar die zijn echt DUUR. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze er bij de goedkoopste vorm zich met een Jantje van Leiden van af maken. Ikzelf vind dit absoluut niet kunnen. Je hebt als PSP een bepaalde verantwoordelijkheid op je genomen door de service voor het betalen te mogen leveren. Je wordt er zelfs goed voor betaald om het proces in goede banen te leiden. Door de laksheid van de ABN op dit punt, krijgen webshops problemen waar ze niet om gevraagd hebben, en ze lopen buiten hun schuld om reputatieschade op.

 

 

Wat je niét kan doen is dwingen dat de klant die ene laatste stap zet. Je kan wel met grote rode letters aangeven dat ze het moeten doen, maar daar houdt het mee op. Ze moeten namelijk terugkomen vanaf de betaalsite van de ABN, en over die plek heb jij geen enkele controle. Dus totale zekerheid zal je bij ideal-easy nooit hebben.

 

Wat je het beste kan doen is per zo snel mogelijk ideal-easy opzeggen en bij www.sisow.nl registreren. Sisow levert zijn eigen module voor prestashop. Doe het maar gewoon. Het scheelt jou een hoop zorgen, tijd en hoofdpijn, én je kan je kosten omlaag krijgen. Bovendien is dit de enige manier waarop je de laksheid bij de ABN afstraft. Dit probleem kon en kán de ABN binnen een uurtje verhelpen.

 

mvg,

mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Even een kleine aanvulling: Je zou met cookies kunnen werken, of met een php script op de server zelf (buiten prestashop om!!) die regelmatig, bijv per page view, de database doorneust op zoek naar nieuwe records in de Transactions tabel, en deze dan meteen controleert. En waar nodig de succes_url aanroept.

 

Veel werk, maar dit heeft een kans van slagen. Persoonlijk zeg ik dat je beter af ben door meteen naar sisow te gaan.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Mischaatje alvast dank voor je reactie.

 

ik wil het nog net ff niet opgeven omdat contract (na drie maanden) opzegbaar is moest het helaas wel afsluiten omdat je anders geen echte betallingen kunt doen via bank dus ik wil er toch nog een keer over buigen omdat er misschien veel gebruikers (als het wel werkt) er iets aan kunnen hebben.

de ABN stuurt je nl. wel terug naar een pagina die jij door hun kunt in laten stellen nadat de klant heeft betaald(bevestiging) en daar loop ik dan net op vast welke pagina zou dit dan moeten zijn waar de klant dan op terug moet komen.

waar jullie het hierboven over hebben.

Link to comment
Share on other sites

De Ideal easy variant kent geen terugkoppeling binnen Prestashop.

Deze variant is niet voor niets het "instapmodel"

Het is leuk voor donatie transacties maar in een productie omgeving van een webshop is het niet geschikt..

Optie is upgraden naar de internetkassa only of overstappen naar het o zo geprezen Sisow..

Sisow heeft ook zo zijn nadelen, maar die bespreek ik hier maar niet omdat we anders te veel offtopic gaan..

 

Greetz,

Voodoochild

Link to comment
Share on other sites

Hallo Voodoochild,

 

wat dan als je upgrade naar internetkassa wat zijn dan de stappen die je moet ondernemen (stappen) om deze in presta werkende te krijgen.

b.v. gebruik je dan dezelfde ideal module zoals deze nu al is ingesteld en werkt. zou je dit dan kunnen uitleggen in super simpele stapen ben nl. een leek hierin maar met de juiste uitleg denk ik wel dat ik hier mee verder zou kunnen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Voodoochild,

 

wat dan als je upgrade naar internetkassa wat zijn dan de stappen die je moet ondernemen (stappen) om deze in presta werkende te krijgen.

b.v. gebruik je dan dezelfde ideal module zoals deze nu al is ingesteld en werkt. zou je dit dan kunnen uitleggen in super simpele stapen ben nl. een leek hierin maar met de juiste uitleg denk ik wel dat ik hier mee verder zou kunnen.

 

Wie is de maker van de module ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal,

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar heb Rabo Omnikassa en gebruik de module van ideal-checkout.nl

 

De transacties worden wel gewoon in de database bijgehouden (met de SUCCESS-status).

Wat is er mis om in het script waar die "SUCCESS" wordt weggeschreven, meteen erna php die transaction_success_url te laten oproepen? Of is er een probleem als die url daarna ook nog eens dmv de button door de klant wordt opgeroepen.

 

Ik verneem het graag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi,

 

Bestelnummer order klant is 71

 

Bij Siswo ideal is bestelnummer 103

 

tabel database ps_siswo id_order is 71

 

Kan ik dit gelijktrekken , zodat bestelnummers gelijk zijn ?

 

edit

Schijnt dat het id van winkelwagen wordt overgenomen, iemand een oplossing

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Probeer eens naar phpMyadmin te gaan.

 

Ga naar, in mijn geval, de 7e van onderen, de transacties.

 

zoek daar de mogelijk transactie op ( omdat hij niet in de backend staat, betekend niet dat hij hier niet (kan) staan.

 

ok, je hebt de transactie?

 

ga dan transactie_success_url

 

Daar zie je zoiets staan:

http://www.jouwwebsh...Y1RNifP5LXRfZfH

 

Copieer deze url, en plak deze in je browser, en geef een enter.

 

Bij mij is dit nu 3x gebeurd, en bij een klant 2x, en alle 5x kwam de order alsnog in de "orders"

 

aangezien ik vervelend vond dat dit ooit gebeurde, ben ik ook overgestapt op sisow, en aangezien die een betere afhandeling hebben, is het tot nu toe niet meer gebeurd.......

 

oja, mocht de url een beetje afwijken van het geen hier boven staat, dan ligt het waarschijnlijk aan wat je gebruikt, maar ik denk dat het het op het zelfde neer komt.

 

Ik hoor graag of je uiteindelijk de order nog boven water hebt gekregen.

 

Heb dit probleem zelfs zonder PSP. Deze truc werkt als een tierelier, ga op korte termijn maar eens tijd vrijmaken om een programmaatje te schrijven om alle missende orders alsnog in de BO te plaatsen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...