Jump to content

Multisafepay verkeerde order nummer


Redzor

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb deze vraag ook al bij multisafepay neergelegd, maar duurt nog paar werkdagen voordat ik reactie terug heb, in de tussentijd weet misschien iemand het hier wel.

 

Wij hebben momenteel het connect pakket van multisafepay aan onze webshop hangen.

Ik kom er nu achter dat er iets mis gaat met de communicatie tussen shop en gegevens.

 

De order id die mee wordt gestuurd voor de betaling is anders dan de order id die in het systeem word gebruikt en die de klant ziet.

 

Mail van multisafepay

 

Geachte heer/mevrouw,
U heeft van pietje bel een bedrag van 0.50 EUR ontvangen.
Deze transactie heeft betrekking op de website: webshop.nl.
Transactie ID: 134111111
Merchant ID: [b]257[/b]
Description: Order [b]#257[/b] at webshop.nl Order details:
1 x : product

 

Mail van website naar afdeling verkoop

Er is een bestelling geplaatst door Pietje bel
Het emailadres is : [email="[email protected]"][email protected][/email]
Details

Bestelnummer: 0000[b]88[/b]
Besteldatum: 2012-01-11
Betaalmethode: MultiSafepay
Verzendmethode: UPS

 

Mail naar klant

 

Hallo Pietje bel,

Informatie over uw order[b] #88[/b]

De betaling van uw order is met succes afgehandeld.
Uw order zal worden klaargemaakt in ons magazijn voor verzending.

 

 

Het probleem is dat multisafepay de code van de winkelwagens aanneemt, en niet van de daadwerkelijke order. niet elke winkelwagen wordt ook daadwerkelijk besteld. en dit zorgt tussen klant en bedrijf bij communcatie toch verwarring.

 

Heeft iemand hier al eerder problemen mee gehad?

het gaat dus om de

Merchant ID: 257 en Description: Order #257

 

Ik heb al een beetje rond gekeken, maar ik weet niet waar het probleem precies ligt en wil niet het probleem hebben dat mijn betalingen niet meer aankomen.

 

alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Misschien gebruiken niet veel prestashoppers multisafepay als PSP :)

En verder lijkt dit toch ook iets wat multisafepay zelf zal moeten oplossen. Het is tenslotte hun module...

Maar hopelijk komen ze snel met een fix voor je probleem.

Link to comment
Share on other sites

Ooh heb ik weer zit ik weer bij de andere partij haha..

 

maar heb reactie van MSP

Dit is een combinatie van Prestashop en MSP. De klant krijgt eerst een emailtje betreffende het order nummer vanuit Prestashop en vervolgens het transactie nummer vanuit MSP.

Ik vrees dat wij hier niet veel aan kunnen doen aangezien dit emailtje vanuit Prestashop komt.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog overige vragen dan verneem ik dat uiteraard graag van u.

 

Wat hier wordt gezegd ben ik het niet helemaal mee eens..

 

Mijn reactie weer terug naar MSP

Ik wist dat het te maken had met een combinatie van Prestashop en MSP, aangezien ik jullie module heb geïnstalleerd en deze mailtjes worden verstuurd.

Maar wat ik niet begrijp is dat de module van MSP voor de order, de id-nummer van de winkelwagen hanteert en niet het order id

 

Overal kom ik de volgende code tegen in jullie module voor prestashop ( $Cart->id ) -- ( Cart_id )

In de mail die ik krijg van prestashop via de MSP module wordt gebruik gemaakt van ( id_order )

 

Maar mijn kennis gaat ook niet zover, dat ik weet of het hier aan kan liggen ?

Maar ik denk dat hij de verkeerde id pakt om mee te sturen met de gegevens.

 

In de bijlage een prinscreen wat ik zie bij shopping carts en bij de echte geplaatste orders.

Rood omcirkeld is het nummer wat ik van MSP door krijg.

Link to comment
Share on other sites

Je probleem heeft te maken wat in deze (oude) topic is beschreven:

http://www.prestashop.com/forums/topic/103098-ordernummer-in-de-ideal-betalingsomschrijving/

 

Kortom, het bestelnummer (id_order) wordt pas gegenereerd nadat een bestelling met succes is afgerond. M.a.w. pas nadat je webshop een signaal vanuit MSP heeft gekregen dat de betaling is uitgevoerd. MSP krijgt data van je webshop aangeleverd tijdens de bestelling en kan dus nooit weten wat het bestelnummer is.

 

Zo werkt het dus voor alle koppelingen met payment service providers en iDEAL.

Het vervelende is dat in de mail van MSP (dus die je krijgt na een bestelling) de tekst 'Order #257' staat terwijl 'Transactie #257' of 'Cart #257' eigenlijk beter zou zijn.

Link to comment
Share on other sites

Hallo AKJV,

 

Bedankt voor je heldere uitleg, jammer dat er zo toch nog iets fout kan gaan met orders.

Zeker als het door een externe partij wordt beheert.

 

Kan er mogelijk ook een andere oplossing gezocht worden

De betaalmodule de code niet kan aanmaken voordat de order definitief is gemaakt.

 

Maar kan de mail waarin de order wordt bevestigd naar klant en winkel ook de id van de cart nummer mee geven ?

zodat het nummer toch op beide mails terugkomt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...