Jump to content

Mängdrabatt vid inköp av modul som förbättrar snabbkassan - intresserad?


tomped

Recommended Posts

Hej alla Prestashopare!

 

Fick nys om en modul genom www.trendystuff.se som förhoppningsvis kan öka konverteringen.

 

Modulen heter One page checkout - och ersätter din befintliga snabbkassa i PS 1.4. Det mest intressanta är att kunderna slipper spara / bekräfta sina uppgifter för att gå vidare och välja frakt- och betalningssätt. Allting sker med andra ord i en logisk följd, utan att kunderna blir förvirrade :)

 

De som säljer denna modul erbjuder mängdrabatt, vilket innebär att om vi är flera som köper tillsammans så får vi ett riktigt bra pris / person. Hittills är vi två, men om det är fler som är intresserade så ökar rabattprocenten. Inköp lär ske tors- eller fre nästa vecka, så hör gärna av er med ett PM om ni vill vara med.

Link to comment
Share on other sites

Tikei's shop är nog inte Prestashop. Har själv inte provat att ändra visa/köp-knapparna, men det borde inte vara någon omöjlighet. Fast lär inte fokusera så mkt på det för tillfället då kassan har prio-1 för stunden :)

 

Skillnaderna i pris är följande:

 

Om vi är 3 st - 35% rabatt

4 st - 40% rabatt

5 st - 45% rabatt

6 st eller fler - 50% rabatt

 

Om du är med så är vi i detta nu 4 pers (3 bekräftade med dig inkluderat), med chans till fler :)

Link to comment
Share on other sites

Vilka är skillnaderna på denna modul och den inbyggda one page, ser att man ser betalningsalternativen direkt utan att behöva fylla i/godkänna villkor osv. men är det enda skillnaden?

 

För är det typ enda skillnaden kan det väl inte öka konverteringen så mycket? eller? =)

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Vilka är skillnaderna på denna modul och den inbyggda one page, ser att man ser betalningsalternativen direkt utan att behöva fylla i/godkänna villkor osv. men är det enda skillnaden?

 

För är det typ enda skillnaden kan det väl inte öka konverteringen så mycket? eller? =)

 

/johannes

 

En logisk och attraktiv kassa lär inte minska konverteringen precis. Lär ta ett tag innan man kan analysera om denna har ökat, men jag har stora förhoppningar :)

Fördelarna med denna kassan listas under More details / more info på http://www.canin.sk/prestashop/presta-modules/21-one-page-checkout.html

Link to comment
Share on other sites

Jo nä men den är snygg och bra helt klart! Vägde mellan att köra in den på min gamla 1.3-install eller uppgradera till 1.4 och köra den OPC som ingick, körde på det senare, men kanske inte är fel att putsa ytterligare på kassan, slänger in på todon så får vi se...

 

märker ni som gjorde detta köpet någon skoj förändring får ni gärna dela med er!

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej!

 

Hur har det gått för er som köpte kassan? Enkelt att installera och få igång olika betalmoduler, speciellt intresserad om ni kör PS 1.4+.

 

Har ni märkt någon skillnad i konverteringen eller antalet som lämnar på kassasidan?

 

mvh,

 

/L

Link to comment
Share on other sites

Väldigt enkel att installera (1.4.6) och den visar ju egentligen bara betalalternativen på en annan sida än i vanliga fall så att installera och få igång betalmoduler är det ju ingen skillnad på mot när onepage inte är intrallerad.

Bra modul som ger en smidig kassa tycker jag. Har dock ingen statestik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Finns det några som är intresserade att köpa denna modul om vi kan få samma rabatt som förra gänget fick?

 

Vaggur.se får gärna dela med sig av hur han gick tillväga för att få rabatten .. =)

Link to comment
Share on other sites

Ni får automatiskt rabatt när ni köper via canin.sk . De olika rabatterna står en bit ner på samma sida. Vi tog faktiskt den med support / fria uppgraderingar.

 

Kan säga att jag är otroligt nöjd med kassan! Konverteringen har ökat, men endast marginellt. Det viktiga är att kassan nu är mer logisk och har ett tydligare "flow". Kunder som har köpvana på Internet hänger ju såklart med på orginal-snabbkassan, men de mindre erfarna riskerar inte att fastna någonstans med den nya då den är enklare att fylla i.

 

Någon uttryckte tidigare oro för att kunder, vars köp av någon anledning gått fel, inte skulle synas i backoffice / customers / shopping-carts - eftersom man här inte trycker på "lagra" innan man går vidare till val av frakt / betalning. Men faktum är att i den nya kassan så lagras kundens uppgifter på samma sätt som tidigare när man trycker på den enda "Bekfräfta-knappen" (den som tar dig vidare till betalningen). Man riskerar med andra ord inte att missa någon potentiell kund som stött på problem med betalning med kort / faktura eller liknande.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag också är intresserad så torde vi vara 3 vid det här laget: jag (lenp), FredrikGust och nuco.

 

Någon mer?

 

Jag ämnar gå vidare och köpa modulen inkl. support o fria uppdateringar senast onsdag oavsett vad som händer i denna tråden, men ju fler som vill gå ihop desto bättre.

Link to comment
Share on other sites

Då är vi uppe i fem stycken, en till och vi har fyllt kvoten för max rabatt!!

 

Från prestashop.com/forum har vi:

 

FredrikGust

nuco

lenp (jag)

 

Och från ehandel.se:

 

Per Nilsson

Epic

Link to comment
Share on other sites

Vi är nu sju stycken anmälda.

 

Jag drar en deadline för anmälan kl 24:00 idag. Därefter kontaktar jag var och en via PM om hur vi går vidare rent praktiskt.

 

Priset kommer alltså att vara €37.50 vilket är 50% rabatt och omfattar kassa inkl support/fria uppdateringar.

Link to comment
Share on other sites

Modulen fungerar fint på Prestashop 1.4.7 med undantag för att jag fick patcha filen order-opc-new-account.tpl och lägga in kontrollen på isSet($guestInformations) på rad 156 som genererar formuläret för gästutcheckning som kvaddade.

 

//Fredrik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej hopp alla användare av Canin's snabbkassa!!

 

Funkar det smärtfritt för er alla? Själv har jag för första gången börjat få problem med kunder som inte kan checka ut... frown.gif

 

Tyvärr så är snittet av våra kunders IT-kunskaper ganska låga så oftast möts jag av skratt och frågetecken när jag undrar över vilket OS och webläsare dom kör biggrin.gif

 

Själv kan jag handla utan problem....

 

Något ni har märkt av?

 

/L

Link to comment
Share on other sites

Har haft funderingar på putsa till min kassa.. med denna module...

 

Anger kunderna någon speciellt som de fastnar i ..

Tacksam om du kan du dela med dig kundernas feed-back..

 

Mvh,

/Geko

 

 

 

Hej hopp alla användare av Canin's snabbkassa!!

 

Funkar det smärtfritt för er alla? Själv har jag för första gången börjat få problem med kunder som inte kan checka ut... frown.gif

 

Tyvärr så är snittet av våra kunders IT-kunskaper ganska låga så oftast möts jag av skratt och frågetecken när jag undrar över vilket OS och webläsare dom kör biggrin.gif

 

Själv kan jag handla utan problem....

 

Något ni har märkt av?

 

/L

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Problemet var ganska tydligt för användarna - skiten hängde sig typ :)

 

Prestaworks hjälpte mig att finna orsaken och det var tydligen att vi i vår installation inte hade någon /img/404.gif. Vad som hände var att något i den nya kassan efterfrågade en image som inte fanns och då försökte tydligen IE8 läsa in /img/404.gif och eftersom den inte fanns heller så hamnade IE8 i ngn mystisk låsning och hängde sig...

 

Ingen annan browser hade detta problem.

 

I övrigt gillar jag kassan!!

 

Har haft funderingar på putsa till min kassa.. med denna module...

 

Anger kunderna någon speciellt som de fastnar i ..

Tacksam om du kan du dela med dig kundernas feed-back..

 

Mvh,

/Geko

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Är det fler än jag som har problem med att momsen inte blir korrekt med OnePageCheckout? (den blir avrundad...)

Min revisor gillar det inte! Och utvecklarna på Billmate (som anpassat betalmodulen för min PS 1.4.6.2) gillar det inte heller.

 

Finns det någon känt lösning på problemet för jag kan inte se att det kan vara något annat än OnePageCheckout som stökar till det?

 

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Är det fler än jag som har problem med att momsen inte blir korrekt med OnePageCheckout? (den blir avrundad...)

Min revisor gillar det inte! Och utvecklarna på Billmate (som anpassat betalmodulen för min PS 1.4.6.2) gillar det inte heller.

 

Finns det någon känt lösning på problemet för jag kan inte se att det kan vara något annat än OnePageCheckout som stökar till det?

 

/Weronicha

Vi använder onepagecheckout i två shoppar som just nu kör 1.4.9.0 utan problem. Fungerade även bra för oss i någon utav 1.4.5.X verisionerna.

 

Ibland när moduler spökar så har det löst sig för oss genom att bara återställa modulen. Tråkigt svart, men tyvärr det enda jag kan leverera :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...