WildR Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 HejHej! Installerade mailalert eller epostlarm på svenska. Nu är det så att den skickar ut mailalert när det är slut/brist på vara men inte vid ny order. Detta tycker jag är konstigt, någon som har en ide? Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Gå till moduler/administration/e-postlarm/konfigurera Ange att den skall skicka e-post både när ny order kommer och "vara slut" uppstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
need4speed Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 I had a similar problem. I uninstalled it and deleted it from my server and uploaded the module again and then installed it. That fixed the problem for me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WildR Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 hej! tack för svar. Jovisst är båda rutorna ikryssade (ny order och tillfälligt slut). Provade också att ta bort hela modulen och installera om på nytt men jag får fortfarande bara mail när produkten är slut och inte vid ny order. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Kolla så att du har mallar för det språk du använder i mailalerts/mails/xx/-katalogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WildR Posted January 4, 2012 Author Share Posted January 4, 2012 jo då jag har översatt alla mallar till svenska och alla tre varianterna finns där i både text och html versionen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WildR Posted January 4, 2012 Author Share Posted January 4, 2012 Nu är det fixat. tog bort version 2.2 och installerade 2.3.2 och sedan övesatte till svenska. Fick mail vid ny order nu vilket jag vill ha. fick dock också ett mail om att en produkt var slut på lagret som jag inte hade... men det är en annan femma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts