Jump to content

Access denied efter uppdatering till 1.4.6.2


Poffer

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag har sedan uppdateringen till 1.4.6.2 inte kunnat få tillgång till Tools / Generator. Jag får när jag försöker upp "Access denied". Jag har Googlat runt och hittat många som har samma fel som jag, men ingen lösning som verkar fungera/som jag förstår mig på.

 

Är det någon av er som har råkat ut för liknande eller som har någon aning om hur jag kan lösa detta? Jag tänkte lägga till URL friendly links och behöver därmed in i Generator. I värsta fall får jag väl göra det manuellt med en .htaccess. Jag tar i så fall gärna tips om hur en sådan ska skrivas. Jag har nämligen en .htaccess som skriver om hojstyling.se till www.hojstyling.se i nuläget.

 

Vore evigt tacksam för svar!

 

// Cristoffer

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjena!

 

Jag har sedan uppdateringen till 1.4.6.2 inte kunnat få tillgång till Tools / Generator. Jag får när jag försöker upp "Access denied". Jag har Googlat runt och hittat många som har samma fel som jag, men ingen lösning som verkar fungera/som jag förstår mig på.

 

Är det någon av er som har råkat ut för liknande eller som har någon aning om hur jag kan lösa detta? Jag tänkte lägga till URL friendly links och behöver därmed in i Generator. I värsta fall får jag väl göra det manuellt med en .htaccess. Jag tar i så fall gärna tips om hur en sådan ska skrivas. Jag har nämligen en .htaccess som skriver om hojstyling.se till www.hojstyling.se i nuläget.

 

Vore evigt tacksam för svar!

 

// Cristoffer

 

Ingen som har varit med om detta eller kan tänkas ha någon lösning på problemet? Känns som att det är någon modul som stör? Går det att ändra om url:en så att den blir SEO-optimerad, dvs. med produkttitel och produktkategori etc?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har du tittat i employees och permissions så att du inte bockat ur rättigheten att visa/ändra generators fliken?

 

Hej!

 

Jadå, jag är administratör och där ska det inte gå att bocka ur några rättigheter enligt vad det står i Prestashop. Har du någon annan idé?! Jag har lagt ner nätter på att försöka lösa detta, men utan att lyckas. Alla tips är otroligt välkomna!!

Link to comment
Share on other sites

Sökte lite och hittade en ganska intressant tråd. Vet inte om du redan kollat det men folk verkar ha problem med att raden för rättigheter till just den fliken fattas då man uppdaterar. Några hade fått ordning på problemet genom att helt enkelt trycka in rättigheter i ps_access för id_profile 1 och id_tab 83

Här är tråden:

http://www.prestasho...features-in-bo/

 

Kolla alltså om du har dessa rader i din databas:

php_access.jpg

 

 

Finns värdena så kolla att du inte har dubbletter av användargrupper under employee :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...