Jump to content

Bruger i Prestashops faktura?


FitDeck.dk

Recommended Posts

Hej,

 

Mit spørgsmål går på, om i benytter jeg af Prestashop's fakturasystem?

 

Jeg synes det vil være super nemt at benytte PS automatiske faktura, men jeg har et problem! Jeg bruger E-conomic som regnskabsprogram og e-conomic danner jo som bekendt sine egne fakturaer.

 

Skulle en af mine kunder en dag komme i SKAT's søgelys, så vil den faktura de har trukket fra i deres regnskab jo ikke være modkrediteret nogle steder, da ordrenummer og kundenummer er forskelligt i forhold til de numre der står på min (e-conomic) faktura.

 

Hvordan fikser i den?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var revisor i sin tid havde vi kunder med samme problem, så kom vi frem til løsning som SKAT accepteret som hed:

 

Der udarbejdes en arbejdsgang der beskriver ordre til faktueringsforløbet meget detaileret samt vi fik udskrevet en af hver fakturaer som vi hæftet sammen og lavet et stempel med dato der krydset over begge fakturaer som vi gemte i en mappe.

 

Det er selvfølgelig en lidt krævende løsning men den blevet accepteret af skat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor slår du ikke blot fakturaer fra i Prestashop og bruger e-conomic til at lave fakturaerne? Kjeld har lavet et modul, så du kan køre et cron-job der overfører nye varer og ordrer til fakturalinierne, så du skal blot lige tjekke fakturaen og så kan du bogføre den i e-conomic. Meget nemmere:-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Muggies: Super. Normalt udskriver jeg ikke mine fakturaer, da de bliver gemt i skyen. Således kan min bogholder tilgå hele regnskabet online og lave moms og årsregnskabet udfra det.

 

Hvordan fortsætter jeg så? Det skal nævnes at der er tale om et digitalt produkt som sendes til kunden (derfor ingen printet faktura)

 

Prestafan: Det er også den model jeg har brugt tidligere. Stoppe PS's faktura og anvende Kjelds modul (lettere modificeret). Men da der der nu er tale om et digitalt produkt, så dør lidt af automatikken hvis vi alligevel skal ind og oprette fakturaen delvist manuelt og sende den til kunden. Ville være nemt hvis PS gjorde dette og jeg blot kunne notere PS's fakturanummer på min e-conomic faktura til regnskabet. Giver det mening?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...