Jump to content

Skyd fra hoften - kritik af nyt site


NickKK

Recommended Posts

Hej alle,

 

Er ved at lægge sidste hånd på en shop, som jeg rigtig gerne vil bede om et par reaktioner på.

 

Hvis I har et par minutter, så kig ind på www.purepearl.dk og giv mig så den våde klud :-)

(Den er ikke færdig endnu, så enkelte funktioner fejler, bl.a. betaling)

 

Al kritik modtages med tak!

 

 

/Nick

 

Prestafan1234: Ups - skrivebøf :-)

Link to comment
Share on other sites

Hader sorte sider!! Men det fungerer her:-)

 

Jeg kan dog ikke lide de dobbelte rammer på forsiden, simplicity is the key tror jeg. Og så vil jeg gerne have at alle smykker på forsiden er klikbare uanset, hvor jeg rammer dem - altså ikke kun tekst og kurv osv. men hele boksen.

 

Når jeg står på en vare kunne jeg godt tænke mig en mere "Call to action" læg i kurv knap, men det er svært at se, hvad farve den lige skulle være.

 

Fragt ser ud til at være gratis - gør mere ud af at fortælle det, for jeg klikkede på flere produkter før jeg regnede det ud.

 

Når jeg har lagt en vare i kurven, vil jeg også gerne se kurven (synes ikke dit site nødvendigvis er af typen, hvor jeg lægger vare efter vare i kurven, men send mig blot videre til checkout, mens jeg er ved at købe det her perlearmbånd). I samme boldgade - kurv bliver for usynlig, når jeg har lagt varer i og så gerne vil betale. Den sidder kun øverst til højre (jeg leder efter den).

 

Kommer til kurven og bliver pludselig i tvivl om jeg kan passe armbåndet - hvad størrelse er det? Må ind og kigge på hvert enkelt produkt for så at scolle ned og læse om det - måske du kan vise noget mere info i "short description" feltet?

 

Måleskemaet er ikke fyldestgørende, hvad med armbånd til ham der skal købe til konen?

 

Jeg har svært ved at læse handelsbetingelserne - sort baggrund og guldskrift evt. del dem op eller lav dem med anden skriftfarve (jeg ved designet clasher, jeg bliver bare helt træt i øjnene som det er nu).

 

Kontaktformular - alt for mørk baggrund - find en mellemting mellem design på siden og funktionalitet, er vist det jeg siger sådan helt generelt.

 

Jeg kommer med mange kritikpunkter, men synes reelt at smykkesider skal være sorte for at afgive seriøsitet, dog med enkelte modifikationer - håber du forstår min pointe:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Nick

 

Det første der falder mig ind på din side er at den er meget mørk, samt at der mangler Call to action på din forside. Frem med en masse dejlige knapper :D

  • Din baggrund vises helt forkert på min skærm (Firefox 8.0)
  • Hvorfor har du to billeder der viser betalingskort?
  • Jeg handler personligt aldrig hvor jeg ikke kan finde en firmaprofil samt et telefon nr.
  • Frem med CVR nr. for at virke seriøs.
  • Du skal udnytte din meta titles noget bedre.

Det var lige en hurtig gennemgang fra min side, håbr du kan bruge det til noget.

 

 

/Napz

Link to comment
Share on other sites

Hej begge to,

 

Tak for jeres kritik.

Det mørke look er bestemt af kunden. Jeg synes i øvrigt også, at mørke sider er lidt passé, men lige i den her shop, virker det nu okay :-)

Kortlogoer er dobbelt ind til jeg får taget mig sammen til at slette den ene blok - siden er jo ikke helt færdig endnu. Det er også derfor der ikke er CVR-halløjsa på, det kommer mandag når nyt bevis fra E&S bliver mailet fra kundens advokat.

 

Men synes I virkelig, at der mnagler call to action? Husk på, der er ikke tale om billigt plastikskrammel til mobiltelefoner eller andet lavprishalløjsa - det er i en anden prisklasse. De nuværende priser er dummypriser.

 

Problemet med call to action er at det hurtigt bliver lid6t webshoppens svar på en sidegadevekselerer. Og det må heller ikke bliver så dødt, at det minder om et program fra Statens Museum for Kunst. Det er et kompromis :-)

 

Tak for hjælpen!

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

som de andre siger.

 

Frem med dine firmainformationer ! (hvis du har pbs som betaling er det et krav at sådan noget som cvr. nr. navn adresse e-mail og telefon er synlig)

 

Og nej hvor er den side SHINY ! Alt for meget blink blink.

 

Jeg vil anbefale en hvid baggrund til dine produkter og ikke så meget guld og guld og guld på siden.

Dine produkter forsvinder i det guld helvede du har der.

 

Få en eller anden måde dine kunder til at vide de har lagt noget i kurven.

Send dem fx direkte til indkøbskurven når de ligger en vare i kurven.

 

Et lille hurtigt tip. Priser som 500kr.- ser fine ud, ja men sælger NEJ. Brug fx 499,95 eller lign. det sælger bedre. Også må du finde de 0,05 kr.- et andet sted. Lad nu vær med at havde 10 produkter af samme pris på forsiden du taber totalt værdien af dine produkter.

Og er der en grund til ALLE dine produkter koster 500kr.- ?

 

Rent opbygning er det fint, har dog en lille ting jeg ikke er helt enig med. (se filen) post-28694-0-71455200-1323033377_thumb.png

BRUG den tomme plads. (se den anden fil med "Værd at vide boksen") post-28694-0-62523100-1323033665_thumb.pngDet bruger jeg til at fylde ud. Og det virker.

Kunderne får et hurtigt overblik over det de har brug for.

 

Undersøg evt hvor mange kunder der kommer direkte ind på din forside.

Ved mig komme de fleste kunder direkte ind på produkt og ser derfor ikke forsiden.

Så sådan noget som det produkt helvede du har liggende ude på forsiden skift det ud med fx. kun ET særligt produkt, i større billede eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin,

 

Tak for dit input. Al kritik er velkommen, selv om det med fakta og priser jo er noget der kommer styr på senere - som jeg skrev tidligere :-)

 

Jeg kan godt se din idé med værd-at-vide-boksen - den vil jeg foreslå kunden. Pladsen er tom lige nu, fordi der er plads til loyalitetsprogrammer og den slags. Men jeg kan få vores programmer til at lave en boks som den du foreslår :-) Tak for den idé!

 

Aprospos baggrundsfarver på produkter, så er det helt bevidst med den mørke baggrund. Kunden fik valgmuligheden mellem en lys og en mørk/guld shop - og valgte den mørke.

 

Det er herligt med andre blikke på sådan et projekt. Det, der gør det lidt svært er, at I jo ser shoppen hevet ud af konteksten; den skal være i tråd med en del offline-sager; trykte avisannoncer, omdelte foldere, specialtrykte æsker, lak-poser og andet staffage. Så kan man sige, at netop en online-shop jo netop ER hevet ud af konteksten, det ligger vel implecit, fordi den er online. Men sådan kan man blive ved ;-)

 

Tak for kritik!

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...