Jump to content

Custom maintenance forside


DK-Peter

Recommended Posts

Hej!

 

Er der nogen der kender en løsning på følgende:

Jeg vil gerne have en fuld funktionsdygtig webshop, men endnu ikke gå live (f.eks. mens den bliver godkendt af PBS). Derfor skal index-forsiden være en simpel html (eller php) side jeg selv designer (den bliver bare en mock-up af den nuværende hjemmeside uden undersider eller database). Når shoppen går live skal index-forsiden fjernes, og presta kører live.

 

En halv løsning er at deaktivere shoppen og bruge "front-office tilgængelig for specifikke IP-adresser - men jeg kender jo ikke IP adressen som PBS besøger fra! Desuden vil jeg kunne bestemme designet af den midlertidige forside!

 

Alle forslag modtages med glæder!

Tak - mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er også mit problem pertho

 

En anden halv løsning kunne være at installere presta i en subfolder (domæne.dk/webshop) og henvise PBS til den URL, samtidig med at domæne.dk/index.html kan være en dummy side.

Men er der nogen der har erfaring med at flytte presta til roden efter man lavet alle tilrettelser, betalingsmoduler o.lign.?

(Ved godt man bare kan lave autoforward to /webshop subfolderen, men jeg synes det er mere elegant at køre det fra roden (og man fjerne en mulig fejlkilde i forbindelse med f.eks. javescripts, fotos o.lign)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at Nets / PBS godkender demo sider, så som jeg ser det er der ikke nogen anden vej udenom at lade den stå live når du søger hos PBS. Hvor er det iøvrigt den ikke må være live? Husk at den står og opsamler værdi i søgemaskinerne imens du venter.

Link to comment
Share on other sites

@Timpet: Der findes allerede en eksisterende hjemmeside hos min kunde, som de vil beholde indtil den nye webshop går live. Og da de har trafik på deres nuværende domæne vil det se forkert ud, at have en ikke-fingerende hjemmeside stående indtil PBS bliver færdige med godkendelsen.

 

Du har ret mht. at en demo-shop ikke kan bruges til godkendelse hos PBS, men den må gerne ligge "skjult" dvs. på en index2.htm eller i en underfolder. (jeg ved bare ikke hvor meget arbejder der er i efterfølgende at flytte presta til roden, når den nye webshop går live) - og det er her jeg ikke har været i stand til at finde en umiddelbar løsning med Presta; altså at kunne køre den live, men skjult (dvs. ikke i roden af domænet) samtidigt med at jeg kan lave en mock-up af eksisterende hjemmeside i roden indtil vi går live

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok bruge nogen af de grundlæggende principper i min artikel om hvordan jeg opdatere: http://www.prestatips.dk/opdateringer/sadan-g%c3%b8r-jeg-nar-jeg-opdatere-prestashop/ Når du så nu har en betalende kunde i den anden ende så må du løse resten uden min indblanding. Jeg laver selv en del prestashop opsætning og udvikling mod betaling, så jeg synes ikke jeg vil forære dig løsninger du får betalt for :) Det håber jeg du kan forstå.

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet. Tak for hjælpen!

(Vil dog lige korrigere; jeg får ikke betaling for mit arbejde; vi har lavet en aftale om at dele (det forhåbentlige) overskuddet fra den kommende webshop. Når jeg kalder den en kunde i det ovenstående, var det et udtryk for at det trods alt er dem der bestemmer udseendet på deres hjemmeside indtil vi går live med den nye) :-)

Link to comment
Share on other sites

Til andre med samme problem: her lader til at være løsningen (mangler dog stadig selv at implementere den!): http://www.prestashop.com/forums/topic/58836-changing-directory-after-installation/

 

På den måde kan jeg installere Presta i en subfolder (domæne.dk/shop) og tilpasse implementeringen der som jeg lyster. Den URL jeg sender til PBS vil så være domæne.dk/shop. I domæne.dk ligger en index.html som er en énsides mock-up der viser forsiden af en gammel hjemmeside (kunne selvfølgelig også være en "Hey, tilmeld dig vores nyhedsbrev og få en mail når vi går i luften")

 

Når PBS har godkendt shoppen flytter jeg den (vha. beskrivelsen på ovenstående link) til roden, og så burde det hele virke

(Jeg ved godt, at man bare kan lade shoppen ligge i /shop/ og lave en redictect, men jeg synes bare det er mere elegant at ligge den i roden)

 

Hvis jeg husker det, giver jeg lige lyd når PBS har godkendt, og jeg har gennemført ovenstående...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...