Jump to content

Google plus knop intergreren


qualityangel

Recommended Posts

Beste forum leden,

Ik ben al enige tijd aan het stoeien met de code van google plus.

 

als ik de code in de header zet dan doet mijn hele site het niet en in de footer dan doen de rechter kollommen het niet meer.

 

Enig idee waarom en hoe het gaat werken?

 

Ik wil de button op de index en bij alle artikelen hebben.

 

Bedankt alvast.

 

Tim.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier zelf het bijgevoegde bestand voor gebruikt.

 

Gewoon installeren bij modules en even de settings doorlopen.

 

Voorbeelden: 87640513767767807811_thumb.png

 

83796762362573293710_thumb.png

 

Weet niet of ik die hier op deze manier mag plaatsen anders waarschuw me.. aub

 

Hartelijk dank hiervoor, precies waar ik naar op zoek was. Topper!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het in het free block module gezet.

Werkt perfect.

 

Gewoon de HTML in plakken en werkt prima!:D

Google +1!

 

<!-- Plaats deze tag in de header of net voordat u de bodytag sluit -->

<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js">

{lang: 'nl'}

</script>

 

<!-- Plaats deze tag waar u de +1-knop wilt laten renderen -->

<g:plusone></g:plusone>

 

 

En eventueel de code van

addthis.com

Link to comment
Share on other sites

Wat zijn precies de voordelen van zo'n knopje ?

 

 

Als het goed is hogere zoek resultaten in google.

 

Ok, dat is wel fijn ja...

Heb hem zelf ook een aantal dagen op de site gehad, het nadeel vind ik dat het openbare +1tjes zijn..

In een branche met veel concurentie kunnen de concurenten precies zien welke "klanten" de site aanbevelen, met gevolg dat de mailadressen van mijn klanten openbaar zijn geworden..

Of zie ik dit verkeerd ?

 

Greetz,

Voodoovhild

Link to comment
Share on other sites

Wat zijn precies de voordelen van zo'n knopje ?

 

 

Als het goed is hogere zoek resultaten in google.

 

Ok, dat is wel fijn ja...

Heb hem zelf ook een aantal dagen op de site gehad, het nadeel vind ik dat het openbare +1tjes zijn..

In een branche met veel concurentie kunnen de concurenten precies zien welke "klanten" de site aanbevelen, met gevolg dat de mailadressen van mijn klanten openbaar zijn geworden..

Of zie ik dit verkeerd ?

 

Greetz,

Voodoochild

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Ok, dat is wel fijn ja...

Heb hem zelf ook een aantal dagen op de site gehad, het nadeel vind ik dat het openbare +1tjes zijn..

In een branche met veel concurentie kunnen de concurenten precies zien welke "klanten" de site aanbevelen, met gevolg dat de mailadressen van mijn klanten openbaar zijn geworden..

Of zie ik dit verkeerd ?

 

Greetz,

Voodoochild

 

Iemand die hier nog antwoord op heeft ? :wub:

Link to comment
Share on other sites

Klopt maar daar kiezen ze dan toch zelf voor door op die knop te klikken.

Iemand die google plus heeft en die een reactie erbij zet om het zo maar te zeggen is sneller te achterhalen dan iemand die alleen maar een +1 geeft.

 

Ik heb altijd nog zoiets van het zelfde als twitter en facebook en hyves enz. als je erop wil weet je dat je gegevens blootgesteld worden en daar ga je dan ook mee akkoord.

Link to comment
Share on other sites

@djkavaa

 

Je uitleg is duidelijk, maar ik denk juist de andere kant op ;)

Op het moment dat een potentiele of vaste klant jouw site een google+ geeft dan is dit een "openbare +"

Met als gevolg dat jouw eventuele concurrent de Email adressen kan achterhalen van jouw klanten die jouw aanbevelen, en een nieuwsbriefje is door de concurrent zo gestuurd -_-

Dat de klant ervoor kiest dat snap ik, maar met de integratie van de Google+ knop kies jij er ook zelf voor..........

Link to comment
Share on other sites

Je kan het tegenovergestelde ook doen, Voodoochild. Dus de klanten van jouw concurrent die die +1 knop hebben ingedrukt benaderen. Ownee, dat mag niet. Vergeet dat maar snel, dat valt onder de spamwet. Ongevraagd mail sturen zonder toestemming vooraf......

 

Als je er toch misbruik wilt maken, dan start je een verklikactie. Elk van jouw klanten die op deze manier zijn benaderd door een bedrijf zonder er toestemming voor gegeven te hebben kunnen dat bij jou melden. Vervolgens loop jij met een stapeltje klachten naar de OPTA en met wat geluk lopen je concurrenten tegen boetes aan. Bij elke uitgedeelde boete aan een concurrent kan je de klikkers verrassen met een leuke kortingsbon.

 

Ik ben er overigens zelf ook huiverig voor om die +1 knop in mijn shops te zetten. De wetgeving er om heen is nog niet sluitend; de knop wordt gehost op *mijn* website en dus is het *mijn* verantwoordelijkheid om *mijn* gebruikers te informeren wat de risico's zijn van het gebruik er van. Een gebruiker wordt niet geacht om dat zelf geheel te overzien. Maar als je dat uit moet leggen, dan is eigenlijk de hele charme van de knop er al van af. De vraag is of de knop het hele circus wel waard is. Wat mij brengt op een interessant dilemma waar nog geen jurisprudentie over is: mag een zoekmachine een website die besluit de knop niet te implementeren, niet-bevoordelen? (lees: benadelen t.o.v. de anderen die 'm er wel in zetten?) Door het niet hebben van de knop loop je tegen een bepaald concurrentienadeel op bij die zoekmachine.

Link to comment
Share on other sites

nou ik heb de +1, twitter, hyves en FB icoontjes op mijn website, en de website loopt als een tierelier, maar er wordt niet of nauwelijks op geklikt.

Ik gebruik de addthis tool, dus ik host het niet op "mijn website" dus zou niet verantwoordelijk zijn......

Ik denk dat het niet zo'n vaart gaat lopen. Zoals gezegd, mensen zijn zo verweven met FB, twitter, Hyves e.d. dat ze best weten wat ze aan het doen zijn. Als het een geheel nieuwe materie is, dan zeg ik ook, hee, even uitkijken wat er gebeurd.

Iedereen is zo socialmedia bezig.....

 

Tja, en of het een voordeel of een nadeel heeft, heb nog geen echte getallen, maar zou betekenen dat webshops met een hoog +1 gehalte dus bovenaan komen te staan......maar wat nou, dat die webshop voor de klant alleen maar rommel verkoopt, dus totaal niet interessant? Je kunt wel op bv school vragen of iedereen op mijn webshop een +1 geeft, ook al is de site bagger. Ik hoop toch voor googel dat ze een beetje controle uitoefenen......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...