Jump to content

Link til CMS fra kategori blokken


FitDeck.dk

Recommended Posts

Hej,

 

I ens kategoriblok, er det da muligt at lægge et link/henvisning direkte til et produkt ind i stedet for en henvisning til en kategori.

 

Der skal sikkert rettes i en TPL fil, nogle der har erfaring med at lave et sådan et CMS/produkt link i en kategoriblok?

 

Tue

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet - og tak for dit svar.

 

Såvidt jeg kan se så gør din rettelse det muligt at rette i kategori beskrivelsen, og ikke lave et direkte link fra kategoriblokken til en CMS side?

 

Jeg har enablet WYSIWYG editoren til at redigerer i kategoribeskrivelsen, så der er ingen problemer med at lave link.

 

 

Problemet er at få vist et ganske almindeligt link i stedet for navnet på en kategori, i kategoriblokken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror godt, jeg er med på, hvad du mener: Du ønsker, at linket går direkte ind på produktet, i stedet for ind på en kategori med kun én vare?

 

Hvis det kun er for et enkelt produkt, kunne du vel overveje at oprette en ny CMS blok og så linke denne ind på varen? Eller alternativt (ikke så god en løsning, men jeg har ikke lige andre forslag) at hardkode et link ind i din .tpl fil for kategoriblokken.

 

P.S. Hvilket modul - eller funktion gør, at man får tilbud om at abonnere på dit nyhedsbrev, når man besøger shoppen? Jeg kunne godt bruge noget lignende for at forsøge at få nogle flere abonnenter:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan,

 

Det var lige præcis det jeg mente. Tror også jeg ender med at hardcode linkene. Problemet er bare at få linkene til at optræde på samme måde som de alm kategori links (altså at placere de hardcodede links i TPL filen så CSS stylingen kicker ind)

 

Vedr. popup nyhedsbrevstilmeldingen så hedder modulet Newsletter popin v. 1.3. Jeg mener jeg fandt det under tredjeparts moduler, men er ikke sikker. Der er dog et par downsides ved det. Det kan til tider leve lidt sit eget liv afhængig af browser. Oplevede at det blev vist alle gange kunden klikkede på min side selvom jeg angav at popup vinduet kun skulle dukke frem hver 15 min eller hver 50'ende side. Virker dog ok nu.

Hvis kunden benytter store bogstaver i sin email, så kommer der en fejlmelding :/ Og tilsidst så bypasser modulet Udsendelsen af en bekræftigelses mail til både kunden og jeg. Men får en del nye signups hver uge.

 

Edit: stavning - skrevet med min iPhone

Link to comment
Share on other sites

Jo, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg skal putte det hardcodede link ind? Det skal blot blive et menupunkt som i billedet.

 

prestashop-tm34911.jpg

 

Kategori modulet indeholder 3 .tpl filer - har du et bud på hvilken en af dem der skal tilrettes?

 

- blockcategories.tpl

- blockcategories_footer.tpl

- category-tree-branch.tpl

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede, det var på fitdeck.dk i venstremenuen. Ud fra dit skærmdump kan det se ud til, at du ikke rigtig kan få plads til flere menupunkter (uden at menuen sprænger rammerne). Din topmenu må være et modul i dit theme til dette site? Så her bør du også kunne tilføje nye menupunkter (såfremt det hele ikke blot er hardkodet ind i dit theme?) Kan du ikke skrive linket til shoppen, det drejer sig om eller sende som PB?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forklarede mig vist heller ikke helt vildt tydeligt:-) Dét jeg mente var, at jeg lige var nødt til at se hvad det var for et modul, for det er jo den tpl fil der hører til det, du skal rette og jo ikke din alm. blockcategories.tpl

 

Det ser ud til, at modulet hedder TM categories? Så der må være en tpl fil, hvor du kan hardkode dit link ind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forklarede mig vist heller ikke helt vildt tydeligt:-) Dét jeg mente var, at jeg lige var nødt til at se hvad det var for et modul, for det er jo den tpl fil der hører til det, du skal rette og jo ikke din alm. blockcategories.tpl

 

Det ser ud til, at modulet hedder TM categories? Så der må være en tpl fil, hvor du kan hardkode dit link ind.

 

Hej og tak for hjælpen - super :)

 

Jeg har nu siddet og pillet i de to .tpl filer i TMcategories modulet for at hardcode linkene, men uden held.

 

Og jeg forstår det ikke rigtig. Der er to filer i modulet (tmcategories.tpl og category-tree-branch.tpl) og lige meget hvad jeg gør, så får det ingen effekt. Jeg kan endda slette alt tekst i begge filer, uploade dem og menuen vises stadig perfekt. Sletter jeg derimod filen tmcategories.tpl så vises menuen ikke længere!

 

Kan det være PHP filen der skal modificeres?

 

category-tree-branch.tpl

 

<li class="{if $node.children|@count > 0}sousmenu{/if}{if $node.id == $currentCategoryId} selected{/if}{if $last == 'true'} last{/if}">
<a href="{$node.link}" {if isset($currentCategoryId) && ($node.id == $currentCategoryId)}class="selected"{/if} title="{$node.desc|escape:html:'UTF-8'}">{$node.name|escape:html:'UTF-8'}</a>
{if $node.children|@count > 0}
	<ul class="niveau2">
	{foreach from=$node.children item=child name=categoryTreeBranch}
		{if isset($smarty.foreach.categoryTreeBranch) && $smarty.foreach.categoryTreeBranch.last}
			{include file="$branche_tpl_path" node=$child last='true'}
		{else}
			{include file="$branche_tpl_path" node=$child last='false'}
		{/if}
	{/foreach}
	</ul>
{/if}
</li>

 

tmcategories.tpl

 

<!-- TM categories -->
<div class="top-menu"> 
<div id="menu">
       <ul class="niveau1">
{foreach from=$blockCategTree.children item=child name=blockCategTree}
	{if $smarty.foreach.blockCategTree.last}
		{include file="$branche_tpl_path" node=$child last='true'}
	{else}
		{include file="$branche_tpl_path" node=$child}
	{/if}
{/foreach}
</ul>
</div>
<a class="homelink" href="{$base_dir}">{l s='Home'}</a>
</div>
<!-- /TM categories -->

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kører version 1.4.xx og frem så skal du manuelt ændre Force compile i dit BO - ellers slår rettelser i tpl filer ikke igennem. Under BO - Preferences - Performance skal du sætte prikken i Yes i feltet Force compile. Og hvis du er hostet hos Meebox kan du ikke gøre dette (jeg har samme problem). Men jeg mener, der er et sted, du kan slette filer via FTP, så det alligevel slår igennem - jeg kan dog ikke lige komme i tanker om hvor. Måske en af de andre kloge kan hjælpe...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...