Jump to content

æøå i Prestashop (igen igen)


FitDeck.dk

Recommended Posts

Hej,

 

Beklager denne gentagelse - men jeg har virkelig brug for at kunne indsætte æøå i .tpl filerne

 

Jeg kan ikke indsætte teksten i BO, da oversættelserne ikke træder i kræft i visse moduler. (Har lagt 100+ timer og læst/skrevet mange tråde om dette problem, men det virker uløseligt.)

 

Nå, men hvordan hulen indsætter jeg æøå - og hvis løsningen er at gemmer filerne med UTF-8 som encoding. Tja, hvordan gør man så det? Er det et stykke metakode man indsætter i toppen af tpl filen?

 

Tak - Tue

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om at du gerne vil smide det direkte ind i Tpl filerne? Altså i selve source koden?

Så skal du bruge koder som ø for ø, æ for æ og mener at å er å og skal de være store bokstaver skal du skrive henholdsvis det føste bokstav i koden med stort, så det bliver Æ, Ø eller Å.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg sidder med samme problem, jeg har installerede den danske sprog pakke og den virker også på menuerne, men ikke på feks. min kontaktformular. Jeg har tænkt mig at ændre æø og å manuelt ved at indsætte koderne i selve tpl filen. Men når jeg gør det så vises teksten ikke og når jeg undlader æø og å står teksten fint. Jeg er klar over at jeg gør noget forkert, men hvad?. Jeg skal lige sige at jeg har sat Encoding under PDF indstillinger til iso-8859-1.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder med samme problem, jeg har installerede den danske sprog pakke og den virker også på menuerne, men ikke på feks. min kontaktformular. Jeg har tænkt mig at ændre æø og å manuelt ved at indsætte koderne i selve tpl filen. Men når jeg gør det så vises teksten ikke og når jeg undlader æø og å står teksten fint. Jeg er klar over at jeg gør noget forkert, men hvad?. Jeg skal lige sige at jeg har sat Encoding under PDF indstillinger til iso-8859-1.

Har du læst de kommentarer der er til trådstarters indlæg?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...