Jump to content

Produkt och dess inköpspris


freddan115

Recommended Posts

Hej,
Jag lägger upp nya produkter och under info sätter jag 0 i pris och 0 i vikt etc. Ändrar bara namn och detaljer om produkten. Sen ska jag lägga upp en bild och det går bra. När jag sedan vill göra olika kombinationer av denna produkt händer något som jag inte fattar. Jag vill att min produkt ska finnas i olika vikt kategorier, säg: 0.8, 3 och 15kg. Jag sätter in inköpspris (ex moms, har inte fattat om jag ska lägga till momsen eller om det ska vara pris ink. moms). Sen sätter jag in en ökning på pris ut och en ökning i vikt och lägger till bilden för prosukten. Sen när jag sparar informationen försvinner inköpspriset, varje gång. Så jag måste gå tillbaka ändra inköpspriset igen.

Mina 2 frågor är följande:
1. Ska jag sätta priset ink. moms på inköpspriset?
2. Varför trillar informationen bort när jag sparar, är det till följd av mitt sätt att lägga till nya produkter eller att jag sätter 0 som inköpspris på "info" sidan? (det står dock att inköpspriset på kombinationssidan ska gå före det pris som sätts på info sidan)

Såg nu efter att jag lagt in typ 100 produkter att inköpspriset på samtliga produkter har blivit 0.

Någon som vet en lösning eller varit med om samma sak.
Tacksam för svar

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej!

1 du måste sätta ett grundpris, inkl moms och välja momssats. lättast är att först välja momsen och sedan skriva in butikspris. SPARA
2 När du lägger till attribut kan du välja att antingen skriva över grundpriset eller välja att lägga på en ökning eller minskning av pris
Borde fungera när du gjort detta eftersom du inte har angett pris alls.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret!
Fråga på svar #1. Måste jag sätta ett pris och moms på info sidan eller är det en rekommendation?
Jag har ju helt struntat i det och i butiken har det sett korrekt ut. Men nu blev jag orolig att det kanske blir fel med moms redovisningen.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag provat och det hände ingenting. Alltså måste man sätta dit pris på info sidan för att momsen på kvittot skall visas korrekt. Så nu vet alla andra det, så slipper ni testa en "snabb" lösning som visar sig vara värdelös då vi av skatteskäl måste redovisa moms på kvittona i Sverige.

Edit: Nu såg jag fel, det behöver man inte alls. Momsen redovisas korrekt. Den enda skillnaden är att produkterna visar endast pris (219) inte (219 inkl moms) som det gör om du skriver in informationen på info sidan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...